Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Minns den där från säkert närmare tio år sedan. Garanterat i denna tråden. :näsblod

Edit : läst texten, och lär ska bara stått ca 1 år. Konstigt, kan ju inte byggts många blå r6 trikes? :3freak
Alltså, jag kan lätt mentalt "köpa" och stödja en handikappanpassad R6. det är ju liksom coolt. Men då vill man väl kunna luta den lite i alla fall.
Men den där tror jag är byggd av annat skäl :va
 
Last edited:

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
De där är hopp plock å kan du inte Ktm så avråder jag köp..

Har själv kollat in den på blocket, men priset är lite för högt för att de ska vara intressant..

Vad är det som är ett "ihopplock" förutom att det sitter en 660-motor i en 640-ram?
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Minns den där från säkert närmare tio år sedan. Garanterat i denna tråden. :näsblod

Edit : läst texten, och lär ska bara stått ca 1 år. Konstigt, kan ju inte byggts många blå r6 trikes? :3freak

Alltså, jag kan lätt mentalt "köpa" och stödja en handikappanpassad R6. det är ju liksom coolt. Men då vill man väl kunna lute den lite i alla fall.
Men den där tror jag är byggd av annat skäl :va


Skall bara registreras först. ...och lite andra smågrejer. :dummer
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det som är ett "ihopplock" förutom att det sitter en 660-motor i en 640-ram?

Det undrar jag också, 640 och 660 är ju nästan samma hoj ändå.

Men jag tycker också den verkar för dyr. 05 och nyare med dubbelljuddämpare ligger högre i pris och för en sån kan man väl betala 30. Men den där skulle jag inte betala 30 för, säsongen för att sälja är dessutom över och priserna kommer gå neråt snabbt desto mer vintern närmar sig.
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vad är det som är ett "ihopplock" förutom att det sitter en 660-motor i en 640-ram?

Ramen är en 625 av den äldre generationen å motorn från den nyare generationen som kom -03..
625 SC fanns bara -02 å är föregångaren till 660 som kom året där på..
620 å 625 har samma ram å den ramen har inte olja i ramen som 640 ramen har..Där är den stora skillnaden.. Första året av 660 dvs -03 hade heller inte olja i ramen, men -04 hade de..
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Ramen är en 625 av den äldre generationen å motorn från den nyare generationen som kom -03..
625 SC fanns bara -02 å är föregångaren till 660 som kom året där på..
620 å 625 har samma ram å den ramen har inte olja i ramen som 640 ramen har..Där är den stora skillnaden.. Första året av 660 dvs -03 hade heller inte olja i ramen, men -04 hade de..
Inte helt säker på att jag hänger med men menar du att det faktiskt inte är en 640 med 660-motor utan en 625 med 660-motor?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Inte helt säker på att jag hänger med men menar du att det faktiskt inte är en 640 med 660-motor utan en 625 med 660-motor?

640 ramen har oljan i ramen å stora oljefilter längst fram vid avgasröret medans 620 har stora oljefilteret bakom cylindern under förgasaren.. Där va 640 har start motorn..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top