Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Den finns en här på SportHoj med en Yamaha som inte bara är underhållsfri, den går aldrig sönder heller! :D
Beror ju på hur mycket man kör, kör man 30 mil per år så är den nog både underhållsfri och odödlig. Jag kör 1500 nöjesmil på 4 månader och då är det en annan sak men det hade varit spännande att skippa servicen och bara köra, undra hur långt man kommer. Det är väl bara sot från förbränningen och partiklar från lamellerna som smutsar ner oljan...

Jag har dessutom två strumpor över insugen till luftfitret så själva filtret blir knappt smusigt, lite torrt kanske men det skadar kanske inte i längden... Ja jag fettar in det, ingen behöver oroa sig.
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
...men, du skall inte sluta köra, eller hur?
Det är väl bara säljknep?
Sluta äga är inte samma sak som sluta köra ;) Men har fått nog av förbränningsmotorer, vill ha en elhoj med remdrift där remmen är det enda jag behöver byta ut var 10 000e mil. Att jag behöver ladda var tjogonde mil är inget som stör mig jättemycket, visst dagsetapper på över 100mil lär bli svåra men det kör man ju mest för att ha något att skryta om, inte sant? :7peta
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
i
...visst dagsetapper på över 100mil lär bli svåra men det kör man ju mest för att ha något att skryta om, inte sant? :7peta

Nope. Bragging rights startar vid 250 mil på dygnet. Allt under det kallas "touring".

Lugnt - du får göra vad du vill med ditt liv.
Du är snart tillbaka på två hjul igen. Vi är många som räknat ut hur mycket motorcykelkörningen betyder för dig, så lycka till med att klara dig utan hoj. :krama
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
En annons klar som korvspad...

View attachment 453050

Ja, jösses. Hur tänker folk? Annonsören verkar helt sakna kunskap om köpbeteende och grundläggande principer inom försäljning. För vad är det han skriver (sannolikt en han...):

* Jag vill sälja något odefinierat, en 'mellanhoj', vill du köpa detta 'något'?

* Eller så vill jag byta denna mot en upp till 16 år gammal Volvo (man får räkna ut att det är en Volvo, han skriver ju inte det). Vilken Volvo som helst, tydligen, bara den är max 16 år.

* Om du säger vem du är och var jag kan nå dig så kan jag avslöja svaret på Den Stora Gåtan, alltså vad det är för något som jag vill sälja. Men om du inte först berättar vem du är och ger mig ditt telefonnummer så kommer jag inte att avslöja Den Stora Hemligheten.

Den sista dåren är uppenbarligen inte född ännu....
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
https://www.blocket.se/vi/89851635.htm

911110079492e3468554e3bf5def38aa.jpg


Den där var rätt cool tycker jag , ser ut som en förväxt FS1a
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top