SZR 660 tråden

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jag har sett många små trådar med olika SZR 660 frågor. Men ingen samlad SZR 660 tråd. Kankse denna kan bli en samlad tråd så man lätt kan hitta gamla frågor och svar.

Min första fråga är om någon vet från vilka andra Yamaha modeller tändningslåset passar til en SZR 660 ? (Några jävla tjuvar slog sönder mitt tändningslås med hammare, men lyckades inte knäcka svkivlåset. Ska ha ny bromsskiva och nytt tändningslås. Tänkte skroten är billigare än nytt. Men, vilka modeller passar?)
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
kan inte svara på din fråga, men ett fint initiativ iaf, jag har funderat på detta förr :tummenupp
 

flint_swe

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Skultuna
Hoj
Yamma SZR Supermono
Här måste jag va med som SZR åkare vi får väl se vad vi kommer igång med för diskutioner.
Jag skulle ha användning av regndäck 17 tummare 110fram å 150 bak till min om nån har nå't tips.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Här måste jag va med som SZR åkare vi får väl se vad vi kommer igång med för diskutioner.
Jag skulle ha användning av regndäck 17 tummare 110fram å 150 bak till min om nån har nå't tips.

110 och 150 blir nog svårt. "Alla" regndäck är ju i 12/60 och 16/63 (eller 120/600 resp 165/620 om det är Bridgestone). 125-regndäck är 90 breda fram och 120 bak.

Jag kan passa på att fråga om din hoj. Jag tror jag har sett den live för ett par år sen, om det är du som har startapparat på stativ som du matar direkt på veven.

Hur pass hårt har du trimmat? Finns det stora viktbesparingar att göra från original? Originalhojen är lite trång i längsled, har du ändrat på körställning och i så fall hur? Bilder säger fler än tusen ord, som vanligt.
 

flint_swe

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Skultuna
Hoj
Yamma SZR Supermono
110 och 150 blir nog svårt. "Alla" regndäck är ju i 12/60 och 16/63 (eller 120/600 resp 165/620 om det är Bridgestone). 125-regndäck är 90 breda fram och 120 bak.

Jag kan passa på att fråga om din hoj. Jag tror jag har sett den live för ett par år sen, om det är du som har startapparat på stativ som du matar direkt på veven.

Hur pass hårt har du trimmat? Finns det stora viktbesparingar att göra från original? Originalhojen är lite trång i längsled, har du ändrat på körställning och i så fall hur? Bilder säger fler än tusen ord, som vanligt.

Japp den startas på veven! Så vi har väl setts.
Trimning lite kort är fallförgasare o tillfixad topp (bilder i slutet på plasta portar tråden som du kan nå från fliken som du kommer till när du klickar på mitt ID) raptorvev med lite mer slag o 102 borr, öppnare skorsten och steg4 kam för tillfället.
Resten är förstärkningar o sånt (låg 5a tex).
Viktbesparingar? njae det mesta är ganska tungt på den
men lätta fälgar o en öhlinare i aktern gör underverk och titta igenom framgaffeln så att allt funkar som det är tänkt (i mitt fall funkade inte en av justeringarna) polera benen och du har en kanongaffel för pengarna.
En eller två millimeter kortare "hundben" i länkaget för bakfjädringen är heller inte fel för att få lite roligare chassimått.
Körställning => annan kuts osså satte jag kåpan lite längre fram så det går att komma ner bakom den.
Ska antagligen flytta fotpinnarna lite bakåt oxå.

Baskat med dimensionerna! Jag har extrafälgar som lirar kanon med orginaldimensionerna men det ser inte klokt ut med 120 å 165.
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Står i begrepp att ev införskaffa Szr, är lite för lång i benen är det nån som känner till nån tank som ev passar som inte har så mycke knäurtag??
Martin
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Har hört att man kan justera fotpinnarna lite, är det så ni som redan har en så att säga??
 

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Göteborg (Torslanda)
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
Szr 660

Köpte en szr 660 i förra veckan, undrar bara om det är något speciellt man ska tänka på eller se över på denna modell
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top