Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/92046234.htm

Den här var annars rätt så jävla ful. Kolla passningen mellan tank och sadel.

Alla dom här tankarna som är ritade för att kopplas ihop med övriga delar av karosseriet sticker ut som ett par bröst inne på herrarnas när man försöker bygga något annat av dem.
Blicken fastnar direCkt och sedan har man inte tankarna på annat. Pun!

Men bakljus/blinkers var nifty, håll med om det, och nummerskylten vid sidan brukar jag hugga på - men här maskerar den ju bakaxeldiftongeriet som brukar gå sönder så det är ju närmast ett plus.

Framhjulet sitter fram och mönstret är avsett för samma underlag som hojen.

Nej, jag gillar delar av den!

Tanken och passningen mot sadeln är en katastrof, men även linjebrottet där tanken lutar framåt och sadeln närmast bakåt.

Tänk så här: en enhetlig underlinje där tank möter sadel* och sedan en överlinje på sadeln som istället är kilformad framåt och åtminstone över några decimeter längs är parallell med tankens överlinje, fast så klart längre ner. Duh!

See? Det skulle på en och samma gång skapa en harmoni i linjerna, och dessutom en brutal stance som kopplar perfekt till både crossstyret och den lågt sätta strålkastaren.

Vi hade något bygge här inne för ett tag sedan med massor av handknackad aluminium på!
Städsla den killen att knacka till ett par scoop till tankens framkant - helst ett par pastischer på originalen som liksom driver/blinkar mot ursprunget.

Pesto! Det är då fan att man inte kan hantera ens Paint.
Jag hoppas jag målat med ord istället. Ser du det jag ser? A brute Brick! :rock



Edit:
Bild ur den vinkeln hojen bryter och går av:






Edit II

Ja visst - bakdelen får man göra motorcykel av . Så kan det inte se ut.


*
Edit III

Nej, det funkar inte med en enhetlig underlinje tank/sadel - tanken lutar för mycket framåt.
Man får bygga en kil framåt på sadeln som bryggar/täcker trekanten som uppstår där.
Tänk CX 500 Euro, men snyggare, diskretare.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tanken och passningen mot sadeln är en katastrof, men även linjebrottet där tanken lutar framåt och sadeln närmast bakåt.

Tänk så här: en enhetlig underlinje där tank möter sadel* och sedan en överlinje på sadeln som istället är kilformad framåt och åtminstone över några decimeter längs är parallell med tankens överlinje, fast så klart längre ner. Duh!

Blocket.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Speciellt med kinasadel och ”lite fix kvar”


Jag hann aldrig se annonsen.

En sådan kvasichopper skall man ju tokkitta med fransar, påhängskrom, framflyttat och ett styre ändå mer omöjligt än originalet.

Slice cut, Malteserkors, dödskallar - allt rakt ur katalogen för ostigaste tillbehör som står att finna.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag skyller det på frivården som kom nån gång på 80-talet, dessa individer bygger nu "unika" hojar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

På nåt sätt känns det liksom tråkigt och synd att det blev så där. Det fanns ju ambitioner i bygget. Delarna ser ju helt ok ut var för sig sen blir dom liksom "bara" ihoppusslade fel. Lite som att det aldrig fanns någon tanke på var övriga delar skulle monteras när ramen byggdes. Sen när ramen var klar så, lägger vi tanken ovanpå.

Tyvärr skulle man väl vara tvungen tillverka en helt ny tank och bakdel för att få ordning på den där.

Sen styre, lyse och hastighetsmätaren...

Nej, det känns som ett ganska hopplöst projekt att få rätsida på den där, jag skulle nog slakta ner den och ta delarna.

Men man kan ju inte heller säga att han förstört en DS för den är ju inte direkt någon skönhet från början heller. Trots att den är Italiensk.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top