Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det månne så att någon köpt en vurpad 1000rr från ytlandet billigt. Gjort fulfighter och stansat in ett ramnummer från en CBR900 för att slippa regga och betala skatter
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den är besiktigad med bristande mätarställning. Mätaren har klättrat ned från 3000 mil till 300 mil. Så den är besiktigad.... :crash
Hur nu det har gått till.
Ägaren är en 78 år gammal gubbe.
Jag har inte regnr på den, men man kan sen sånt utan regnr på div sidor.

(Och nämn inga namn på ägare eller dyl här tack. PuL och allt det där)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har sett en liknande historia. En yamaha tt600r i utseende som var regad som en wr465 med utbytt motor o plast som det stog i regbeviset..

Så en fuling är det nog.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inget roligt med denna, men är jag knäpp som blir sugen på en gammal 125:a?
https://www.blocket.se/annons/varmland/aprilia_futura_125/88593643

Kanske borde köpa en R1 istället?

Jag blir också sugen emellanåt när jag ser vissa annonser, sen funderar jag på hur trött en 125 faktiskt var sist jag provkörde en och då går suget över ganska snabbt. Och så börjar jag fundera en stund vad man kunde sätta för motor där istället...

Se om du hittar någon 125a att provköra så går det nog över.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag blir också sugen emellanåt när jag ser vissa annonser, sen funderar jag på hur trött en 125 faktiskt var sist jag provkörde en och då går suget över ganska snabbt. Och så börjar jag fundera en stund vad man kunde sätta för motor där istället...

Se om du hittar någon 125a att provköra så går det nog över.

Det ligger nog en del i det. Jag har ju aldrig haft en 125a så egentligen är det väl en nostalgisk dikeskörning att vilja ha en.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag blir också sugen emellanåt när jag ser vissa annonser, sen funderar jag på hur trött en 125 faktiskt var sist jag provkörde en och då går suget över ganska snabbt. Och så börjar jag fundera en stund vad man kunde sätta för motor där istället...

Se om du hittar någon 125a att provköra så går det nog över.
Allt är ju relativt men en vattenkyld 2t i skick behöver inte nödvändigtvis uppfattas som trött. Hur mkt man själv väger och vad man förväntar sig spelar så klart också in. Har noterat att gamla RD och DT 125 allt som oftast försvinner samma dag som de läggs in tex den här som kom o försvann i lördags

blocket01.png
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Inget roligt med denna, men är jag knäpp som blir sugen på en gammal 125:a?
https://www.blocket.se/annons/varmland/aprilia_futura_125/88593643

Kanske borde köpa en R1 istället?

Den blev tydligen såld omgående. Det verkar vara många som är sugna på gamla 125or, de säljs oftast samma dag som de kommer ut på Blocket. Jag gissar att det sitter många nostalgiska 60-åringar med feta plånböcker som vill uppleva tonårens tjusning med hojåkning igen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Den blev tydligen såld omgående. Det verkar vara många som är sugna på gamla 125or, de säljs oftast samma dag som de kommer ut på Blocket. Jag gissar att det sitter många nostalgiska 60-åringar med feta plånböcker som vill uppleva tonårens tjusning med hojåkning igen.

Det var en anledning till att jag skrev här. Nån kunde nappa snabbt och befria mig från frestelse.

Egentligen är jag mest körsugen, tror jag.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fighter.jpg

Den var ju... Fin... :näsblod Så fighter = Clipon, fullständigt avskuren bakdel och minisadel? :va
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Synd på en i grunden trevlig mc.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Honda Revere är en vedervärdig hoj! Ja en Deauville är om möjligt ännu värre! Att det går att göra en mc med enkelsving så över jävligt ful är stört omöjligt att förstå!
Att nån försökt att "bygga" på detta härkel till hoj förtjänar då min respekt! Resultatet mot original kan bara bli bättre, dock aldrig nånsin ens halvbra..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Revere är inte det mest linjesköna från början, men uppenbarligen gick det att försämra lite till.
Borde vara inspiration till att försöka försämra en Buell gentemot original utseende.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top