Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det var nåt lurt med den, inlagd i Överkalix men numret gick till en i Bräcke utanför Östersund, han svarade då varken på samtal eller SMS ca 1minut efter att annonsen kommit ut


Precis sådär låter någon som känner sig snuvad. :krama


Vem vet, annonsen kanske bara var en intressekoll?
Booom! sade det i inboxen.
"Hmmm, jag kanske skall höja priset lite...?"
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det var nåt lurt med den, inlagd i Överkalix men numret gick till en i Bräcke utanför Östersund, han svarade då varken på samtal eller SMS ca 1minut efter att annonsen kommit ut

Jag ringde på en annons om en gammal Puch Dakota en gång, och en förvånad person svarade att han inte hade någon moped att sälja. Senare visade det sig att han fyllde jämnt, och hans skojiga kompisar hade satt in den falska annonsen som ett kul skämt. Den stackaren fick ägna hela dagen åt att svara i telefon, och förklara som det var att någon moped inte fanns. (Tur att man inte har såna kompisar).
Det här kanske var något liknande, ett skämt bara. För billigt för att vara sant.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Bifogat

  • SPIDI.jpg
    SPIDI.jpg
    74.7 KB · Visningar: 120

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
:) Verkligen...

Sen detta med "3 korta turer"...?! Vad är en kort tur, vilka väderförhållanden? Annonsen har mer att önska och "sparsamt använt" har missats i texten som alltid bör finnas med :)

Gång 1: Dåvarande flickväns premiärtur
Gång 2: En gång till, efter att han bedyrat att han absolut inte skall ouiila etc igen
Gång 3: Efter "aldrig mer" en sista gång mellan den gamla lägenheten och hennes föräldrar, där han hämtade skinnstället tre dagar senare ute på gräsmattan mitt i natten.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Gång 1: Dåvarande flickväns premiärtur
Gång 2: En gång till, efter att han bedyrat att han absolut inte skall ouiila etc igen
Gång 3: Efter "aldrig mer" en sista gång mellan den gamla lägenheten och hennes föräldrar, där han hämtade skinnstället tre dagar senare ute på gräsmattan mitt i natten.

Man blir ju sugen att ringa på annonsen bara för att få reda på vad som verkligen hänt :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag skulle tippa på att den nya flickvännen inte vill använda den gamla flickvännens skinnställ..
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hur stor är den tanken måntro? 60 liter?
Oklart varför han gömt ett lättviktsbatteri, under den tanken hade han kunnat gömma ett truckbatteri.

35 liter. Jag känner säljaren, det är ett riktigt bygge från början till slut. Efter eget huvud, absolut, men inte en kinapryl så långt ögat nåt utan rent hantverk med riktiga verktyg. Större delen av arbetet är handgjort i verkstaden på ett fartyg strax söder om Nordkap...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top