Dagens Blocket! (mc-relaterat)

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jo, stämmer det du säger men jag har ett gäng jag känner som kan dessa 1100 motorer på alla sina fem så det är minsta bekymret även om dom tycker att det är hädelse ta och "förstöra" en GSX1100 :) Besiktningen mer det jag tänker på.
Vacumförgasare i kombo med KN-filter har väl aldrig varit lyckat?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jo, stämmer det du säger men jag har ett gäng jag känner som kan dessa 1100 motorer på alla sina fem så det är minsta bekymret även om dom tycker att det är hädelse ta och "förstöra" en GSX1100 :) Besiktningen mer det jag tänker på.

När det gäller gamla 80-talshojar verkar Bilprovningen vara väldigt välvilligt inställda. Mina gamla hojar har alltid gått igenom trots diverse brister. Det man framförallt kollar är styrlager, hjullager, däck och bromsar. Här gäller oftast ingen e-märkning på belysning, det räcker med att det lyser lite så är det godkänt.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Den här verkar ju helt oattraktiv??
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/suzuki_gs_450/91550623

Ja, för mig är den ju det, men även för alla!
Jamenar, 8 papp !!!
Någon borde kunna göra nånting!
Jag skulle kunna tänka mig en hållare till postlådan, eller bara hänga ljus på den i trädgården.
Fast då pratar jag kanske mot mig själv, för det blev lite för mycket pengar, men för....låt säga.....4k, då...

GS450.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här verkar ju helt oattraktiv??
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/suzuki_gs_450/91550623

Ja, för mig är den ju det, men även för alla!
Jamenar, 8 papp !!!
Någon borde kunna göra nånting!
Jag skulle kunna tänka mig en hållare till postlådan, eller bara hänga ljus på den i trädgården.
Fast då pratar jag kanske mot mig själv, för det blev lite för mycket pengar, men för....låt säga.....4k, då...

View attachment 456021

Två timmar senare:


6A93904A-A7AC-42EA-A2E8-49B3AA1BEF5F.png
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

Hmmmm, det där luktar skit.
Någon här i tråden ligger och sniffar objekt - vem köpte den????
Seså...kläm fram det, någon här är skyldig mig en hållare till postlådan!!!!
Omöjligt att den kan ligga orörd i tio dagar, för att säljas timmar efter det att den visats här.

Så, vi kanske ska göra detta till den nya marknaden, ett Blocket för dom som verkligen vill köpa???
Hur som helst - Grattis!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skyll dig själv om du inte slår till.





Nej, det var inte jag. Men den lär väl dyka upp till sommaren som cafescramblerbobberobjekt, ”nästan klar” med en mängd kinadelar, ”säkert bara ojusterade” förgasare (söndersågad luftburk) och felvänt framdäck... sätter du emot?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Skyll dig själv om du inte slår till.





Nej, det var inte jag. Men den lär väl dyka upp till sommaren som cafescramblerbobberobjekt, ”nästan klar” med en mängd kinadelar, ”säkert bara ojusterade” förgasare (söndersågad luftburk) och felvänt framdäck... sätter du emot?

Den kommer dyka upp i gänget på "Classicsuzuki" MAO original :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det som stör mig är att han Agip OCH Shell klistermärken på motorn. De är inte precis kompisar IRL :) Ja jag är lite yrkesskadad.

Exempel på historielös design...



Bakljuset är från en PV 444, inte 544 apropå historielöshet, och det där med sadel i sälskinn...





Äsch, jag vet inte.
Bygga powercruiser av en GSX är lite kul, och om han kom på idén för 10 år sedan så låg byggherren helt klart i framkant av byggscenen.
Mycket är snyggt gjort på hojen, men annat suger dalkula.

Varför inte bygga klart? Och varför, varför, varför bygga utan en tanke på besiktning?
Och, varför annonsera ut de omfattande förändringarna på Blocket - innan man fått den godkänd...?

Nötet som lagt ut annonsen förstår inte att det är en hög delar på hjul han bjuder ut, tills någon får den genom nålsögat.
Att dilla om "höghastighetsstål" i ramen rör bara upp sjö och riskerar att göra besiktning svår till omöjlig.
Skylta med regnummer hjälper sannerligen inte till heller. Dumbfuck!
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Tråden man inte vill hamna i... Jag lyckade sälja min caféracer nyligen och kollade dagligen så man inte blev nergjord! Men jag hade inte ordet unik med och så var den besiktad och förgasarna var justerade :lol
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tråden man inte vill hamna i... Jag lyckade sälja min caféracer nyligen och kollade dagligen så man inte blev nergjord! Men jag hade inte ordet unik med och så var den besiktad och förgasarna var justerade :lol

Du var driftkucku i den hemliga anti-caféavdelningen... :hihi
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När det gäller gamla 80-talshojar verkar Bilprovningen vara väldigt välvilligt inställda. Mina gamla hojar har alltid gått igenom trots diverse brister. Det man framförallt kollar är styrlager, hjullager, däck och bromsar. Här gäller oftast ingen e-märkning på belysning, det räcker med att det lyser lite så är det godkänt.

Och på sjuttiotalshojar är det ÄNNU lättare! Min Honda 750 från -72 slank igenom med YTTERST mediokra bromsar!:tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top