Dagens Blocket! (mc-relaterat)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tråden man inte vill hamna i... Jag lyckade sälja min caféracer nyligen och kollade dagligen så man inte blev nergjord! Men jag hade inte ordet unik med och så var den besiktad och förgasarna var justerade :lol


Jag har varit med i denna tråden! När jag sålde min Superstock R6:a så hävdade jag som ett försäljningsargument att den bara varit "mjukkraschad" ett antal gånger. Det var tillräckligt för att platsa här!:):):)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tråden man inte vill hamna i... Jag lyckade sälja min caféracer nyligen och kollade dagligen så man inte blev nergjord! Men jag hade inte ordet unik med och så var den besiktad och förgasarna var justerade :lol

Jag har varit med i denna tråden! När jag sålde min Superstock R6:a så hävdade jag som ett försäljningsargument att den bara varit "mjukkraschad" ett antal gånger. Det var tillräckligt för att platsa här!:):):)


Ha! Jag hamnade här för typ 10 år sedan när jag skrev en utförlig annons.

https://www.bestofblocket.se/valvurpad-kawasaki-kl-650-b-tengai-91/

Såld på ett kick, mitt i vintern och med en mycket modest prutning.
Ärlighet varar längst! :fakta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Dessutom har den en stång, inte en vajer, till bakbromsen vilket gör att bromstrycket ändras med fjädringen!
Intressant på gropig grusväg! :crash

Så brukade det vara på mopeder när jag var ung. Vi tog ett sånt stag till stålverket för att beta av ytrost, men det försvann i betkaret.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dessutom har den en stång, inte en vajer, till bakbromsen vilket gör att bromstrycket ändras med fjädringen!
Intressant på gropig grusväg! :crash

DET är det minsta problemet i mitt fall!!! En rejäl storlek 45 trycker GÄRNA på den splinesade axeländen som sticker ut, den sitter liksom ovanför bromspedalen. Inte optimalt i en nödsituation. Kanske...
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-09-01 kl. 16.42.25.png
    Skärmavbild 2020-09-01 kl. 16.42.25.png
    1.3 MB · Visningar: 130

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Den här verkar ju helt oattraktiv??
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/suzuki_gs_450/91550623

Ja, för mig är den ju det, men även för alla!
Jamenar, 8 papp !!!
Någon borde kunna göra nånting!
Jag skulle kunna tänka mig en hållare till postlådan, eller bara hänga ljus på den i trädgården.
Fast då pratar jag kanske mot mig själv, för det blev lite för mycket pengar, men för....låt säga.....4k, då...

View attachment 456021

Det är väl där den typen av hoj hör hemma prismässigt, jag köpte min senaste 400cc twin för 7000kr. Man ser ibland väldigt optimistiska annonser med såna cyklar till salu för det dubbla. Vem ger 15000 för en trist 400cc från 80-talet, även om den är välskött? Måttlig motoreffekt, mediokra köregenskaper och förmodligen en del problem i framtiden. 40 år gamla grejer kan krångla en del.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
61ccc2d05bd4c14109fa6befbf033b16.jpg


https://www.blocket.se/vi/92689386.htm

Alla fynd i södra Sverige...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.



Sextån&fem för en trasig XT250 är dock inget fynd.
Speciellt inte med blå sadel, röd tank - damn! just den tvåtons lackade tanken var ju snudd på det enda förlåtande draget på lillXTn.
Nä, Tomelilla har ett starkt bestånd av glada - fågeln finns tom avbildad i kommunvapnet.
Bra så, för det utannonserade XT-emplaret gör inte några glada...
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Sextån&fem för en trasig XT250 är dock inget fynd.
Speciellt inte med blå sadel, röd tank - damn! just den tvåtons lackade tanken var ju snudd på det enda förlåtande draget på lillXTn.
Nä, Tomelilla har ett starkt bestånd av glada - fågeln finns tom avbildad i kommunvapnet.
Bra så, för det utannonserade XT-emplaret gör inte några glada...

Ja fynd var nog lite förhastat ordval vid närmare eftertanke
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Sextån&fem för en trasig XT250 är dock inget fynd.
Speciellt inte med blå sadel, röd tank - damn! just den tvåtons lackade tanken var ju snudd på det enda förlåtande draget på lillXTn.
Nä, Tomelilla har ett starkt bestånd av glada - fågeln finns tom avbildad i kommunvapnet.
Bra så, för det utannonserade XT-emplaret gör inte några glada...

Offroadhojar från tidigt 80-tal eller sent 70-tal hör till de som ökat kolossalt i pris (inte värde, utan pris) senaste året, tidigare kunde man köpa såna full fungerande för hälften av vad som begärs här. Om det sen är nån som köper dem för dessa fantasisummer är en annan sak. Här har vi en optimist till:

https://www.blocket.se/annons/uppsala/kawasaki_125a/91758524

En avställd 125cc från -77, för 19500kr(!). Till råga på allt avställd sen 35 år tillbaka, med allt var det nu innebär. Torrsprickor i däcken, torkade insugsgummin, membran och andra packningar. Kolven sitter nog fast, och alla vajrar kärvar. Dem är ju i o f s "oljeimpregnerad"...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Offroadhojar från tidigt 80-tal eller sent 70-tal hör till de som ökat kolossalt i pris (inte värde, utan pris) senaste året, tidigare kunde man köpa såna full fungerande för hälften av vad som begärs här. Om det sen är nån som köper dem för dessa fantasisummer är en annan sak. Här har vi en optimist till:

https://www.blocket.se/annons/uppsala/kawasaki_125a/91758524

En avställd 125cc från -77, för 19500kr(!). Till råga på allt avställd sen 35 år tillbaka, med allt var det nu innebär. Torrsprickor i däcken, torkade insugsgummin, membran och andra packningar. Kolven sitter nog fast, och alla vajrar kärvar. Dem är ju i o f s "oljeimpregnerad"...


Ja, somliga hojar har verkligen skenat i pris.
Vissa räknat i kronor, andra i procent.

Faktum är att jag tror detta vara ett rejält kap, även till det begärda priset.

Kolla bilden igen. Snacka om att stå inträngd i ett hörn, men, hojen ser ju fan orörd ut!
Till och med original beröringsskydd till tändstiftet har fått vara kvar - den avstörda metallblaffan som alltid gav överslag i regn. Ja, eller saltmodd, dårra.

Hojen ser verkligen ut att ha rullat 1000 lugna mil, och sedan ställts undan. Knappast i den lokalen den står nu, men den tål nog inte att stå oisolerad lika länge till.

I mina ögon är det ett roligt objekt - med utgång från den enda bilden vi ser.
Mycket, mycket skojigare att plocka ner och rekonditionera delar av den ursprungliga hojen, än att jaga svåra NOS-delar på nätet och få ihop något som kanske är snäppet blankare - men som inte riktigt hänger ihop.

Och, att försöka återställa generationers fulmeck på en hoj som kanske kostat 5000 spänn i inköp, men som man fått svära ihop och lägga det fyrdubbla i delar på - det är inte rolig renovering.

Hade jag haft någon relation till KH så hade jag nog fan ringt på den. Den är dessutom i den ovanliga orangea färgen - tidsmarkör från ett sjuttiotal man vågade synas på.

KHn i sig var ovanlig när det begav sig. Den saknade utstrålning som twinnarna RD och GT hade, den saknade dessutom kraften från båda dessa och låg lååångt efter KSen, samt saknade teknikfrikortet som Honda alltid kunde dra med att den var "en riktig motorcykel" när tvåtaktarna drog förbi.

Nä, jag säger "Tjööööp" till den som haft en KH back in the days.
Jag tror inte att det dyker upp ett bättre objekt any time soon, och när den är klar ser den ut att ha kostat putstrasor, vax och kanske en kolv/borrning.
...och sådant är bara kul.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, somliga hojar har verkligen skenat i pris.
Vissa räknat i kronor, andra i procent.

Faktum är att jag tror detta vara ett rejält kap, även till det begärda priset.

Kolla bilden igen. Snacka om att stå inträngd i ett hörn, men, hojen ser ju fan orörd ut!
Till och med original beröringsskydd till tändstiftet har fått vara kvar - den avstörda metallblaffan som alltid gav överslag i regn. Ja, eller saltmodd, dårra.

Hojen ser verkligen ut att ha rullat 1000 lugna mil, och sedan ställts undan. Knappast i den lokalen den står nu, men den tål nog inte att stå oisolerad lika länge till.

I mina ögon är det ett roligt objekt - med utgång från den enda bilden vi ser.
Mycket, mycket skojigare att plocka ner och rekonditionera delar av den ursprungliga hojen, än att jaga svåra NOS-delar på nätet och få ihop något som kanske är snäppet blankare - men som inte riktigt hänger ihop.

Och, att försöka återställa generationers fulmeck på en hoj som kanske kostat 5000 spänn i inköp, men som man fått svära ihop och lägga det fyrdubbla i delar på - det är inte rolig renovering.

Hade jag haft någon relation till KH så hade jag nog fan ringt på den. Den är dessutom i den ovanliga orangea färgen - tidsmarkör från ett sjuttiotal man vågade synas på.

KHn i sig var ovanlig när det begav sig. Den saknade utstrålning som twinnarna RD och GT hade, den saknade dessutom kraften från båda dessa och låg lååångt efter KSen, samt saknade teknikfrikortet som Honda alltid kunde dra med att den var "en riktig motorcykel" när tvåtaktarna drog förbi.

Nä, jag säger "Tjööööp" till den som haft en KH back in the days.
Jag tror inte att det dyker upp ett bättre objekt any time soon, och när den är klar ser den ut att ha kostat putstrasor, vax och kanske en kolv/borrning.
...och sådant är bara kul.

Om ser så på saken kan den säkert vara värd pengarna, det finns inte många kvar av den modellen i det skickat. Dock är det en ganska exklusiv skara köpare som är beredda att lägga dessa pengar på något som mest kan betraktas som ett samlarobjekt. Är man ute efter nåt att åka på så kan man få mer motorcykel för pengarna än så här. Men om man redan har allt man kan önska sig och 20 tusen över så...varför inte?
Överlag så verkar 125orna ha gått från att närmast värderas som skrot till att bli guldklimpar med priser som mångdubbelt överstiger större maskiner.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Köpte min 125 för 2000:- På sent 90 tal. 125an var länge billigare än mopeder. 400 modellerna var det ju hämtpris på snudd.
5000-8000 för värsta 400 pärlan
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Köpte min 125 för 2000:- På sent 90 tal. 125an var länge billigare än mopeder. 400 modellerna var det ju hämtpris på snudd.
5000-8000 för värsta 400 pärlan

Man undrar ju om någon till slut verkligen lägger 20 lax för en (ändå rätt värdelös) 125a, för ofta blir dessa annonser liggande kvar ganska länge på Blocket. Förhoppningen är väl att det dyker upp nån totalt prisokänslig köpare till slut - typ "Per Gessle med 100 miljoner på bankboken" som vill minnas sin ungdoms dagar på en 125a från 80-talet.
Björn Borg kan säkert också pynta 20´för att minnas 70-talet...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Man undrar ju om någon till slut verkligen lägger 20 lax för en (ändå rätt värdelös) 125a, för ofta blir dessa annonser liggande kvar ganska länge på Blocket. Förhoppningen är väl att det dyker upp nån totalt prisokänslig köpare till slut - typ "Per Gessle med 100 miljoner på bankboken" som vill minnas sin ungdoms dagar på en 125a från 80-talet.
Björn Borg kan säkert också pynta 20´för att minnas 70-talet...

Björn Borg skulle nog vara beredd att betala en hel del för att inte minnas något från slutet av åttiotalet...
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Björn Borg skulle nog vara beredd att betala en hel del för att inte minnas något från slutet av åttiotalet...

Skulle tro det. Men ändå: varför denna hysteri kring gamla 125:eek:r? Det är ju i o f s bra för mig som sitter här med några jag köpte för några tusenlappar för ett par år sedan, men ändå obegripligt. Skulle jag köpa nåt annat idag så vore det 650-750cc från tidigt 80-tal som man kan få för drygt tiotusen, och som är betydligt mer mc än dessa 125or.l
Nej, jag väntar nog till våren och ser vad som händer med priserna på gamla mc då...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top