Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ja det är märkligt att så fort det är eldrivet så försvinner utseendet. Kolla gamla el-flakmoppar tex. Nedlåter sig inte ingenjörerna sig till skådebröd? Någon som minns en ambitiös el-mc med ISR Ackes vajerstyrda enkelsving fram? Asful.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

Den där motorn är specad för att klara 3kw under en konstant belastning en längre tid
Controllern klarar att leverera 200A men går att låsa upp så att den kan ge 250A under kortare perioder
Så 72v x 200A blir 14.4kW och 72 x 250 blir 18kW , så nånstans runt 15kW klarar den nog att ge under kortare perioder så länge motorn får tillräcklig kylning
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Det får bli kortare perioder med tanke på att 25Ah / 250 A = 6 minter om batteriet klarar att ge lika mycket som controllern

Ja precis, det blir inte så lång räckvidd i en sån, ganska tungdrivet bakdäck med, man kanske kör 30min försiktigt, men kan nog göra slut på batteriet på 10-15 min också vid hård körning, men kör man längs en skogsstig så är det ju svårt att hålla fullgas konstant
Men ligger man pressar fullgas på asfalt i 100 knyck så blir det nog inte många minuter som du säger
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bara rengöra förgasaren.


Man undrar ju hur man kan lämna en motor öppen och i en miljö dör det kommer in så där mycket smuts och fukt. Dessutom handlar det här i Filippinerna där ägarna vanligtvis har sämre ekonomi än i Sverige.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det vore intressant att bara montera ihop den, fylla på olja och sen testa hur lång den går att köra. I forskningssyfte alltså.

Jag gissar ju att den för många år sedan är urmonterad för att den egentligen är trasig på nåt annat sätt och att den sen har legat på någon "soptipp" kanske bytt ägare några gånger bland lycksökare.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Och alexkb89 (22) tyckte budgivningen gick för långsamt och bjöd över sig själv... inte en gång utan många.... :va
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Kul att bli haffad på vägen av Harry Haffa:hihi
Böter och raka vägen till besiktning:D
Vad säger försäkringsbolaget vid en olycka i 120km/h?
Nötter säger jag om dessa "mopedrallyn"
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Undrar om inte "auktionsmodellen" kunde vara ett bra komplement i företagens rekryteringsprocess?

I den sista gallringen sätter man de sökande i en tank under 12 timmar, med åtkomst endast till nätets auktionssajter.
På ytan ser alla helt vettiga ut, och under gallringsprocessen har det inte avslöjats några stora fel hos någon av dem.

"Auktionsmodellen" kommer dock ofelbart att avslöja fullblodsstollarna, de lösa kanonerna och människorna utan gränser.





Om meningen med att lägga över 175' på en HPD-moppe är att få vara värst på diverse mopperallyn, så behöver man nog fundera lite.

Med sina 80cc är det ju egentligen en oregistrerad motorcykel, ihopplockad av lösa delar som aldrig ens stått på hjul i samma garage tidigare. "Nostalgi" kan ju Inte vara den förmildrande omständigheten till prisrallyt - moppen har ju aldrig funnits.

Visst, kul att folk har pengar, och vissa delar av moppen är snygga.
Men att lägga +175-papp på att riskera sitt körkort...?

För mig blir priset en värdemätare på något annat:
"Precis så här oförmögen är jag att skapa något liknande med mina egna händer. Alltså väljer jag att köpa istället "
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top