Dagens Blocket! (mc-relaterat)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja, den där skulle göra sig bra hemma hos mig. Jag skulle kunna tänka mig att skaffa jeansväst, moppemustasch och hockeyfrilla bara för att komplettera bilden.


Fast, om det ingår en reservdelsmotor så känns det lite naivt att tro att ett urladdat batteri är enda anledningen till att den inte startar.

Är säkert mer grejer att göra. Måla den rosa också. Men 2.5k är ju inte hela världen. Kanske bygga om till permobil? :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Köp den, den passar din personlighet, lite ödmjuk och tilbakadragen, vill inte gärna väcka uppmärksamhet.
Jag säger köp, jag kan serva den åt dig när växelvajern gått av.

Äsch, di därna har så môe vrid i sig så man kan lägga i trean å åka ömkring på dänn hele dan... :fyllisar
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag har mejlat honom att jag köper den osedd. Måste bara få hem den på något sätt och gulla med den :D


Det enkla hade varit att be säljaren att boka plats på färjan, leda ombord den och göra upp att du möter upp och rullar av den i Nynäshamn - skicka den unaccompanied, helt enkelt.

Men, som du säger - den ser så liten och olycklig ut att den säkert skulle blir skrämd i bitar av att lämna ön och resa själv. Bäst att åka med över själv och hämta den själv.
Boka återresan med "moped" och led ombord den själv som vore den en cykel.
Inget strul med ha med sig bil och kärra över.

Lycka till!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det enkla hade varit att be säljaren att boka plats på färjan, leda ombord den och göra upp att du möter upp och rullar av den i Nynäshamn - skicka den unaccompanied, helt enkelt.

Men, som du säger - den ser så liten och olycklig ut att den säkert skulle blir skrämd i bitar av att lämna ön och resa själv. Bäst att åka med över själv och hämta den själv.
Boka återresan med "moped" och led ombord den själv som vore den en cykel.
Inget strul med ha med sig bil och kärra över.

Lycka till!

Tack för tips. Håller på och undersöker om polare som är på eller ska till Gotland kan plocka med den (dock inte dom som kör hoj) :)

Hittat passande skyddsutrustning...
stormtrooper-deluxe-maskeraddrakt.jpg
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag har mejlat honom att jag köper den osedd. Måste bara få hem den på något sätt och gulla med den :D

Jäklar vad trevligt. Jag blir lite avundsjuk, men jag ser fram emot att följa renoveringstråden. :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har mejlat honom att jag köper den osedd. Måste bara få hem den på något sätt och gulla med den :D

Jäklar vad trevligt. Jag blir lite avundsjuk, men jag ser fram emot att följa renoveringstråden. :tummenupp

Och vi får inte glömma, hur toppboxen monteras! :7peta

Kanske snabbfästen? Då behöver man inte flytta över alla nödvändiga saker vid fordonsbyte! :tummenupp
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
2981fb117f5e0a02aebfb0a196dd6c96.jpg


3f4339a3ab8c220c54d7623ac6c135fe.jpg



https://www.blocket.se/vi/91789834.htm

21hk alltså och kraftigt gasres
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Äsch, di därna har så môe vrid i sig så man kan lägga i trean å åka ömkring på dänn hele dan... :fyllisar

Jag köpte en sån för 3-4 år sen, för att det var 5 min bort och billig. Fick den att funka och den var rätt läskig att köra i åttio, kändes som att den inte var gjord för det riktigt. Men mysig var den!
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Ja, faktiskt så far han inte med osanning där.
Drygt 20 tvåtaktshästar, lätt hoj med kort hjulbas.
Så bakhjulsåka är ingen lögn med en sån där skapelse.:yoparty

Nä så lär det ju vara, jag va mest förvånad över effekten, men man har inte hängt med, det kanske börjar vara 21hk i en 70cc nu för tiden
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top