Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kan det vara möjligt att vi har världens fulaste Yamaha XT samt världens fulaste scrambler i samma hoj här i Sverige?


Nix.

Det är ingen XT längre, och det blev aldrig någon scrambler.

Det blev en skändad motorcykel, en hoj som skulle fungerat utmärkt som äventyrscykel, för grustouring, vinterträning, pendling - allt den var tänkt att göra från start i minst 30 år till.
...och troligen klättrat i värde.

Nu blev det en pinsam hög delar på hjul.
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
ssååå satisfying när bakhjulet äntligen sögs ner

Fan, det var ju riktigt läskigt att se. Hur ska jag nu kunna sova i natt??

Och natten till dag så försökte jag smälta nära-döden upplevelsen att ta mig från Åkersberga till Tyresö genom Stockholms centrala delar kl 1630. Tur att det finns bussfiler (Där man blir omkörd av elsparkscyklar) Nästa gång så får det bli via VAxholm-Rindö- Värmdö
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hade en importerad Tuono Factory för några år sedan som drabbades av det motsatta. Försäkringsbolaget trodde automatiskt att det var en RSV1000, så jag fick ringa och förklara läget för dem vid varje påställning. (Det här var alltså på tiden man ställde av hojarna på vinterhalvåret.)

Den är ju tråkig... Vad kan man göra då? Regbesiktiga och få den korrekta benämningen införd i pappren? :va
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Haha, har du överhuvudtaget varit i Spanien? Spanjorer kan vara bland de som bryr sig minst om utseende i hela europa.
Jag har varit där många gånger, men det var sådär en tjugo år sen. Benidorm, La manga, Mallis. Det var i alla fall väldigt många småbilar, vespor och moppar. Alla åkte sånt, gamla, unga och "coola" typer.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det är mycket riktigt lite jobbigare än att bara puttra med. Även lite farligare. Passar utsökt med hög fart och snabb acceleration vid banåkning. Det är bara du som påstått att det är någon annan stans man ska göra det.
Det är ganska tydligt att din komfortzon ligger rätt avskiljd från många andras, men du får vara med ändå! ;)
Man tackar. Det kanske är en åldersgrej? Efter 60år börjar man inse att man inte är odödlig, och kör på ett annat sätt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Den är ju tråkig... Vad kan man göra då? Regbesiktiga och få den korrekta benämningen införd i pappren? :va

Jag hade ett bra försäkringsbolag så det var egentligen inget större problem. Det räckte med ett kortare samtal med dem så justerade de premien.

Jag vet faktiskt inte hur man skulle lösa det om det hade varit ett större problem.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
https://www.blocket.se/annons/stockholm/fet_kawasaki__hogljud_o_snabb_/90639566

"Det är nåt fel med förgasaren. Bensinen förs inte in i motorn optimalt. Det är väldigt lättfixat, "

MEN ÄNDÅ INTE FIXAT !!!

Fråga är om inte en del av problemet består i att den inte har någon bensintank?!:fakta

I övrigt är det rätt begåvat att över huvud taget spekulera i eventuella fel eller hur lätt eller svårt det är att åtgärda när man inte ens vet vad det är för modell eller tillverkningsår.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan ju bero på att du KÖPER dina hojar.

Har funderat på det där, om man vill köpa en oreggad hoj, typ cross eller banhoj, modell äldre härk för småpengar, men inte vill beblanda sig med pack, hur går man tillväga? Hur ska man veta att den inte är stulen någon gång i kedjan? :va

Man är ju troligen rökt, som vanligt... :brinnerup
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har funderat på det där, om man vill köpa en oreggad hoj, typ cross eller banhoj, modell äldre härk för småpengar, men inte vill beblanda sig med pack, hur går man tillväga? Hur ska man veta att den inte är stulen någon gång i kedjan? :va

Man är ju troligen rökt, som vanligt... :brinnerup

När dom börjar ha en viss ålder blir det ju svårt. Det är ju samma med trampcyklar det finns ju inga register och så länge dom är original ser dom ju ut likadana som andra hojar så dom kan ju säljas på blocket till samma pris som ärliga hojar.

Finns ju dom som slipar bort ramnummer och då blir det ju mer uppenbart att det är stulet.

Men i just det här fallet så är nog sannolikheten nära hundraprocentig med tanke på att säljaren inte ens vet vad han äger.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
När dom börjar ha en viss ålder blir det ju svårt. Det är ju samma med trampcyklar det finns ju inga register och så länge dom är original ser dom ju ut likadana som andra hojar så dom kan ju säljas på blocket till samma pris som ärliga hojar.

Finns ju dom som slipar bort ramnummer och då blir det ju mer uppenbart att det är stulet.

Men i just det här fallet så är nog sannolikheten nära hundraprocentig med tanke på att säljaren inte ens vet vad han äger.

"äger" är kanske lite oklart...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top