Sidan 519 av 535 FörstaFörsta ... 19419469494513514515516517518519520521522523524525 ... SistaSista
Resultat 10 361 till 10 380 av 10698
  1. #10361
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    14 796
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Alltså, var det en 125 eller 50? Ursäkta om jag låter korkad.

    Obs! Utan ironi. Varken trubbig eller vass. Jag liksom min inre 15-åring har inte kompetens utan bara åsikt och vilja i detta fall.
    Den saknar nedstick på framgaffeln så jag hävdar att det är en MT50.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  2. #10362
    Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Segeltorp
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Inlägg
    2 977
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Den saknar nedstick på framgaffeln så jag hävdar att det är en MT50.
    Tack! Då var jag alltså inte helt talanglös.

  3. #10363
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    14 796
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Tack! Då var jag alltså inte helt talanglös.
    Alternativet är ju förstås att vi båda två är helt talanglösa.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  4. #10364
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 416
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Alltså, var det en 125 eller 50? Ursäkta om jag låter korkad.

    Obs! Utan ironi. Varken trubbig eller vass. Jag liksom min inre 15-åring har inte kompetens utan bara åsikt och vilja i detta fall.
    Du skojar? Ingen ironi? Vart är världen på väg?


    Jag trodde du satt höstens elakaste post.



    Det är en MT-5 moped med höjningssats.
    IBA #40701

  5. #10365
    Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Segeltorp
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Inlägg
    2 977
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Du skojar? Ingen ironi? Vart är världen på väg?


    Jag trodde du satt höstens elakaste post.



    Det är en MT-5 moped med höjningssats.
    Förlåt. Jag ska vara mer med på noterna nästa gång.

  6. #10366
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 TPI samt en KTM 790 adv R för grus!
    Inlägg
    4 719
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Finns luftkyld ochså.
    Det trodde jag inte på men sen började jag leta och visst har du rätt, den fanns som luftkyld och verkade heta OT medans R-modellen var vätskekyld...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Unknown.jpg
Visningar:	105
Storlek:	10,6 KB
Id:	456387
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  7. #10367
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    8 061
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Du skojar? Ingen ironi? Vart är världen på väg?


    Jag trodde du satt höstens elakaste post.



    Det är en MT-5 moped med höjningssats.
    Just det, den där höjningssatsen! Visst skruvade man förlängningar på gaffelbenen?

    Minns när jag körde en sån otrimmad, världen bytte rotationsriktning

  8. #10368
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 416
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Just det, den där höjningssatsen! Visst skruvade man förlängningar på gaffelbenen?

    Minns när jag körde en sån otrimmad, världen bytte rotationsriktning

    Japp, av med locket och skruva i förlängningarna, på med locket - klarrt!
    Fjädringsvägen var orörd, det var bara hojen som blev högre.
    Det går att se förlängningen i annonsbilden.
    IBA #40701

  9. #10369
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    413
    Skönt, nu vet vi iaf. Världsordningen återställd. Vilken slamkrypare med höjningssatsen. Förvirrar ju grumliga minnen från tillbehörskataloger man har etsade på näthinnan

  10. #10370
    Medlem IQs avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västervik
    Hoj
    Versys
    Inlägg
    892
    Det var COOLT med höjningssats tidigt 90-tal. Jag provade en kompis DT50MX med det, men minns vägegenskaperna som klart sämre trots stabiliserings stag över framhjulet .
    Köpte därför inget till min egen, även om det var coolt .
    Bättre att bli frånåkt på slö hoj, än frånåkt av slö hoj

  11. #10371
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    8 061
    Citat Ursprungligen postat av IQ Visa inlägg
    Det var COOLT med höjningssats tidigt 90-tal. Jag provade en kompis DT50MX med det, men minns vägegenskaperna som klart sämre trots stabiliserings stag över framhjulet .
    Köpte därför inget till min egen, även om det var coolt .
    Det var tydligen coolt på 60-70 tal också, när man vill bygga långgaffel av en Triumph eller Japanare, det funkade visst rätt dåligt det också

  12. #10372
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    14 796
    När blev Kawasaki Heavy Industries uppköpta av ett litet amerikanskt bolag?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	ArcticKawa.png
Visningar:	51
Storlek:	450,8 KB
Id:	456400  
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  13. #10373
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    9 421
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Det var tydligen coolt på 60-70 tal också, när man vill bygga långgaffel av en Triumph eller Japanare, det funkade visst rätt dåligt det också
    Men... är inte det en del av affärsidén med en långgaffel? Att man tar ett relativt väl fungerande fordon och bygger om det till något som fungerar "rätt dåligt"?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	bad-ass-honda-chopper.jpg
Visningar:	55
Storlek:	86,3 KB
Id:	456401  
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

    Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

  14. #10374
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Utanför Sötälje
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Inlägg
    4 989
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Men... är inte det en del av affärsidén med en långgaffel? Att man tar ett relativt väl fungerande fordon och bygger om det till något som fungerar "rätt dåligt"?
    När jag kom ut på vägen i början av 80-talet såg man fortfarande någon enstaka långgaffel med enkelkamsmotorn utan ljuddämpare. Dränkte effektivt skramlet!

    Glad att det finns människor som kör långgaffel för jag skulle inte klara av att köra utan goa nerlägg...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/


    "You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

  15. #10375
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    749
    Jag vill minnas att evolutionen då var; Original men med nedbockat styre, flyttade fotpinnar och 4-1 sedan vurpade man och knölade till tank och sånt och då köpte man Muscle Machine-kaross och fortsatte köra fortare än skyddsänglarna hann med. Till slut fanns inget mer användbart kvar än motor och då svetsade man ihop något o köpte en frän gaffel och lackade USA-flaggan på tanken. Easy Rider har förstört många fina hojar och inspirerat till några få lyckade ex.

  16. #10376
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Upplands Väsby
    Hoj
    1994 Suzuki GSX1100F
    Inlägg
    896
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Jag vill minnas att evolutionen då var; Original men med nedbockat styre, flyttade fotpinnar och 4-1 sedan vurpade man och knölade till tank och sånt och då köpte man Muscle Machine-kaross och fortsatte köra fortare än skyddsänglarna hann med. Till slut fanns inget mer användbart kvar än motor och då svetsade man ihop något o köpte en frän gaffel och lackade USA-flaggan på tanken. Easy Rider har förstört många fina hojar och inspirerat till några få lyckade ex.
    Tack för dagens goda skratt

  17. #10377
    Medlem Falk1ns avatar
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    BMW R1200GS
    Inlägg
    41
    "Unikt" objekt

    Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

  18. #10378
    Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hägersten
    Hoj
    Kawasaki w800 2016
    Inlägg
    1 560
    Förvisso en snygg rackare!
    Men att tro att man ska dubbla värdet på hojen genom ombyggnad är väl lite väl optimistiskt..https://www.blocket.se/annons/stockh...mbler/91838299

  19. #10379
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    tyresö
    Hoj
    Honda CBF600 -04
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Förvisso en snygg rackare!
    Men att tro att man ska dubbla värdet på hojen genom ombyggnad är väl lite väl optimistiskt..https://www.blocket.se/annons/stockh...mbler/91838299
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	tr.JPG
Visningar:	65
Storlek:	86,1 KB
Id:	456405

    Enorm lista på allt som bytts, med angivande av tillverkare. kan ju förstå byten som bromsok till Brembos och Öhlins stötdämpare men byta tändkabel till NGK och massa liknande substitut. En del skruvar bytta till titan mm Vore bättre att köra med hojen, kanske, den har ju bara gått 150 mil eller så. Behövs ev en psykolog för ägaren? Vad är syftet med hojen?? kul att byta? Bytt är bytt

    Continental TKC80 däck
    Excel fälgar med Talon nav
    Brembo bromsok fram och bak samt större bromsskivor
    Öhlins stötdämpare bak samt fjädringsinsats fram
    Broms- och kopplingsreglage från Beringer
    Stålomspunna bromsslangar från Venhill
    Styre och styrfäste från Protaper
    Avgassystem från SC Project
    Fotpinnar från Pivot Pegz
    Tändspolar från Nology och tändkablar från NGK
    DNA luftfilter (luftburk borttagen)
    Kedja från RK i guld
    Kedjeskydd från LSL
    Skydd för framdrev från British Customs
    Tanklock från Motone
    Backspeglar från BAAK
    Hastighetsmätare från Motogadget
    Batteri från Antigravity
    Lykta fram med led-insats från Motodemic
    Lykta led bak från FCR Original
    Blinkers led från FCR Original
    Framskärm från BAAK
    Hållare till tändningslås från LSL
    Sadelklädsel i alcantara med 3D-printad stomme
    En hel del skruvar och muttrar i titan från Pro-Bolt
    Senast redigerat av tomsta den 2020-09-26 klockan 11:37.

  20. #10380
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    4 416
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Förvisso en snygg rackare!
    Men att tro att man ska dubbla värdet på hojen genom ombyggnad är väl lite väl optimistiskt..https://www.blocket.se/annons/stockh...mbler/91838299
    Citat Ursprungligen postat av tomsta Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	tr.JPG
Visningar:	65
Storlek:	86,1 KB
Id:	456405

    Enorm lista på allt som bytts, med angivande av tillverkare. kan ju förstå byten som bromsok till Brembos och Öhlins stötdämpare men byta tändkabel till NGK och massa liknande substitut. En del skruvar bytta till titan mm Vore bättre att köra med hojen, kanske, den har ju bara gått 150 mil eller så. Behövs ev en psykolog för ägaren? Vad är syftet med hojen?? kul att byta? Bytt är bytt

    Continental TKC80 däck
    Excel fälgar med Talon nav
    Brembo bromsok fram och bak samt större bromsskivor
    Öhlins stötdämpare bak samt fjädringsinsats fram
    Broms- och kopplingsreglage från Beringer
    Stålomspunna bromsslangar från Venhill
    Styre och styrfäste från Protaper
    Avgassystem från SC Project
    Fotpinnar från Pivot Pegz
    Tändspolar från Nology och tändkablar från NGK
    DNA luftfilter (luftburk borttagen)
    Kedja från RK i guld
    Kedjeskydd från LSL
    Skydd för framdrev från British Customs
    Tanklock från Motone
    Backspeglar från BAAK
    Hastighetsmätare från Motogadget
    Batteri från Antigravity
    Lykta fram med led-insats från Motodemic
    Lykta led bak från FCR Original
    Blinkers led från FCR Original
    Framskärm från BAAK
    Hållare till tändningslås från LSL
    Sadelklädsel i alcantara med 3D-printad stomme
    En hel del skruvar och muttrar i titan från Pro-Bolt
    Han vill ha tillbaka pengarna för grejerna - så klart.
    Och priset på hojen. Samt betalt för jobbet.
    Och tjäna en slant dessutom.

    Natürligt.
    Troligen kostar det pengar att provköra också.
    ...på Östermalm. Bara på Östermalm.
    IBA #40701

Sidan 519 av 535 FörstaFörsta ... 19419469494513514515516517518519520521522523524525 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det är bara en idé bland många nu när vintern kommer. Varför...tja...varför inte...? Inte så mycket prestationen. Då skulle man ju göra det på tid eller nåt [...]

Wiseguy
Vill du annonsera ovan? Klicka här