Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Man vet ju aldrig. Finns ju de som tycker både hk och topphastighet är helt oviktigt och där bästa köruplevselsen någonsin var på en trimmad moped.
En sådan person hade nog inte varit nöjd med en 1000RR :banana

Precis. Man börjar och slutar sin bana på två-hjulingar med moped. Man börjar med moppe när man fyllt 15, sen blir det större och större hojar tills man ägt en "1000RR". Sen går det år andra hållet med mindre cyklar, och som 60-plussare är man tillbaka i moppesadeln igen. Cirkeln är sluten.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Lite elakt kanske. Men samtidigt ber man lite om det när man kliver in med att säga att man köpt i stort sett det värsta som går att få tag på (vad jag vet). Om man påpekar att man är "nöjd" med 200hk...ja, det vore väl konstigt annars.

Väl talat :tummenupp Och vi får väl se hur frekvent den nya medlemmen "hänger" här eller om det är ett UNIKT inlägg :)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag hade ägt en mustang moppe från 60talet och en RD350, gjorde uppehåll på 13år och köpte en R1, det gick jättebra.

Tills Mr BMW återkommer och berättar mer, vad är det som säger att S1000RR är hans första hoj och att han är oerfaren hojförare bara för att han nyss reggat sej på sporthoj.com?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag hade ägt en mustang moppe från 60talet och en RD350, gjorde uppehåll på 13år och köpte en R1, det gick jättebra.
Det är fantastiskt vad människosläktet har utvecklats. Jag minns när Honda lanserade sin klassiska CB750 i slutet på 60-talet. Tidningen MC-Nytt, eller om det var Allt om Mc, hade provkört den och lovordade det tekniska underverket. Men man påpekade också att detta var en motorcykel för rutinerade förare, p g a v den höga motoreffekten, Jag vill minnas att den gav 67hk...
Idag anses detta vara en lämplig motoreffekt för nybörjare och de som håller på och övningskör. Inte så konstigt att motorcykelolyckorna ökar.
Vad ger en R1a, 180hk till en vikt på under 200kg?
 

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Det är fantastiskt vad människosläktet har utvecklats. Jag minns när Honda lanserade sin klassiska CB750 i slutet på 60-talet. Tidningen MC-Nytt, eller om det var Allt om Mc, hade provkört den och lovordade det tekniska underverket. Men man påpekade också att detta var en motorcykel för rutinerade förare, p g a v den höga motoreffekten, Jag vill minnas att den gav 67hk...
Idag anses detta vara en lämplig motoreffekt för nybörjare och de som håller på och övningskör. Inte så konstigt att motorcykelolyckorna ökar.
Vad ger en R1a, 180hk till en vikt på under 200kg?

Senaste modellen ger 200hk och väger 201kg fulltankad.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det är fantastiskt vad människosläktet har utvecklats. Jag minns när Honda lanserade sin klassiska CB750 i slutet på 60-talet. Tidningen MC-Nytt, eller om det var Allt om Mc, hade provkört den och lovordade det tekniska underverket. Men man påpekade också att detta var en motorcykel för rutinerade förare, p g a v den höga motoreffekten, Jag vill minnas att den gav 67hk...
Idag anses detta vara en lämplig motoreffekt för nybörjare och de som håller på och övningskör. Inte så konstigt att motorcykelolyckorna ökar.
Vad ger en R1a, 180hk till en vikt på under 200kg?


Nu gör du väl inte en rättvis jämförelse:fakta , har hänt en del på chassi /elektronikfronten också sen 60-talet , en 200 hästars r1:a idag är ju snällare i uppförandet än en r1:a från 98 tack vare elektroniken
Sen kör väl alla det dom vill som tur är vore jäkligt trist annars
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En widowmaker.
...för barn som ännu inte får gifta sig.

Nja, 200 var väl störst när det begav sig. Fanns mindre också och var inga barnleksaker.

Men absolut livsfarliga... mer eller mindre föregångare till hela ATV-segmentet (OBS dragkroken och hög/lågväxel).
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nja, 200 var väl störst när det begav sig. Fanns mindre också och var inga barnleksaker.

Men absolut livsfarliga... mer eller mindre föregångare till hela ATV-segmentet (OBS dragkroken och hög/lågväxel).

Det fanns en 250 R också, med crossmotor från CR 250, och den hade dessutom fjädring! Tillbringade en helg i Karlsvik med en sån, det roligaste jag gjort i hela mitt liv!!! :)

https://www.youtube.com/watch?v=_jqCewkaLPQ
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nja, 200 var väl störst när det begav sig. Fanns mindre också och var inga barnleksaker.

Men absolut livsfarliga... mer eller mindre föregångare till hela ATV-segmentet (OBS dragkroken och hög/lågväxel).

Fanns flera större, även 350R och Suzuki, kawa.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Ja, den där skulle göra sig bra hemma hos mig. Jag skulle kunna tänka mig att skaffa jeansväst, moppemustasch och hockeyfrilla bara för att komplettera bilden.


Fast, om det ingår en reservdelsmotor så känns det lite naivt att tro att ett urladdat batteri är enda anledningen till att den inte startar.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top