Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Aningen överprisad kanske.
https://www.blocket.se/annons/kalmar/suzuki_dr_650_scrambler/91973581
Enligt mig lirar inget med det bygget, men man kan gilla olika :)

Så blir det när man tar en trashad hoj för någon tusing, slänger allt trasigt, lackar resten. Går säkert tjäna pengar på den strategin men det här var lite väl optimistiskt.

Jag stör mig nog allra mest på att det saknas stänkskydd för stötdämparen så kolvstången kommer ganska snart(troligen redan) vara sönderblästrad.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Åja.

Arvid har i vart fall gått beyond den egna tvättvattenspölen på uppfarten hemma för att istället skapa en...

Screenshot_20200915-150946_Samsung Internet.jpg

...postindustriell och närmast apokalyptisk miljö åt hojen, där det underliggande och sublimala budskapet är:
"Går som på räls..."

Vidare: TKC 80 är ett begåvat val av däck i ett tidevarv när nästan ingen längre vet vilket varv man är inne på. Det kan liksom inte bli fel...


Priset? Högt, tycker ni...?

Hell no! Detta är den allra första modellen utrustad med

Screenshot_20200915-150924_Samsung Internet.jpg

Ett teknikövertag som står sig bra idag också, när bara ett fåtal motorcykeltillverkare erbjuder något liknande.

Nä, Arvid är helt rätt på det. Notera gärna den ytterst scramblermässiga fastbacken bakom sadeln. :fyllisar
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ser så jävla fult ut me nummer skylten som någon slag stänkskydd.. Finns ju även på nya hojar från fabrik..
Jag förstår innebörden av en sån dom har i speedway. .. Va någe som gjorde att dom bakomvarande inte vart så himla mycke nersänkta, men på en gathoj?? Eller kanske inte gathoj utan cross (scrambler)..
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kul bygge! priset, galet! Sedan tycker jag hjulen är helt upp & nervända och fram och bak! Sicken amatör!
För jag vet (via en kompis) att de där däcken kommer vara helt uppeldade efter provkörning, om man inte tar vägen via Magadan, för i Ryssland ska man ha däcken så..... Eller var det Michelin som skulle sitta back och fram, upp och ner? Så jäkla trött på att läsa om hur man vänder däck i den här tråden, annars en kul tråd! (Nä, jag har ingenting med säljaren att göra, vill bara kräkas lite på vissa kommentarer)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Om den va körbar å allt funka å inte i delar så skulle jag tycka de va någolunda att slumpa bort hojen..
Man undrar över alla dessa projekt...är det verkligen nån som köper de här liken? Vem vill börja riva i nåt sånt här, med osäker utgång?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top