Sidan 531 av 550 FörstaFörsta ... 31431481506525526527528529530531532533534535536537 ... SistaSista
Resultat 10 601 till 10 620 av 10997
  1. #10601
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 508
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Jag hugger på betet.
    I garaget står 5 italienare och alla startar utan bekymmer och går som de ska.
    Det står en japan och en svensk också och svensken är väl den sorgliga biten.
    Highland med de direktlagrade axlarna?
    Mi dispiace!
    IBA #40701

  2. #10602
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    14 907
    Jag önskar jag kunde hitta köpare till min cum shaft.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Screenshot_20201022-105033.png
Visningar:	168
Storlek:	1,68 MB
Id:	456760  
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  3. #10603
    "Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Spånga
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Inlägg
    3 568
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Jag önskar jag kunde hitta köpare till min cum shaft.
    Sätt ut en annons på uthyres istället
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

    /steffe

    Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

  4. #10604
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda cb400, Suzuki GP125
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Jag hugger på betet.
    I garaget står 5 italienare och alla startar utan bekymmer och går som de ska.
    Det står en japan och en svensk också och svensken är väl den sorgliga biten.
    Mina dåliga erfarenheter grundar sig mest på bilar jag stött på. Lancia, Alfa Romeo och Fiat var inga positiva bekantskaper. Kanske är italienarna bättre på mc, fast jag anser fortfarande att design fått gå före funktion i många fall. Jag minns även nåt test av Laverda i Mc-Nytt som inte var så positivt, men det var ju på 80-talet.

  5. #10605
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 508
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg

    Jag minns även nåt test av Laverda i Mc-Nytt som inte var så positivt, men det var ju på 80-talet.
    ...just innan dom kursade. Igen.
    IBA #40701

  6. #10606
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    830
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Mina dåliga erfarenheter grundar sig mest på bilar jag stött på. Lancia, Alfa Romeo och Fiat var inga positiva bekantskaper. Kanske är italienarna bättre på mc, fast jag anser fortfarande att design fått gå före funktion i många fall. Jag minns även nåt test av Laverda i Mc-Nytt som inte var så positivt, men det var ju på 80-talet.
    Du rackar alltså ner på något du inte vet något om eller möjligen hört från någon på 80-talet.
    SH jajjamen.

  7. #10607
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Utanför Sötälje
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Inlägg
    5 102
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Du rackar alltså ner på något du inte vet något om eller möjligen hört från någon på 80-talet.
    SH jajjamen.
    Det är samma med engelskt skit, man vet mer än de som faktiskt kör med fordonen!

    Men vill/kan man inte underhålla sitt fordon och inte vill ha ett fordon med känsla så är valet enkelt, köp japanskt!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/


    "You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

  8. #10608
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Linköping
    Hoj
    BMW 1200GS
    Inlägg
    3 597
    När min kompis köpte beg Triumph av Grahns i Motala så
    tappade han ljuddämparna halvvägs till Kisa.
    För att inte tala om alla kolvar som det blev extra ventilationshål på
    hos dåtidens Triumphägare
    Engelskt, nej tack.

  9. #10609
    Medlem illocos avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    mitt i mellan
    Hoj
    cbr 900 turbo-92 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
    Inlägg
    468
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Det är samma med engelskt skit, man vet mer än de som faktiskt kör med fordonen!

    Men vill/kan man inte underhålla sitt fordon och inte vill ha ett fordon med känsla så är valet enkelt, köp japanskt!
    kan du beskriva vad känslan är? jag har med enduro och landsvägshojar haft svenskt,österikiskt,engelskt,japanskt och italienskt men aldrig förstått vad det är med den där känslan
    som du skriver om
    ska tillägga att jag har varit i stort sett nöjd med samtliga hojar jag haft/har oavsett var dom kommer ifrån

  10. #10610
    När resan är målet hannuses avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Kainulasjärvi
    Hoj
    Yamaha Tenere 700 2019, Yamaha CygnusX-125 2007, Yamaha RD 350 1984, Yamaha YZF R6 2005, Yamaha Chappy LB80 1981, Yamaha Giggle 2008
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Det är samma med engelskt skit, man vet mer än de som faktiskt kör med fordonen!

    Men vill/kan man inte underhålla sitt fordon och inte vill ha ett fordon med känsla så är valet enkelt, köp japanskt!
    Skönt att gå in I helgen med känslan att man är inkompetent, viljelös och saknar känslomössig förmåga.
    Kram, kram

  11. #10611
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    4 901
    Citat Ursprungligen postat av hannuse Visa inlägg
    Skönt att gå in I helgen med känslan att man är inkompetent, viljelös och saknar känslomössig förmåga.
    Kram, kram
    Hur gör man om man har fordon från flera olika länder?
    Buy quality, cry once.

  12. #10612
    96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Där pepparn växer
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Inlägg
    11 377
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Highland med de direktlagrade axlarna?
    Mi dispiace!
    Öh, vah?
    Stöd samhället, kör svenskt.

  13. #10613
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 508
    Gott att se Linköpingsborna samlas kring Ledbergsstenen och göra sig redo att dra i viking mot allt engelskt. Eller för. Eller mot varandra.


    Jag har märkligt nog inte haft någon engelsk hoj.Tiger T400 står på listan. Den borde närma sig sin botten nu.

    Det var jäkligt nära att det blev affär på en Sunbeam S7a där kring 79-80 någon gång.
    Säljaren ville ha 1000, jag bjöd 500 och han kom ner till 750.
    Meeen, jag skulle ju så klart tvinga ner honom till mina 500 - och då sket sig den affären.

    Sådant kan man ångra idag. Lite grann, typ.


    Men, jag haft italienare!
    Från tillverkare som all varit illa skadeskjutna av sin egna, självförvållat usla ekonomi.
    Massa ambition och idéer, massa kärlek och hjärta. Noll förmåga att knyta ihop säcken.

    Tänk en hoper med bokstavsbarn, 10 stycken i varje stad som går samman - alla dead set på att var och en bygga världens bästa motorcykel. ...i en kubikklass som ger noll poäng på aallllaa exportmarknader.


    Wikisidan "Italienska motorcykeltillverkare" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cate...urers_of_Italy
    listar ett femtiotal namn, och den är långt ifrån komplett.

    Gemensamt?
    Dom finns inte längre.

    Dom var allihopa byggda med kärlek och känsla.
    Problemet var att dom krävde kärlek och känsla också, för att brukas.

    Så mycket kärlek finns helt enkelt inte i världen, tyvärr.

    Jag älskade min Laverda. Jag älskade ljudet, jag älskade gången.
    Det finns INGEN hoj som kan kombinera insugsljud, avgasvrål och avslagssnork som Laverdas 180*-trippel.
    Stenhård att köra, inget funkade under 160 km/h - inte fjädring, inte körställning, inte kåpan.
    Men plötsligt: "ton up", så lirade allt. En sådan dröm!
    Finns ingen hoj jag okynnesväxlat som Laverdan.

    "Ja, konstapeln - visserligen, men nu är det såhär va..."

    Men var det en bra motorcykel? Nope.
    Eller, jo - förstod man hur grovt byggd den var och vad den tålde och inte tålde så var det för sin tid en utmärkt hoj.
    Men dom akterseglades. Av utvecklingen, av japanerna, av sin egen brist på vidareutveckling.
    RGS-kostymen var ett utmärkt sätt att transformera den ultimata caféracern till en GT-tourer, för att krama ur några få bra år ur plattformen innan avlösaren kom.

    Som aldrig kom.

    Istället vart det familjestrid om var de få stålar man hade skulle investeras, och tröskor är ju sååå mycket ballare än motorcyklar.
    Senast redigerat av notrightrider den 2020-10-23 klockan 18:36.
    IBA #40701

  14. #10614
    När resan är målet hannuses avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Kainulasjärvi
    Hoj
    Yamaha Tenere 700 2019, Yamaha CygnusX-125 2007, Yamaha RD 350 1984, Yamaha YZF R6 2005, Yamaha Chappy LB80 1981, Yamaha Giggle 2008
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Hur gör man om man har fordon från flera olika länder?
    Då kan du lägga till förvirrad till ovanstående

  15. #10615
    96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Där pepparn växer
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Inlägg
    11 377
    Fffttt. Med Tvåsiffrigt antal italienska hojar är det bara en som varit bråkig. Det var den japanska motorn som strulade...
    Stöd samhället, kör svenskt.

  16. #10616
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    4 901
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Gott att se Linköpingsborna samlas kring Ledbergsstenen och göra sig redo att dra i viking mot allt engelskt. Eller för. Eller mot varandra.


    Jag har märkligt nog inte haft någon engelsk hoj.Tiger T400 står på listan. Den borde närma sig sin botten nu.

    Det var jäkligt nära att det blev affär på en Sunbeam S7a där kring 79-80 någon gång.
    Säljaren ville ha 1000, jag bjöd 500 och han kom ner till 750.
    Meeen, jag skulle ju så klart tvinga ner honom till mina 500 - och då sket sig den affären.

    Sådant kan man ångra idag. Lite grann, typ.


    Men, jag haft italienare!
    Från tillverkare som all varit illa skadeskjutna av sin egna, självförvållat usla ekonomi.
    Massa ambition och idéer, massa kärlek och hjärta. Noll förmåga att knyta ihop säcken.

    Tänk en hoper med bokstavsbarn, 10 stycken i varje stad som går samman - alla dead set på att var och en bygga världens bästa motorcykel. ...i en kubikklass som ger noll poäng på aallllaa exportmarknader.


    Wikisidan "Italienska motorcykeltillverkare" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cate...urers_of_Italy
    listar ett femtiotal namn, och den är långt ifrån komplett.

    Gemensamt?
    Dom finns inte längre.

    Dom var allihopa byggda med kärlek och känsla.
    Problemet var att dom krävde kärlek och känsla också, för att brukas.

    Så mycket kärlek finns helt enkelt inte i världen, tyvärr.

    Jag älskade min Laverda. Jag älskade ljudet, jag älskade gången.
    Det finns INGEN hoj som kan kombinera insugsljud, avgasvrål och avslagssnork som Laverdas 180*-trippel.
    Stenhård att köra, inget funkade under 160 km/h - inte fjädring, inte körställning, inte kåpan.
    Men plötsligt: "ton up", så lirade allt. En sådan dröm!
    Finns ingen hoj jag okynnesväxlat som Laverdan.

    "Ja, konstapeln - visserligen, men nu är det såhär va..."

    Men var det en bra motorcykel? Nope.
    Eller, jo - förstod man hur grovt byggd den var och vad den tålde och inte tålde så var det för sin tid en utmärkt hoj.
    Men dom akterseglades. Av utvecklingen, av japanerna, av sin egen brist på vidareutveckling.
    RGS-kostymen var ett utmärkt sätt att transformera den ultimata caféracern till en GT-tourer, för att krama ur några få bra år ur plattformen innan avlösaren kom.

    Som aldrig kom.

    Istället vart det familjestrid om var de få stålar man hade skulle investeras, och tröskor är ju sååå mycket ballare än motorcyklar.
    Jag tror att en del helt enkelt hänger på att (halva) Italien de facto varit ett utvecklingsland långt in i EU-medlemskapet.

    Yta har alltid varit viktigt, dvs design och stil. Alltså snygga grejor. Under ytan inte riktigt lika viktigt. Lägg till underutvecklad industri, oklara spelregler, låg utbildningsnivå, hög korruption och en mycket svag stat.

    Man skall fördenskull inte underskatta italienska fordon. Många är lysande konstruerade och helt OK tillverkade också - de flesta mycket fint formgivna. (Att det sålts en enda Volvo i Italien är helt otroligt.)

    Det finns många italienska bilar och motorcyklar som jag skulle vilja ha, men jag kommer förmodligen aldrig att köpa en...
    Buy quality, cry once.

  17. #10617
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    6
    Inlägg
    12 234
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Det finns många italienska bilar och motorcyklar som jag skulle vilja ha, men jag kommer förmodligen aldrig att köpa en...
    Volvo Sonett ÄR Italiensk.

    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 GSX600F s60t5awd firebirdx2

  18. #10618
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Utanför Sötälje
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Inlägg
    5 102
    Citat Ursprungligen postat av illoco Visa inlägg
    kan du beskriva vad känslan är? jag har med enduro och landsvägshojar haft svenskt,österikiskt,engelskt,japanskt och italienskt men aldrig förstått vad det är med den där känslan
    som du skriver om
    ska tillägga att jag har varit i stort sett nöjd med samtliga hojar jag haft/har oavsett var dom kommer ifrån
    Känslan är olika för oss alla och man kan sammafatt det med...
    För de som förstår, behövs ingen förklaring, för de som inte förstår, finns ingen förklaring!

    Citat Ursprungligen postat av hannuse Visa inlägg
    Skönt att gå in I helgen med känslan att man är inkompetent, viljelös och saknar känslomössig förmåga.
    Kram, kram
    Nu tror jag nog att du visade lite känslomässig oförmåga att förstå oss, i minoriteten, som faktiskt gillar engelskt och italienskt skit...

    Jag gillar att man kör det man själv gillar, inte vad andra tycker man ska gilla.
    Det må vara så att våra SkitHojar kräver både kärlek och omvårdnad och inte klarar misshandel på ett sätt som japantillverkade gör. Men det är inte ett sämre, men heller inte ett bättre val att köpa annat än japanskt, vi har bara gjort ett annat val...

    Men det är tyvärr allvarligt känsligt för många att vi vill köra något annat än vad de i majoriteten tycker är det bästa.
    Jag förstår, och accepterar, att andra gör andra val.
    Jag förstår, och accepterar, att andra inte kan/vill sköta sitt fordon mer än nödvändigt.
    Jag förstår, och accepterar, att andra bara vill åka, inget mer med sin motorcykel.
    Jag förstår, och accepterar, att andra inte är lika vidsynta när det gäller andras val...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/


    "You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

  19. #10619
    spiff
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Skåne
    Hoj
    yzf 1000R och FZR1000
    Inlägg
    521
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Jag tror att en del helt enkelt hänger på att (halva) Italien de facto varit ett utvecklingsland långt in i EU-medlemskapet.

    Yta har alltid varit viktigt, dvs design och stil. Alltså snygga grejor. Under ytan inte riktigt lika viktigt. Lägg till underutvecklad industri, oklara spelregler, låg utbildningsnivå, hög korruption och en mycket svag stat.

    Man skall fördenskull inte underskatta italienska fordon. Många är lysande konstruerade och helt OK tillverkade också - de flesta mycket fint formgivna. (Att det sålts en enda Volvo i Italien är helt otroligt.)

    Det finns många italienska bilar och motorcyklar som jag skulle vilja ha, men jag kommer förmodligen aldrig att köpa en...
    Snacka om det, en svensk ingenjör med fokus på funktion, boende i Italien, med italiensk färg och form-flickvän lade upp bollen för otaliga kulturkrockar.

  20. #10620
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 508
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Öh, vah?
    Ja, jag säger inget!
    My läpps är sealed.
    Det är Gundjs drag nu.
    IBA #40701

Sidan 531 av 550 FörstaFörsta ... 31431481506525526527528529530531532533534535536537 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

sportbike
Vill du annonsera ovan? Klicka här