Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Inte blocket, men tycker den var värd att lyftas in, när det är mycket inflation i begreppet "unik".
https://www.tradera.com/item/302255...50-1987-27-mil-reggad-svensksald-ohlins-unik-

View attachment 456622

Den där platsar alla gånger jämfört med alla "unika" hojar med mycket klistermärken på.

Är det bara jag eller eller verkar kawwas z800 mfl vara det hojen som absolut mest folk tröttnar på att äga? Var och varannan hoj på sportkategorin verkar vara en av dessa som ägaren vill bli av med till ett bra pris. Jag har provkört en över en dag och det var en av de mest passande hojar för begreppet "mellanmjölk" jag någonsin kört.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Den där platsar alla gånger jämfört med alla "unika" hojar med mycket klistermärken på.

Är det bara jag eller eller verkar kawwas z800 mfl vara det hojen som absolut mest folk tröttnar på att äga? Var och varannan hoj på sportkategorin verkar vara en av dessa som ägaren vill bli av med till ett bra pris. Jag har provkört en över en dag och det var en av de mest passande hojar för begreppet "mellanmjölk" jag någonsin kört.
Verkar som att det inte bara är motoreffekt som spelar in utan det är något annat som avgör om man behåller en hoj för en lång tid framöver..
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Är det bara jag eller eller verkar kawwas z800 mfl vara det hojen som absolut mest folk tröttnar på att äga? Var och varannan hoj på sportkategorin verkar vara en av dessa som ägaren vill bli av med till ett bra pris. Jag har provkört en över en dag och det var en av de mest passande hojar för begreppet "mellanmjölk" jag någonsin kört.

När jag scannade av marknaden senast och köpte ny hoj blev det en Street Triple Rx. Z800 var nog inte med i matchen längre än 3 sekunder.

De senaste åren har Kawasakis naken-modeller varit väsentligt tyngre men inte starkare eller på annat sätt sportigare, inte heller särskilt billiga. Så varför man skulle vilja köpa en har jag inte förstått, är det för att de är gröna?

Z H2 har kompressor, det ska de ha kredd för. Men den är duktigt tung och jämfört med konkurrenterna är den inte särskilt billig sett till hur mycket sämre komponenter den har.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Den där platsar alla gånger jämfört med alla "unika" hojar med mycket klistermärken på.

Är det bara jag eller eller verkar kawwas z800 mfl vara det hojen som absolut mest folk tröttnar på att äga? Var och varannan hoj på sportkategorin verkar vara en av dessa som ägaren vill bli av med till ett bra pris. Jag har provkört en över en dag och det var en av de mest passande hojar för begreppet "mellanmjölk" jag någonsin kört.

Likadant med Yamaha XV535, periodvis vräks dessa ut på Blocket, till mycket bra priser. Men här beror det förmodligen på att den sålde i mängder under en period när den typen av hoj var populär.
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Den där platsar alla gånger jämfört med alla "unika" hojar med mycket klistermärken på.

Är det bara jag eller eller verkar kawwas z800 mfl vara det hojen som absolut mest folk tröttnar på att äga? Var och varannan hoj på sportkategorin verkar vara en av dessa som ägaren vill bli av med till ett bra pris. Jag har provkört en över en dag och det var en av de mest passande hojar för begreppet "mellanmjölk" jag någonsin kört.

Z800 har sämre effekt o väger mer än z1000. Förstår inte riktigt målgruppen. Kanske de som inte har råd med en z1000. Vissa säljs ju som möjliga att åka på med ett A2-kort, men de är ju tunga som as så det kan ju näppeligen vara en rolig upplevelse.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Det märkliga är att det faktiskt bjuds på den annonsen, är uppe i 56000kr nu. Otroligt.

Är inte så konstigt för dom som va unga å hade en våt dröm om något fordon som dom inte hade råd me å senare i livet när kassan är stabilare så kan man förvärkliga den bjuder gärna då...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är inte så konstigt för dom som va unga å hade en våt dröm om något fordon som dom inte hade råd me å senare i livet när kassan är stabilare så kan man förvärkliga den bjuder gärna då...

Jag tycker den är coolare = mer värd stålarna än en dyr Monkeybike. Sen är ju köparen vuxen och har råd. OCH får igen pengarna när han säljer. Jag har haft modellen efter, vattenkyld. Är nog värd betydligt mindre än så länge
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker den är coolare = mer värd stålarna än en dyr Monkeybike. Sen är ju köparen vuxen och har råd. OCH får igen pengarna när han säljer. Jag har haft modellen efter, vattenkyld. Är nog värd betydligt mindre än så länge

Man får igen pengarna så länge de finns köpare då..
Själv skulle jag inte ta imot en sån eller Monkeybike idag även om jag fick den gratis..
När jag va ung så tycke jag dom va balla, men inte idag..
De va man idag suktar efter skulle kanske andra rynka på näsan å tycka inte samma sak.. De är de som är tjusningen me att alla inte tycker lika..
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Är inte så konstigt för dom som va unga å hade en våt dröm om något fordon som dom inte hade råd me å senare i livet när kassan är stabilare så kan man förvärkliga den bjuder gärna då...

Det är väl lite beroende på vilken plånbok man har. Jag tyckte 15000kr för en Yamaha FS1 var lite för mycket för att uppleva nostalgi, men 56000kr är värre. Det lär väl inte bli många åkturer för köparen innan den hamnar i garaget, tröttnar nog snart på både toppfart och körställning.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
En som helt har missat prisnivån, ändå är det ju så enkelt: kolla jämförbara hojar på Blocket så vet man vad ens mc är värd. Den här dök upp för ett par veckor sedan med prislappen 24.000kr, sen korrigerades priset efter nån vecka till 18.000kr, och nu är den till salu för 13.000kr. Förmodligen är även det lite i överkant, med tanke på att den har gått 7.700mil.
Visst är det fina cyklar, och den verkar välskött. Men ändå.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_850_gs_1979/91677154
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är väl lite beroende på vilken plånbok man har. Jag tyckte 15000kr för en Yamaha FS1 var lite för mycket för att uppleva nostalgi, men 56000kr är värre. Det lär väl inte bli många åkturer för köparen innan den hamnar i garaget, tröttnar nog snart på både toppfart och körställning.


Rach lyfte ner en från hyllan på Z-Motor och tog med sig hem när dom flyttade till mindre lokaler.

Jag har hetsat honom att köra Ironbutt på den, men han är smartate än så - tyvärr.

Fullt möjligt.

Det har redan gjorts, på en Honda NS50F.
Visst, lite större mått på hojen - men å andra sidan körde den killen 1500 miles/36 h.

Så, galen respekt till den som sätter full distans på en depåmoppe som YZF 50.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
https://www.blocket.se/vi/93390631.htm


En Suzuki GSX-R50 med högt pris, kanske en sån Någon tidigare postare gav bort till grannungen.

Jag har haft några. De två finaste sålde jag för 10.000-13.000:- åren 2002 resp 2012. Inte fullt såhär fina men det säger lite om värdeökningen. Nu tror jag inte han får 75” men ändå.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
https://www.blocket.se/vi/93390631.htm

En Suzuki GSX-R50 med högt pris, kanske en sån Någon tidigare postare gav bort till grannungen.

Jag har haft några. De två finaste sålde jag för 10.000-13.000:- åren 2002 resp 2012. Inte fullt såhär fina men det säger lite om värdeökningen. Nu tror jag inte han får 75” men ändå.

De va en sån, men inte alls lika fin så...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Rach lyfte ner en från hyllan på Z-Motor och tog med sig hem när dom flyttade till mindre lokaler.

Jag har hetsat honom att köra Ironbutt på den, men han är smartate än så - tyvärr.

Fullt möjligt.

Det har redan gjorts, på en Honda NS50F.
Visst, lite större mått på hojen - men å andra sidan körde den killen 1500 miles/36 h.

Så, galen respekt till den som sätter full distans på en depåmoppe som YZF 50.

En utmaning?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Minst sagt.

Scrolla ner till 11/7 2008

http://bobmunden.blogspot.com/2008/


Lång ride report.

Han var tvungen att "falskskylta" hojen med dekaler som sade 250 cc.
Anledningen är att vissa delstater inte tillåter mindre hojar ute på freeway.

Det här gjorts ett försök i Sverige under 125-ans dag 2018 på en MC-reggad Reiju 49cc men den var liiite snålt jettad och blåste hål i kolven efter ca 100 av 160 mil. Han låg dock helt rätt enligt plan och hade god chans att klara körningen.
Om inte om hade varit...


Så, småhojar har absolut ett värde.
Men, jag tvivlar på att dom som bjuder över 50 papp för en YZF 50 planerar någon IBA-körning...
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top