Dagens Blocket! (mc-relaterat)

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Hade precis en sån RD 1985 års modell i svart/röd... Allt som saknades var damen.

En aerox med 20 hk borde uppskattningsvis ha en toppfart på minst 120 km/h mer troligt kring 130-140 km/h.

Jämför med en RD125LC, den hade 21 hk i angiven effekt och toppade kring 140 km/h(enligt mätaren)
YPVS-modellen var lite snabbare.

Lite andra 125or som fanns i min bekantskapskrets på den tiden
TZR125 angav väl 27 hk och toppade närmare 160.
DT125LC 16 hk, 120 km/h
GP125 10 hk 120 km/h

Har någon gång sett en lista bland mopedtrimmare för ungefärlig effektbehov för olika hastigheter.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
En aerox med 20 hk borde uppskattningsvis ha en toppfart på minst 120 km/h mer troligt kring 130-140 km/h.

Jämför med en RD125LC, den hade 21 hk i angiven effekt och toppade kring 140 km/h(enligt mätaren)
YPVS-modellen var lite snabbare.

Lite andra 125or som fanns i min bekantskapskrets på den tiden
TZR125 angav väl 27 hk och toppade närmare 160.
DT125LC 16 hk, 120 km/h
GP125 10 hk 120 km/h

Har någon gång sett en lista bland mopedtrimmare för ungefärlig effektbehov för olika hastigheter.

Min TZR125 Belgarda har 32hp, väger 126kg, och toppar 170 km/h med 100kg liggandes platt på tanken. :tummenupp
Den har också bromsar och chassie som väl matchar effekten.

Nä, nu måste jag bara skruva ihop den efter vevaxelrenoveringen...:gnissla
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
-Jodå så atte ..

Jag får nog läsa annonsen några gånger till innan jag fattar vad dom menar .. :3freak
-Och priset ?? :D

https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_dr_650/90658842

Polskie kollega? Använder Gurgels översättning, men en polack är väl nästan urskuldad? :7peta

Men om man är svensk, uppfödd i Sverige av svenska föräldrar så ska man nog ha mer språkkänsla än man hittar med hjälp av Gurgel! :tungan

Fast med amerikaniseringen så är det kanske gammaldags att tycka så, daterat, som inte längre är datummärkt, på modärn svenska... :(
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Herre jösses, har nog inte sett nått språk ge en så risig goggle översättning, måste vara översatt minst tre ggr via typ japanska och isländska? :rodnar
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
-Jodå så atte ..

Jag får nog läsa annonsen några gånger till innan jag fattar vad dom menar .. :3freak
-Och priset ?? :D

https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_dr_650/90658842
Alltså texten måste sparas eftervärlden:

"Jag sälja en Suzuki DR 650 motorcykel, i perfekt skick. Fordonet i permanent drift 100% funktionellt, kraftigt investerat, kräver inte ett ekonomiskt bidrag, med en symbolsk kurs, användes för enstaka resor. Nya däck, topcase, telefonhållare för sidopåsar, USB-uttag med voltmeter. Förberedd för säsongen efter oljefilter-tjänsten. Måla var min fantasi. Jag är en motormekaniker och vi har vår målarbutik."

Och här jag gått och längtat efter telefonhållare till sidopåsar och trott att ingen någonsin kommer att ha det på en mc..
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
I Googletranslates barndom hade vi en tävling på några tillställningar.
Vi skrev e relativt enkel mening och körde den genom att stort antal språk i translate och så tillbaka till svenska och så fick lagen gissa vad ursprungsmeningen var.
Varje lag fick olika meningar men lika enkla.
Det var aldrig någon som fick rätt svar.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Är det bara jag som ser ljuddämparen formgiven efter en gatlinkulspruta/minigun?

Precis, TailGunner-dämpare ger lite "pluttesmälla" stil över det hela. Alltid retar det väl någon - som bara kan vara enda anledningen för en vuxen person att montera en Gatling Gun som ljuddämpare. Infantilt är mitt ord om det - but who gives a fsck. Själv är jag beordrad att på semestern mecka sql i fluffet och är extra grinig denna helg. Sorry! :censored
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top