Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Nu har jag sett den här hojen i flera månader på blocket och fattar inte hur den kan ligga kvar?
http://www.blocket.se/stockholm/YZF_R1_Bla_Vit_35261570.htm?ca=11&w=3

Bara fälgar+burkar går loss på 20kkr och även om det är en gammal race hoj kan den inte var så jävla illa!

(Nej jag vill inte köpa den själv då jag har en mc och det är ingen polare till mig som säljer den)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
ombyggda saker ger ju sällan mera pengar eller gå att sälja bra.
folk räknar av de delar och kommer fram till att resten då är bara väldigt lite värd (jag vet, skum räkning men finns en del som gör det så)
sen undrar många vad som mera kan vara skruvad på den när han redan har satsad så mkt pengar på 2 extra uppsättningar hjul. varav machesini hjulen ligger nånstans kring 20000,- i nypris (underligt att han glömde namnen på de)

de flesta vill har helt original hojar där alla papper finns och allt är i top skick. ska det vara trim så vill de göra den själv eller få med den på köpet i en butik.

har själv följd rally hojar lite på säljmarknaden. i tyskland och england kan du ibland hittar hojar för säljpris där bara den gaffeln och svingdämparen de har satt på redan kosta så mkt. en hel del hojar borde man egentligen köpa, bygga tillbaka till original igen(ofta få man ju med alla delar) och sen säljer för samma peng. då har man fått trimdelar gratis som man också kan säljer vidare...fan vilken marknadsidee ;)
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Jag exporterade min K1200s till en finländare med stor oro samma dag vi träffades. Det gick bra men jag fick olika besked hur jag skulle göra. Det säkraste sättet att göra exporten i Sverige men det tar ca en vecka och det kan ju vara för lång tid, men därefter är det inte ditt problem. Den andra är att du kommer att vara ägare tills alla papper och besiktningar är klara. Skulle ta 4-8 veckor, men tog 12. Finland har dock likvärdigt trafiksystem som Sverige och bra samkörning så det skall gå bra. Det som var väldigt viktigt att du tar bort regskylten och behåller den. Annars kan hojen användas utomlands. Regpapper sall också lämnas med i orginal har jag för mig.

Finland har betydligt högre begagnatpriser än S.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu har jag sett den här hojen i flera månader på blocket och fattar inte hur den kan ligga kvar?
http://www.blocket.se/stockholm/YZF_R1_Bla_Vit_35261570.htm?ca=11&w=3

Bara fälgar+burkar går loss på 20kkr och även om det är en gammal race hoj kan den inte var så jävla illa!

(Nej jag vill inte köpa den själv då jag har en mc och det är ingen polare till mig som säljer den)

Ingen vara är mer värd än vad kunden vill betala, därför är den kvar!

Säljaren har kanske råd att låta den ligga kvar tills någon vill ge vad han vill ha. Det är kanske inte intressant att sälja den för mindre, då får den vara kvar.

I det här fallet tror jag ägaren/säljaren är alltför upptagen med sina andra leksaker...

Ingen gammal racehoj även om det lär ha gasats med den, men det är den väl byggd för. En av de trevligare R1-or jag sett hursom.

(Inte så svårt att räkna ut vem denne ordvige sporthoj.com-användare är...han verkar inte heller funka lika förutsägbart som de flesta av oss).
 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Varför tror folk att dom får lika mycket för en MC nu som mitt under högsommaren?
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Posta och diskutera MC-relaterade annonser från blocket.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Antar att den gräsliga rödfärgen också är special för "L-modellen"? Huga...
Ja färgen ja, fy hel-ete. Tur att färgen tog slut när det var dags att fixa hjulen, matchar perfekt ju. Lika speciellt som att den har ett annat chassie än en "vanlig ZXR". 45 loppor, killen måste tro folk är pantade eller så har han själv blivit blåst något kopiöst.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_r1_38152480.htm?ca=11&w=3

Någon som vill betala som för en 06:a men få en 98:a? Suck...

Kan det vara så att båda hojarna på bilden ingår för 60 lakan? Tycker det verkar så med tanke på sista meningen i annonsen. Det skulle vara mer rimligt i så fall.

jag tror man får 2 hojar för 60k...



Jag har sett annonsen innan, då beskriver han båda hojarna & vill ha 60 för båda
men enligt blockets regler, så är det en annons till varje fordon.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top