Sidan 530 av 549 FörstaFörsta ... 30430480505524525526527528529530531532533534535536 ... SistaSista
Resultat 10 581 till 10 600 av 10976
  1. #10581
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 504
    Undrar om inte "auktionsmodellen" kunde vara ett bra komplement i företagens rekryteringsprocess?

    I den sista gallringen sätter man de sökande i en tank under 12 timmar, med åtkomst endast till nätets auktionssajter.
    På ytan ser alla helt vettiga ut, och under gallringsprocessen har det inte avslöjats några stora fel hos någon av dem.

    "Auktionsmodellen" kommer dock ofelbart att avslöja fullblodsstollarna, de lösa kanonerna och människorna utan gränser.





    Om meningen med att lägga över 175' på en HPD-moppe är att få vara värst på diverse mopperallyn, så behöver man nog fundera lite.

    Med sina 80cc är det ju egentligen en oregistrerad motorcykel, ihopplockad av lösa delar som aldrig ens stått på hjul i samma garage tidigare. "Nostalgi" kan ju Inte vara den förmildrande omständigheten till prisrallyt - moppen har ju aldrig funnits.

    Visst, kul att folk har pengar, och vissa delar av moppen är snygga.
    Men att lägga +175-papp på att riskera sitt körkort...?

    För mig blir priset en värdemätare på något annat:
    "Precis så här oförmögen är jag att skapa något liknande med mina egna händer. Alltså väljer jag att köpa istället "
    IBA #40701

  2. #10582
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    14 905
    Jag undrar nog om det inte är så att någon eller några har hittat på en ny metod för att tvätta pengar. Köp nåt för 10000kr som har lite unikt och svårbedömt värde, låt sedan någon köpa för 177000 kr. Och du har ett kvitto på att du är rättmätig ägare till 170000kr. Och säljaren har ett kvitto på sin utgift.

    Tänk i dessa tider när det börjar vara svårt att både sätta in och ta ut kontanter. Implementerat på tex svartkontrakt på lägenheter, köparen betalar 200kkr för en moped och får en lägenhet på köpet. Alla är nöjda och glada.
    Om köparen dessutom är mopedhandlande egenföretagare så låter han firman köpa moppen.

    Swish är uppenbarligen inte lösningen mot kriminalitet utan tvärtom de kriminellas våta dröm. Bara fantasin sätter gränserna.

    Eller tänk er drogförsäljare, gatulangaren köper officiellt en moped av sin langare, men egentligen köpte han X antal gram kokain. Här behövs det väl kanske några bulvaner som mellanhänder för att transaktionerna ska bli juridiskt vattentäta.

    Och att affären görs via tradera med flera budgivare gör ju att affären direkt ser mer ärlig ut.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  3. #10583
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2019
    Inlägg
    355
    Alltså, den var ju lite cool. Lite ful, visst, men ändå ball.

    https://www.blocket.se/annons/osterg...5_ntx/92534674

  4. #10584
    Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Örebro
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Inlägg
    3 204
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Jag undrar nog om det inte är så att någon eller några har hittat på en ny metod för att tvätta pengar. Köp nåt för 10000kr som har lite unikt och svårbedömt värde, låt sedan någon köpa för 177000 kr. Och du har ett kvitto på att du är rättmätig ägare till 170000kr. Och säljaren har ett kvitto på sin utgift.

    Tänk i dessa tider när det börjar vara svårt att både sätta in och ta ut kontanter. Implementerat på tex svartkontrakt på lägenheter, köparen betalar 200kkr för en moped och får en lägenhet på köpet. Alla är nöjda och glada.
    Om köparen dessutom är mopedhandlande egenföretagare så låter han firman köpa moppen.

    Swish är uppenbarligen inte lösningen mot kriminalitet utan tvärtom de kriminellas våta dröm. Bara fantasin sätter gränserna.

    Eller tänk er drogförsäljare, gatulangaren köper officiellt en moped av sin langare, men egentligen köpte han X antal gram kokain. Här behövs det väl kanske några bulvaner som mellanhänder för att transaktionerna ska bli juridiskt vattentäta.

    Och att affären görs via tradera med flera budgivare gör ju att affären direkt ser mer ärlig ut.
    Jag var också lite inne på att det skulle röra sig om något liknande fuffens. Det som talar emot det är ju att så många av budgivarna har en väldig massa positiva omdömen. Visst går väl det att lösa om man har lite tid att skapa en massa olika konton som ger dig positiva reviews, men det kräver ändå en ganska engagerad arbetsinsats.

    Ett annat möjligt scenario är att köparen är en bulvan för säljaren. Jag vet att det förekommer när fogden gör utmätning att saker läggs ut för försäljning och att det ofta slutar med orimliga budkrig. När det sedan ska betalas drar sig den vinnande budgivaren ur och objektet som var till salu får stanna hos säljaren. Fordringsägaren måste då starta om hela processen från ruta ett.
    Sätter man detta i system behöver man aldrig skiljas från sina kära ägodelar.

  5. #10585
    Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kung i mitt hem
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    10 607
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Alltså, den var ju lite cool. Lite ful, visst, men ändå ball.

    https://www.blocket.se/annons/osterg...5_ntx/92534674
    Fan också - behöver.
    //Stefan

  6. #10586
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Inlägg
    14 780
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Alltså, den var ju lite cool. Lite ful, visst, men ändå ball.

    https://www.blocket.se/annons/osterg...5_ntx/92534674
    Typ en tidig Africa Twin med motorn åt fel håll

  7. #10587
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    823
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Fan också - behöver.
    Villhöver! Men utan plats för :-(

  8. #10588
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 504
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Fan också - behöver.
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Villhöver! Men utan plats för :-(

    Vill ha: absolut, jag med.

    Behöver? Nej nej nej!

    Jag skall hjälpa er ur knipan:

    Det enda som är bra på den klossen är tanken.
    Den rymmer mitt emellan gamla och nya GSAn, alltså runt 32 liter.

    Soppan behövs. Det är en märkligt törstig rackare.
    Motorn ger inte ens 50 hästar, och därtill högt upp i registret.
    Vridet är riktigt dåligt, och ligger även det högt upp - kring 6000 varv.
    Man måste alltså piska den stackaren varje meter för att den skall röra sig.
    Det är det som drar upp förbrukningen i skyn, och det är det som förvillar och förbryllar.
    Man tänker: Guzzi! Kul, ligga och tuffa runt, sniffa på blommor, kardan, slippa frysa om knäna.

    Well, glöm.

    Det är en plågsam uppgift att hålla snurr på den, och anledningen är att motorn är grymt överkvadratisk med 80 i borr men bara 64 i slag.

    Men, då skall man hålla i huvudet att 650-versionen av Guzzis small block var den första som verkligen fungerade utan att värmenypa titt som tätt.
    Småsyskonen i serien: V35 och V50 hade nämligen ändå kortare slaglängd - så kort att kolven bara vispade fram och tillbaka nere i cylinderskörten - alltså egentligen kvar nere i vevhuset där kolvarna aldrig nådde upp för att få ordentlig kylning.

    En skröna säger att Guzzis lillmotor fick dessa bisarra specifikationer bara för att deras dåvarande ägare Alejandro DeTomaso satt på ett jätterestlager av kortkorta vevstakar från (ännu) ett havererat multicylinderprojekt hos Benelli, som han också var ägare till vid denna tiden.

    Sant? Tja, i mina öron är det en så bra historia att den kanske inte skall granskas alltför ingående...

    Var var vi?
    Just det: tanken! Den rymmer alltså 32 liter, men allt ligger ovanpå ramen!
    Förgasarna gravitationsmatas helt normalt via två bränslelkranar hö+vä.
    Inga pumpar, inga fördelningsrör, no fuzz.

    Topptung? Njae.
    Motorn sticker ju ner nästan 15cm ned nedanför ramrören, så någon idealisk trialhoj är det inte. Heller.

    Faktum är att motorn med sitt stora oljetråg ur vissa vinklar påminner om en stympad stjärnmotor.



    Eller, skall vi kalla det en Y-twin?


    Hursomhelst - en värdelös hoj som bara överlever på sina goofy-poäng.
    Charmig som skam. Men kass. Och åtråvärd.
    Typ på samma sätt som flodhästungen Nelson berörde somliga.
    Han dog han med...


    Sportbike ville jämföra med ”en tidig Afrika Twin”.
    Men, den var en på en och samma gång både omedelbar och evig succé.
    En instant icon, trots att Honda glömde av att den fanns.
    Under decennier.

    Nej, jag jämför hellre med en annan Honda - som är ändå sämre än till och med Guzzi NTX V65.

    Honda XLV 750 R!
    Luftkyld, V-Twin, kardan, träbock att köra.
    ...och oförtjänt hysterhypad i efterhand.


    Så, har jag kylt ner er nu? Eller slängt bensin på brasan...?
    Senast redigerat av notrightrider den 2020-10-20 klockan 21:25.
    IBA #40701

  9. #10589
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2019
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Vill ha: absolut, jag med.

    Behöver? Nej nej nej!

    Jag skall hjälpa er ur knipan:

    Det enda som är bra på den klossen är tanken.
    Den rymmer mitt emellan gamla och nya GSAn, alltså runt 32 liter.

    Soppan behövs. Det är en märkligt törstig rackare.
    Motorn ger inte ens 50 hästar, och därtill högt upp i registret.
    Vridet är riktigt dåligt, och ligger även det högt upp - kring 6000 varv.
    Man måste alltså piska den stackaren varje meter för att den skall röra sig.
    Det är det som drar upp förbrukningen i skyn, och det är det som förvillar och förbryllar.
    Man tänker: Guzzi! Kul, ligga och tuffa runt, sniffa på blommor, kardan, slippa frysa om knäna.

    Well, glöm.

    Det är en plågsam uppgift att hålla snurr på den, och anledningen är att motorn är grymt överkvadratisk med 80 i borr men bara 64 i slag.

    Men, då skall man hålla i huvudet att 650-versionen av Guzzis small block var den första som verkligen fungerade utan att värmenypa titt som tätt.
    Småsyskonen i serien: V35 och V50 hade nämligen ändå kortare slaglängd - så kort att kolven bara vispade fram och tillbaka nere i cylinderskörten - alltså egentligen kvar nere i vevhuset där kolvarna aldrig nådde upp för att få ordentlig kylning.

    En skröna säger att Guzzis lillmotor fick dessa bisarra specifikationer bara för att deras dåvarande ägare Alejandro DeTomaso satt på ett jätterestlager av kortkorta vevstakar från (ännu) ett havererat multicylinderprojekt hos Benelli, som han också var ägare till vid denna tiden.

    Sant? Tja, i mina öron är det en så bra historia att den kanske inte skall granskas alltför ingående...

    Var var vi?
    Just det: tanken! Den rymmer alltså 32 liter, men allt ligger ovanpå ramen!
    Förgasarna gravitationsmatas helt normalt via två bränslelkranar hö+vä.
    Inga pumpar, inga fördelningsrör, no fuzz.

    Topptung? Njae.
    Motorn sticker ju ner nästan 15cm ned nedanför ramrören, så någon idealisk trialhoj är det inte. Heller.

    Faktum är att motorn med sitt stora oljetråg ur vissa vinklar påminner om en stympad stjärnmotor.



    Eller, skall vi kalla det en Y-twin?


    Hursomhelst - en värdelös hoj som bara överlever på sina goofy-poäng.
    Charmig som skam. Men kass. Och åtråvärd.
    Typ på samma sätt som flodhästungen Nelson berörde somliga.
    Han dog han med...


    Sportbike ville jämföra med ”en tidig Afrika Twin”.
    Men, den var en på en och samma gång både omedelbar och evig succé.
    En instant icon, trots att Honda glömde av att den fanns.
    Under decennier.

    Nej, jag jämför hellre med en annan Honda - som är ändå sämre än till och med Guzzi NTX V65.

    Honda XLV 750 R!
    Luftkyld, V-Twin, kardan, träbock att köra.
    ...och oförtjänt hysterhypad i efterhand.


    Så, har jag kylt ner er nu? Eller slängt bensin på brasan...?
    Jag verkligen älskar att läsa dina tankar och kommentarer om olika hojar.
    Allt du skrev stämmer säkert, jag har ingen aning. Men den är fortfarande lite ball tycker jag.

  10. #10590
    Medlem johankjellgrens avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Edsviken, Sollentuna
    Hoj
    CM400T
    Inlägg
    206
    https://www.blocket.se/annons/stockh...bjekt/92518580

    I princip klar

    Fixa elsystem. Googla chinonthetank 79-82 Honda 650 charging problems. Det är inget svårt för den händige.



    Har byggt om hojen men "hinner" inte det absolut sista som är sååå enkelt ....

  11. #10591
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    4 899
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    <jättejättejättekul och läsvärd text>
    Spot on!

    Och tack för skrattet som fick tanterna i personalrummet bredvid att ila till undsättning...
    Buy quality, cry once.

  12. #10592
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    9 444
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Typ på samma sätt som flodhästungen Nelson berörde somliga.
    Han dog han med...
    Rolig text notrightridert!!!!!

    Och apropå Nelson;
    Senast redigerat av magnus_moss den 2020-10-21 klockan 14:59.
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

    Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

  13. #10593
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    2 530
    Citat Ursprungligen postat av johankjellgren Visa inlägg
    https://www.blocket.se/annons/stockh...bjekt/92518580

    I princip klar

    Fixa elsystem. Googla chinonthetank 79-82 Honda 650 charging problems. Det är inget svårt för den händige.



    Har byggt om hojen men "hinner" inte det absolut sista som är sååå enkelt ....
    Men denna ser ju iallafall liiite ok ut med färgsättning o linjer..

  14. #10594
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda cb400, Suzuki GP125
    Inlägg
    459
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Hursomhelst - en värdelös hoj som bara överlever på sina goofy-poäng.
    Charmig som skam. Men kass. Och åtråvärd.
    Typ på samma sätt som flodhästungen Nelson berörde somliga.
    Han dog han med...


    Sportbike ville jämföra med ”en tidig Afrika Twin”.
    Men, den var en på en och samma gång både omedelbar och evig succé.
    En instant icon, trots att Honda glömde av att den fanns.
    Under decennier.

    Nej, jag jämför hellre med en annan Honda - som är ändå sämre än till och med Guzzi NTX V65.

    Honda XLV 750 R!
    Luftkyld, V-Twin, kardan, träbock att köra.
    ...och oförtjänt hysterhypad i efterhand.


    Så, har jag kylt ner er nu? Eller slängt bensin på brasan...?
    Ovanstående sammanfattar väl kvalitén på italiensk produktion ganska väl, och förklarar framgången för japansk teknologi. "Charmig" eller ej, de flesta vill ha en mc som startar och går när man är sugen på en åktur. En italienare som står i garaget för jämnan eller en japan som är ute på vägarna, valet är lätt.

  15. #10595
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Utanför Sötälje
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Inlägg
    5 100
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Ovanstående sammanfattar väl kvalitén på italiensk produktion ganska väl, och förklarar framgången för japansk teknologi. "Charmig" eller ej, de flesta vill ha en mc som startar och går när man är sugen på en åktur. En italienare som står i garaget för jämnan eller en japan som är ute på vägarna, valet är lätt.
    Jag har en japan som står i garaget och flera engelsmän som är ute på vägarna, valet är lätt!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/


    "You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

  16. #10596
    Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Finspång
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Inlägg
    932
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Vill ha: absolut, jag med.

    Behöver? Nej nej nej!

    Jag skall hjälpa er ur knipan:

    Det enda som är bra på den klossen är tanken.
    Den rymmer mitt emellan gamla och nya GSAn, alltså runt 32 liter.

    Soppan behövs. Det är en märkligt törstig rackare.
    Motorn ger inte ens 50 hästar, och därtill högt upp i registret.
    Vridet är riktigt dåligt, och ligger även det högt upp - kring 6000 varv.
    Man måste alltså piska den stackaren varje meter för att den skall röra sig.
    Det är det som drar upp förbrukningen i skyn, och det är det som förvillar och förbryllar.
    Man tänker: Guzzi! Kul, ligga och tuffa runt, sniffa på blommor, kardan, slippa frysa om knäna.

    Well, glöm.

    Det är en plågsam uppgift att hålla snurr på den, och anledningen är att motorn är grymt överkvadratisk med 80 i borr men bara 64 i slag.

    Men, då skall man hålla i huvudet att 650-versionen av Guzzis small block var den första som verkligen fungerade utan att värmenypa titt som tätt.
    Småsyskonen i serien: V35 och V50 hade nämligen ändå kortare slaglängd - så kort att kolven bara vispade fram och tillbaka nere i cylinderskörten - alltså egentligen kvar nere i vevhuset där kolvarna aldrig nådde upp för att få ordentlig kylning.

    En skröna säger att Guzzis lillmotor fick dessa bisarra specifikationer bara för att deras dåvarande ägare Alejandro DeTomaso satt på ett jätterestlager av kortkorta vevstakar från (ännu) ett havererat multicylinderprojekt hos Benelli, som han också var ägare till vid denna tiden.

    Sant? Tja, i mina öron är det en så bra historia att den kanske inte skall granskas alltför ingående...

    Var var vi?
    Just det: tanken! Den rymmer alltså 32 liter, men allt ligger ovanpå ramen!
    Förgasarna gravitationsmatas helt normalt via två bränslelkranar hö+vä.
    Inga pumpar, inga fördelningsrör, no fuzz.

    Topptung? Njae.
    Motorn sticker ju ner nästan 15cm ned nedanför ramrören, så någon idealisk trialhoj är det inte. Heller.

    Faktum är att motorn med sitt stora oljetråg ur vissa vinklar påminner om en stympad stjärnmotor.



    Eller, skall vi kalla det en Y-twin?


    Hursomhelst - en värdelös hoj som bara överlever på sina goofy-poäng.
    Charmig som skam. Men kass. Och åtråvärd.
    Typ på samma sätt som flodhästungen Nelson berörde somliga.
    Han dog han med...


    Sportbike ville jämföra med ”en tidig Afrika Twin”.
    Men, den var en på en och samma gång både omedelbar och evig succé.
    En instant icon, trots att Honda glömde av att den fanns.
    Under decennier.

    Nej, jag jämför hellre med en annan Honda - som är ändå sämre än till och med Guzzi NTX V65.

    Honda XLV 750 R!
    Luftkyld, V-Twin, kardan, träbock att köra.
    ...och oförtjänt hysterhypad i efterhand.


    Så, har jag kylt ner er nu? Eller slängt bensin på brasan...?
    Riktigt kul inlägg! Jag var lite sugen faktiskt, nära och billigt. Men du fick mig att släppa det. Dock kvarstår funderingen om det inte bara är ett sätt för dig att kunna knipa den själv istället?

  17. #10597
    Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kung i mitt hem
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    10 607
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Vill ha: absolut, jag med.

    Behöver? Nej nej nej!

    Jag skall hjälpa er ur knipan:

    Det enda som är bra på den klossen är tanken.
    Den rymmer mitt emellan gamla och nya GSAn, alltså runt 32 liter.

    Soppan behövs. Det är en märkligt törstig rackare.
    Motorn ger inte ens 50 hästar, och därtill högt upp i registret.
    Vridet är riktigt dåligt, och ligger även det högt upp - kring 6000 varv.
    Man måste alltså piska den stackaren varje meter för att den skall röra sig.
    Det är det som drar upp förbrukningen i skyn, och det är det som förvillar och förbryllar.
    Man tänker: Guzzi! Kul, ligga och tuffa runt, sniffa på blommor, kardan, slippa frysa om knäna.

    Well, glöm.

    Det är en plågsam uppgift att hålla snurr på den, och anledningen är att motorn är grymt överkvadratisk med 80 i borr men bara 64 i slag.

    Men, då skall man hålla i huvudet att 650-versionen av Guzzis small block var den första som verkligen fungerade utan att värmenypa titt som tätt.
    Småsyskonen i serien: V35 och V50 hade nämligen ändå kortare slaglängd - så kort att kolven bara vispade fram och tillbaka nere i cylinderskörten - alltså egentligen kvar nere i vevhuset där kolvarna aldrig nådde upp för att få ordentlig kylning.

    En skröna säger att Guzzis lillmotor fick dessa bisarra specifikationer bara för att deras dåvarande ägare Alejandro DeTomaso satt på ett jätterestlager av kortkorta vevstakar från (ännu) ett havererat multicylinderprojekt hos Benelli, som han också var ägare till vid denna tiden.

    Sant? Tja, i mina öron är det en så bra historia att den kanske inte skall granskas alltför ingående...

    Var var vi?
    Just det: tanken! Den rymmer alltså 32 liter, men allt ligger ovanpå ramen!
    Förgasarna gravitationsmatas helt normalt via två bränslelkranar hö+vä.
    Inga pumpar, inga fördelningsrör, no fuzz.

    Topptung? Njae.
    Motorn sticker ju ner nästan 15cm ned nedanför ramrören, så någon idealisk trialhoj är det inte. Heller.

    Faktum är att motorn med sitt stora oljetråg ur vissa vinklar påminner om en stympad stjärnmotor.



    Eller, skall vi kalla det en Y-twin?


    Hursomhelst - en värdelös hoj som bara överlever på sina goofy-poäng.
    Charmig som skam. Men kass. Och åtråvärd.
    Typ på samma sätt som flodhästungen Nelson berörde somliga.
    Han dog han med...


    Sportbike ville jämföra med ”en tidig Afrika Twin”.
    Men, den var en på en och samma gång både omedelbar och evig succé.
    En instant icon, trots att Honda glömde av att den fanns.
    Under decennier.

    Nej, jag jämför hellre med en annan Honda - som är ändå sämre än till och med Guzzi NTX V65.

    Honda XLV 750 R!
    Luftkyld, V-Twin, kardan, träbock att köra.
    ...och oförtjänt hysterhypad i efterhand.


    Så, har jag kylt ner er nu? Eller slängt bensin på brasan...?
    Nepp, alla borde ha något kasst att älska.
    //Stefan

  18. #10598
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 504
    Citat Ursprungligen postat av Startgas Visa inlägg
    Riktigt kul inlägg! Jag var lite sugen faktiskt, nära och billigt. Men du fick mig att släppa det. Dock kvarstår funderingen om det inte bara är ett sätt för dig att kunna knipa den själv istället?
    Jag har köpstopp.
    Jag handlar bara ibland. Köpte en CBR 1000 som stått i 13 år förra veckan. Osedd.
    Skall bli kul att hämta hem den och se vad det är. Jag har en speciell känsla för 80-talets inklädda kåphojar.
    Tyckte Pason var vettlöst snygg när den kom och har gillat den sedan dess. Designen, alltså...

    Köp Guzzin om du känner för det.
    Inte ens för 20' är det en dålig affär. Den kommer hålla sitt värde, och även börja klättra om man håller efter den.
    ...om vi nu tillåts köra hoj om 20 år.
    Det enda i närheten jag hittar på mobile.de är en V65 TT från -86 med bucklig tank som det begärs € 4.700 för.
    Orealistiskt.

    Men, det är ingen rolig hoj. Tyvärr.
    Jag kollade på en sådan i mitten av -90 talet, provkörde och blev avskräckt. Mig passade den INTE.
    Samma pengar då, ungefär.

    Prova själv! Snacka med killen, provkör noga för att känna om ni kommer överens.
    Det är en udda hoj, men - visst, de flesta motorcyklister är unikum vi också, så någon passar den säkert.
    IBA #40701

  19. #10599
    Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Segeltorp
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Inlägg
    2 995
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Nepp, alla borde ha något kasst att älska.
    Min sambo behöver ingen italiensk hoj. Hon har mig!

  20. #10600
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    823
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Ovanstående sammanfattar väl kvalitén på italiensk produktion ganska väl, och förklarar framgången för japansk teknologi. "Charmig" eller ej, de flesta vill ha en mc som startar och går när man är sugen på en åktur. En italienare som står i garaget för jämnan eller en japan som är ute på vägarna, valet är lätt.
    Jag hugger på betet.
    I garaget står 5 italienare och alla startar utan bekymmer och går som de ska.
    Det står en japan och en svensk också och svensken är väl den sorgliga biten.

Sidan 530 av 549 FörstaFörsta ... 30430480505524525526527528529530531532533534535536 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

525 är skit rolig maskin. Men som det står i tråden dom kan vara känsliga. Min exploderade 3 år gammal o kostade 25 k att reparera men det är många år sedan oc [...]

moddlaren
Vill du annonsera ovan? Klicka här