Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Meinungsfreiheit... ? Det är okay. Men inte deinungsfreiheit!
Kompromiss?
View attachment 456835
Börja med att lära av nazisterna, så däcken hamnar åt rätt håll.

Då finns det i vart fall en yta att börja spela boll på.

Börja med att lära av nazisterna, så däcken hamnar åt rätt håll.

Där har vi alltså Brattstilens vagga! :tummenupp :crash
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Söndersågad, skändad. Originaldelarna förmodligen borta.
Fy fan

Att man ens vågar lägga ut den? Bara att skruva isär och sälja i delar samt skriva ett sms till sig själv där man påminner sig om att ALDRIG någonsin ge sig på att bygga om något igen.

Varför är ni så neggia mor Brattstilen? Ska alla tillhöra Originalhysteriska Klubben?

Tänk om vi skulle vara neggia mot alla här på SportHoj som inte kör SportHoj?

Tänk om vi skulle vara neggia mot alla här på SportHoj som inte ens äger en SportHoj?

Nä, jag gillar inte Brattstilen heller men förstår att vi är olika med olika smak.
Jag kommer inte att köpa något dylikt och om ingen annan gör det heller så kommer denna vandalisering dö ut.
Eller så är vi de som inte hänger med i framtiden och framstår som mossiga!

Jag hänger inte med i amerikaniseringen heller, det är inte ämmisjonellt utan känslomässigt! :crash
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Att man ens vågar lägga ut den? Bara att skruva isär och sälja i delar samt skriva ett sms till sig själv där man påminner sig om att ALDRIG någonsin ge sig på att bygga om något igen.

Haha jag snor den meningen "skicka ett sms till sig själv och påminna om att aldrig..."
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Varför är ni så neggia mor Brattstilen? Ska alla tillhöra Originalhysteriska Klubben?

Tänk om vi skulle vara neggia mot alla här på SportHoj som inte kör SportHoj?

Tänk om vi skulle vara neggia mot alla här på SportHoj som inte ens äger en SportHoj?

Det kan ju vara så att det är ett rätt misslyckat försök, oavsett om det är en SportHoj eller BrattHoj eller vad du nu vill kalla det.

Byggherren blev ju tydligen inte nöjd heller, med tanke på att den åkte in i mörkaste hörnet av garaget.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Varför är ni så neggia mor Brattstilen? Ska alla tillhöra Originalhysteriska Klubben?

Tänk om vi skulle vara neggia mot alla här på SportHoj som inte kör SportHoj?

Tänk om vi skulle vara neggia mot alla här på SportHoj som inte ens äger en SportHoj?

Nä, jag gillar inte Brattstilen heller men förstår att vi är olika med olika smak.
Jag kommer inte att köpa något dylikt och om ingen annan gör det heller så kommer denna vandalisering dö ut.
Eller så är vi de som inte hänger med i framtiden och framstår som mossiga!

Jag hänger inte med i amerikaniseringen heller, det är inte ämmisjonellt utan känslomässigt! :crash


Det har bara att göra med att den var så osannolikt ful, med absolut noll känsla för stil, känsla och trender. Inte egensinnig, bara vansinnig. Finns inte många som sörjer sågandet av den modellen i sig, men den var det fulaste hantverket jag sett i år
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det har bara att göra med att den var så osannolikt ful, med absolut noll känsla för stil, känsla och trender. Inte egensinnig, bara vansinnig. Finns inte många som sörjer sågandet av den modellen i sig, men den var det fulaste hantverket jag sett i år

Håller fullständigt med men osannolikt fult tycker jag det nya att en framlykta inte får se ut som en framlykta längre.
Sadeln ska vara så kort som möjligt så regplåten sitter på en lång selfiepinne, antingen hängd i den korta sadeln eller, ännu värre, i svingen.
Instrumenteringen ser som man hängt dit sin telefon eller padda...

Ska jag då :smasha istället för att försöka förstå att det faktiskt finns människor som troligen gillar detta tillräckligt för att köpa en? :va

Nu ska ingen ta det personligt om någon här på SportHoj köpt en liknande som nedan. :krama
Bara ett exempel men ett sådant med gott ljud!;)
Jag hade kallat videon INSANE SOUND, ACCELERATIN AND DRIVE BY BUT BUTT UGLY! men jag förstår att norrmannen inte tycker så. :krama

https://www.youtube.com/watch?v=zzMv4lVyhEk
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Håller fullständigt med men osannolikt fult tycker jag det nya att en framlykta inte får se ut som en framlykta längre.
Sadeln ska vara så kort som möjligt så regplåten sitter på en lång selfiepinne, antingen hängd i den korta sadeln eller, ännu värre, i svingen.
Instrumenteringen ser som man hängt dit sin telefon eller padda...

Ska jag då :smasha istället för att försöka förstå att det faktiskt finns människor som troligen gillar detta tillräckligt för att köpa en? :va

Nu ska ingen ta det personligt om någon här på SportHoj köpt en liknande som nedan. :krama
Bara ett exempel men ett sådant med gott ljud!;)
Jag hade kallat videon INSANE SOUND, ACCELERATIN AND DRIVE BY BUT BUTT UGLY! men jag förstår att norrmannen inte tycker så. :krama

https://www.youtube.com/watch?v=zzMv4lVyhEk

Just instrumentklumpen var väl en av de grejerna som jag tycker blev minst lyckad på den stackars Suzukin.

Tänk dig vad en toppkåpa i stil med den som sitter på en Z900RS som var uppe här på forat precis.
Den hade dolt den stora klumpen och kanske kunnat inkorporera lyktan på ett rätt stilfullt sätt.
2000 spänn+lack eller vad det nu skulle landa på.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det har bara att göra med att den var så osannolikt ful, med absolut noll känsla för stil, känsla och trender. Inte egensinnig, bara vansinnig. Finns inte många som sörjer sågandet av den modellen i sig, men den var det fulaste hantverket jag sett i år

Kan bara hålla med. Vem har sagt att kunderna vill ha hojar som ser ut som en blandning av nåt ur Alien-filmerna och Transformers? Sönderdesignade av lekfulla konstruktörer. Det funktionella är det vackert, detaljer och utförande som finns där för funktionerna och inte för att imponera på 12-åringar.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Håller fullständigt med men osannolikt fult tycker jag det nya att en framlykta inte får se ut som en framlykta längre.
Sadeln ska vara så kort som möjligt så regplåten sitter på en lång selfiepinne, antingen hängd i den korta sadeln eller, ännu värre, i svingen.
Instrumenteringen ser som man hängt dit sin telefon eller padda...

Ska jag då :smasha istället för att försöka förstå att det faktiskt finns människor som troligen gillar detta tillräckligt för att köpa en? :va

Nu ska ingen ta det personligt om någon här på SportHoj köpt en liknande som nedan. :krama
Bara ett exempel men ett sådant med gott ljud!;)
Jag hade kallat videon INSANE SOUND, ACCELERATIN AND DRIVE BY BUT BUTT UGLY! men jag förstår att norrmannen inte tycker så. :krama

https://www.youtube.com/watch?v=zzMv4lVyhEk

FUGLY! :fakta
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tycke och smak.
Jag har smak. Men andra kanske inte tycke det.

Om man är uppvuxen med transformers så är den troligen sketball.
Vad jag ser, förutom allt det i mina ögon fula, så är det en fantastisk tank att kroka tag i när man skall hänga av.
Sådant gör mig glad.

Men, sedan bli jag ledsen igen. Vet kidsen hur man hänger av, eller ens varför...?

Utvecklingen går framåt. Som väl är. Och tyvärr.
Ibland känns det som man bara vill kliva av. All förändring är inte till det bättre.
Jag veet att det är en gubbes resonemang med sig själv - eftersom ingen orkar lyssna.
Men, förändring för förändringens skull? Förändring som inte förbättrar?
Förändring som förbilligar - för tillverkaren, men inte för mig som konsument...?

Jag är skeptisk.


Veckans elakaste: Handen som smyger upp i nederkant av filmrutan för att vrida igång tändningen gav mig sådana grymma flashbacks till Monty Python och den bläddrande handen att jag bara skrattade rakt ut.

Nej, jag tänker inte länka. Ni som sett det vet.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Tycke och smak.
Jag har smak. Men andra kanske inte tycke det.

Om man är uppvuxen med transformers så är den troligen sketball.
Vad jag ser, förutom allt det i mina ögon fula, så är det en fantastisk tank att kroka tag i när man skall hänga av.
Sådant gör mig glad.

Men, sedan bli jag ledsen igen. Vet kidsen hur man hänger av, eller ens varför...?

Utvecklingen går framåt. Som väl är. Och tyvärr.
Ibland känns det som man bara vill kliva av. All förändring är inte till det bättre.
Jag veet att det är en gubbes resonemang med sig själv - eftersom ingen orkar lyssna.
Men, förändring för förändringens skull? Förändring som inte förbättrar?
Förändring som förbilligar - för tillverkaren, men inte för mig som konsument...?

Jag är skeptisk.


Veckans elakaste: Handen som smyger upp i nederkant av filmrutan för att vrida igång tändningen gav mig sådana grymma flashbacks till Monty Python och den bläddrande handen att jag bara skrattade rakt ut.

Nej, jag tänker inte länka. Ni som sett det vet.
Samma dilemma finns ju även på bilsidan, fast inte i lika hög grad. Man kan jämföra en Volvo 240 från 80-talet med en ny Toyota CR-H. Volvon har rena, enhetliga och funktionella linjer. Som en kartong. När blir en kartong omodern? Medan Toyotan har en massa omotiverade och konstig plåtveck, underliga och icke-funktionella linjer efter karossen sida. Och fälgarna ser bara konstiga och överdesignade ut.

https://www.klassiker.nu/kopguide/volvo-240-turbo-lego-racer-2181

https://www.toyotaofdecatur.com/blog/2019-toyota-c-hr-exterior-and-interior-color-options/
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
...
Men, förändring för förändringens skull? Förändring som inte förbättrar?
Förändring som förbilligar - för tillverkaren, men inte för mig som konsument...?
...

Jag kan köpa det om jag fick välja bort det men det kan jag inte...

Det går inte att välja bort ABS och allt annat elektroniskt skit som kostar skjortan när det blir problem...

Vadå - jag dyster? :(
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Samma dilemma finns ju även på bilsidan, fast inte i lika hög grad. Man kan jämföra en Volvo 240 från 80-talet med en ny Toyota CR-H. Volvon har rena, enhetliga och funktionella linjer. Som en kartong. När blir en kartong omodern? Medan Toyotan har en massa omotiverade och konstig plåtveck, underliga och icke-funktionella linjer efter karossen sida. Och fälgarna ser bara konstiga och överdesignade ut.

https://www.klassiker.nu/kopguide/volvo-240-turbo-lego-racer-2181

https://www.toyotaofdecatur.com/blog/2019-toyota-c-hr-exterior-and-interior-color-options/

Plåtveck på bilar brukar sällan vara onödiga, dom är vanligtvis helt nödvändiga förstyvningar som behövs med den tunna karosseriplåt som används numera.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top