Dagens Blocket! (mc-relaterat)

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Det var väldans va det var mycket skitsnack om RD500 och Kawa 750 H2 här! :(

Är det helt tomt på genuina 2-taktsälskare numera?

nej för 17 jag är här :yoparty skitsnacket är nog mesta bara en komb av dålig smak å dålig allmänbildning :7peta
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När folk begär ända uppåt 50 kkr för en RD350 som det en gånga fanns 13 på dussinet så tycker jag att 80 kkr för en 500 känns som ett klipp. Jag har dessutom en skabbig 350 men ingen 500 så jag borde väl inte säga sånt högt.

Sen kan jag hålla med om att man man får mer bang for the buck om man köper en modernare hoj istället. Redan 10 år senare, 1995 så anger FZR600 likvärdig effekt och vikt. Jag har aldrig kört FZR600an men gissar att den dessutom har både bättre fjädring och bromsar.

Det är väl ganska uppenbart att den som idag köper en RD500 från 80-talet gör det av helt andra skäl.
Jag får vara glad att jag hade nöjet att äga en 500 i slutet av 90-talet medans dom fortfarande var billiga, annars skulle jag säkert idag också tillhört dessa som budar högt för att förverkliga tonårsdrömmen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Då kan ju folket i "Euro" få behålla dessa hojar. En halv miljon för en hoj som egentligen ingen vill köra, utan som mest kommer samla damm i garaget. Jag tror vi svenskar är lite mer förnuftiga när det gäller motorcyklar...
Det är lite som att köpa en flaska vin för 50.000kr för att impa på någon. Är man "cool" eller är man "dum i huvudet"?..

När det handlar om samlarfordon kan man inte alltid koka ner saker till förnuft, logik och vad som ger mest prestanda för pengarna. Det finns hur många exempel som helst på detta oavsett om vi talar bil, motorcykel eller snöskoter.

En hoj som "ingen vill köra" enligt dig kan betyda något helt annat för någon annan och en RC45 är ju varken dålig prestanda eller en historielös dussinhoj som bara köps för att "impa på någon".

Jag tror att hojen på annons kommer att säljas för begärt pris eller ett pris mycket nära och jag har mina aningar om var den kommer att hamna.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
En kompis har en RD350 -83 ståendes sen drygt 20 år tillbaka. Senast besiktad 1992. Förra sommaren fixade han frambromsen så det gick att köra den och jag åkte någon km. För mig känns det som att det räckte som erfarenhet av en sån cykel.
Nyligen började han prata om att uppgradera sitt gamla 125:a-körkort så han kan köra mc på riktigt. Antar att han säljer 350:n då. Annars får han väl låna hustruns SRX-6..:D
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag funderar på att bjuda 42kr..
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Så mycket text till en bild som är fullständigt värdelös:mad:

1001 ord säger oftast mer än en bild. :hej


Som sagt, en ombyggd hoj presenteras bäst i bild-er, inte i ord.


Men, undrar om inte snubben försöker flyga under SH-radarn?
Läser man texten och tittar på raden av taggar så är detta en hyfsat standard DR650 som på sin höjd är förfinad för lite mer grusbus.

Kodar man av det enda fotot så lutar det mer åt caféscramblerhållet. Men, det nämns ingenstans i annonsen. Blygs pojken över vad han ställt till med?
Bra så, isf.

Misstänker också att det inte är extraplast som medföljer, utan den alldeles vanliga plasten som borde sitta på hojen men nu istället ligger löst i en pappkartong...

Oh well. Den enda usla bilden avslöjar dock en sak:

Screenshot_20200621-101535.png

Den som byggt hojen vet väldigt lite om hur man kör motorcykel och hur styren skall vinklas.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det är ju sådana här ”intressekoll-annonser” man verkligen ska svara på...med ett vänligt meddelande typ ”tack för frågan, men jag är inte intresserad...”.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Står "plast" nu ... :va



Det gjorde det i ärlighetens namn redan från början.
Det är jag som har ena benet i grusvärlden som kopplar till "extraplast", speciellt som det utlovas " nästan en hoj till i delar".

Jag misstänker dock att det man får köpa är en hoj, och delarna till den i brödbackar.

Ja, och en motor då. Som är oskadd...?

Äsch! Semantik.
Leva och låta leva.
Men vinkla ner styret för... ...allas väl.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top