Dagens Blocket! (mc-relaterat)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Eftersom han är från Boden så menar han nog snarare en (snö-)skoter än en (mc-)scooter. Eller så är det bara jag som har förutfattade meningar? Har ju aldrig varit i Boden, ju... ;)

Hahahaha, kul, hade inte en tanke på snöskoter! För om man bor i Boden, varför har man då en fräsig sport-hurdratjugofemma? Hur lång är säsongen? 2 veckor?:)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hahahaha, kul, hade inte en tanke på snöskoter! För om man bor i Boden, varför har man då en fräsig sport-hurdratjugofemma? Hur lång är säsongen? 2 veckor?:)

Jag bor i Luleå, 35 km bort. Säsongen är slutet av mars-slutet av oktober om man vill undvika halkan. Snöskoter kör man januari-april, i fjällen till slutet av maj.

Så lite mer handlar det om.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hahahaha, kul, hade inte en tanke på snöskoter! För om man bor i Boden, varför har man då en fräsig sport-hurdratjugofemma? Hur lång är säsongen? 2 veckor?:)

App, app, det säger ju sig själv.
Eftersom säsongen bara är två veckor (kan bli en om våren är sen), då vill man ju få ut maximalt av det.
Klart man ska ha en sporthoj då! :7peta
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag bor i Luleå, 35 km bort. Säsongen är slutet av mars-slutet av oktober om man vill undvika halkan. Snöskoter kör man januari-april, i fjällen till slutet av maj.

Så lite mer handlar det om.

Är inte januari då man stänger in sig och bara går ut snabbt för att hämta in ved?

Jag trodde MC-säsongen började i mitten av februari och slutade i december.

Och skotersäsongen från mitten av februari till början av april.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag bor i Luleå, 35 km bort. Säsongen är slutet av mars-slutet av oktober om man vill undvika halkan. Snöskoter kör man januari-april, i fjällen till slutet av maj.

Så lite mer handlar det om.

Alltså... jag tror vi ser på "säsongen" på lite olika sätt. För mig börjar gathojs-säsongen när dygnsmedeltemperaturen går över 20 Grader. Och slutar när den går under...:):tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Alltså... jag tror vi ser på "säsongen" på lite olika sätt. För mig börjar gathojs-säsongen när dygnsmedeltemperaturen går över 20 Grader. Och slutar när den går under...:):tummenupp

Dvs Svensk Högsommar™ som varar mellan midsommar och 3:e veckan i juli...i Skåne... :)
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/92806655.htm


Den här var ju COOL faktiskt, varför är det så gigantiskt remhjul på de där Savage egentligen?


Annonsen säger:

Screenshot_20200909-125643_Samsung Internet.jpg

Visst, enkel att köra.
...ända fram till det att det felvända framdäcket

Screenshot_20200909-125812_Samsung Internet.jpg

ger upp greppet just när du behöver det som mest.


Okayokay, detta är ingen grusräser, och utan framstänka tassar man nog fram på tå i regnet i vilket fall som helst.

Men ändå. Det finns ett sätt att montera ett framdäck som är rätt.
Varför väljer så många att annonsera sin okunnighet och oförmåga genom att göra tvärt om...?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Inte för att det har med tråden att göra, men min Ducati levererades med bakdäcket felvänt från fabrik. Antar att den skruvades ihop efter vinlunchen fredag eftermiddag....
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
De är inte medvetna om att de saknar nåt innanför pannbenet. :dummer

”Folk som är dumma i huvudet fattar inte att de är dumma i huvudet på grund av att de är dumma i huvudet.” :fakta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
”Folk som är dumma i huvudet fattar inte att de är dumma i huvudet på grund av att de är dumma i huvudet.” :fakta

App-app! Man får inte påstå att folk är dumma i huvudet, har jag prompt fått förklarat för mig. Skriftligen, no less.

Jag tänker att om någon beter sig dumt upprepade gånger, så är det ett rimligt antagande att föreslå att det kan vara i huvudet det sitter, men, man får inte säga det! :mattias
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top