GSX-R 1000 K7-tråden

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Tomgången på min har börjat gå upp i varvtal, allt mellan 1500-3000. Andra sekunden 1000. Någon som har nån aning om varför? Inget fel på gasvajern. Går perfekt annars när man gasar och kör
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Bytte tändstift, verkar ha gjort gott. Annars hade jag nog fått tittat närmre på isc givaren. Ifall det hjälper nån annan.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tjena, gubbar o gummor.....nu letar gixxermixxer hoj igen, alltifrån K1 till K9 är intressant, har varit utan i ett antal år nu men känslan av att grensla en båge är ju bäst, någon som har nåt eller vet om nån båge, pm:a gärna vurpad som nyskick, allt är intressant //peter
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Tjena och God Jul på Alla Gixxer Freaks :rock

Har införskaffat mig en GSXR 1000 K8 med 1900mil på mätaren med massa tillbehör.
 
Last edited:

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Hej!

Dom jag har varit i kontakt tycker inte om att mappa ECUn.
Men om du vill göra jobbet själv så kolla in på [FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]https://www.woolichracing.com/

Jag har köpt deras hela kit med O2 sensor och logfunktion m.m.
Anledning att jag köpte den är att jag vill ha A läget utan DB killer och B läget med DB killer så att motorn går optimalt

Tyvärr har jag varit upptagen med nytt hus och inte hunnit köra så mycket hoj dom senaste 2 åren...
Men det lilla jag har testat så tycker jag att det blev som dag och natt när jag la in mappen efter att ha kört hårt med hojen i några dagar (den loggar all körning och ger förslag på vart i mappen man skall ändra värdena)

Du kan även ta bort topfartsspärren 299km/h om du nu vill köra lite fortare :tummenupp
Ändra om tänd kurvan på 1 och 2 (isf för att köpa TRE)
Andra hur hård styrdämparen skall vara i olika hastigheter m.m.

Men som sagt runt mig så är dom inte intresserade att mappa med denna utrustning...

Eftersom jag vill göra mappen efter hur jag kör osv så tyckte jag detta var ett billigt sätt att lära sig hur detta fungerar och mappa hojen när och hur jag vill själv... utan att behöva betala för varje idé jag får och vill realisera.

Lycka till :yoparty[SUB][SUP]
[/SUP][/SUB]
[/FONT]
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
Tjena! Jag testar lyckan här också! Jag köpte i veckan mig en ny hoj, som jag hitta här på sporthoj som jag är jättenöjd med! Min bror är ute efter en gsx-r k7 eller k8. Det finns ingen här som går i säljtankar? Ha de gott! Ps skicka pm i så fall!
 
Last edited:

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Tjena! Jag testar lyckan här också! Jag köpte i veckan mig en ny hoj, som jag hitta här på sporthoj som jag är jättenöjd med! Min bror är ute efter en gsx-r k7 eller k8. Det finns ingen här som går i säljtankar? Ha de gott! Ps skicka pm i så fall!

Finns en till salu på Blocket för 55 med massa godis till :)
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Va och hämtade mig en k7a i helgen så slänger upp en bild i denna utdöda tråd!
68ca401288ac41ad3a91dcc5890dbf13.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Jag har en motor som är nyihopplockad, utan vatten i än så länge. Den fattar inte att den ska kallstarta. Alltså "secondary throttle" bara öppnar och stänger direkt (när den borde stanna i öppet läge).
Är det någon här som varit med om detsamma, och har en idé om vad som inte funkar.
Jag har själv en fundering på om det kan vara så att tempsensorn inte fattar att den är kall om det inte är vatten i, men förstår inte varför det skulle vara så... Det är lite bök att få i vatten i just det stadiet som jag är nu. Skulle helst se att den går först.
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Hydraulisk koppling, var det bara k7 och k8 som hade det??
Var det något speciellt strul/något att tänka på med den kopplingen?

Ska kika på en k7, är det något speciellt och tänka på? Det är ju vinter så kommer inte kunna provköra...
 

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Hydraulisk koppling, var det bara k7 och k8 som hade det??
Var det något speciellt strul/något att tänka på med den kopplingen?

Ska kika på en k7, är det något speciellt och tänka på? Det är ju vinter så kommer inte kunna provköra...
Hej, har en K7:a som gått ~7000 mil, kört hälften av det själv sen 2017. Enda jag gjort med kopplingen på denna är byte av hydraulolja 2 ggr. Har aldrig ens tagit isär kopplingen för inspektion. Har fungerat helt utan problem hitills. Då har jag ändå testat att köra 201 m med den någon gång. Jag gillar den hydrauliska kopplingen på dessa modeller. Tycker ingreppet är väl så bra som dem med vajerstyrd dito
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Hej, har en K7:a som gått ~7000 mil, kört hälften av det själv sen 2017. Enda jag gjort med kopplingen på denna är byte av hydraulolja 2 ggr. Har aldrig ens tagit isär kopplingen för inspektion. Har fungerat helt utan problem hitills. Då har jag ändå testat att köra 201 m med den någon gång. Jag gillar den hydrauliska kopplingen på dessa modeller. Tycker ingreppet är väl så bra som dem med vajerstyrd dito
Fan så schysst! Hydrauloljan, använder man vanlig bromsvätska då eller är det något annat?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top