Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Är det inte extremt lite nya annonser efter jul i år jmf tidigare år? Även nu, tre veckor efter jul, är det inte mer än ca 20-25 privata annonser per dygn. Eller vad tycker ni?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Är det inte extremt lite nya annonser efter jul i år jmf tidigare år? Även nu, tre veckor efter jul, är det inte mer än ca 20-25 privata annonser per dygn. Eller vad tycker ni?
Får samma intryck plus att det finns hojannonser som legat ute länge.
Känns som hela marknaden är seg (?)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Får samma intryck plus att det finns hojannonser som legat ute länge.
Känns som hela marknaden är seg (?)

Jag tror att marknaden tar fart i Februari. Hojsuget brukar tändas hos många efter Mc-mässan för de intresserade. Dock verkar många resonera att de får bättre betalt i vår. Kan vara så, men då slåss de samtidigt med alla andra som vill sälja / köpa. Jag tycker oftast hojarna brukar vara billigast runt midsommar (de som annonserade på våren har inte fått sålt), eller på hösten (då de som inte har vinterförvaring plötsligt får problem). Men hojar med rätt pris från början säljs alltid oavsett säsong.
Själv köper jag helst på höst/vinter. På sommaren har man fult upp med allt annat som att köra :).
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Får samma intryck plus att det finns hojannonser som legat ute länge.
Känns som hela marknaden är seg (?)



Visst är det midvinter, men här i södra Sverige har det knappt varit minusgrader än och ändå så trögt?! :va
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Idag räknade jag till åtta annonser på ett dygn, tror inte jag sett ett långsammare flöde... :tråkad
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Visst är det midvinter, men här i södra Sverige har det knappt varit minusgrader än och ändå så trögt?! :va

Precis - det är trögt trots varmt. Det var 11 grader igår när jag var ute och körde. Däremot har det ju i princip regnat konstant sen oktober i Skåne. Vet inte om det påverkat något. Men det är dålig ruljans!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Vad finns det för alternativ? Håller ju med om att blocket lever lite på gamla meriter och lånad tid, men var annars?

Jag har heller inget annat direkt alternativ. Mycket av privatförsäljningen har säkert flyttat till Facebook Marketplace, men för mig som ytterst ogärna använder Facebook hjälper det föga. Så jag fortsätter vara Blocket-turist. Som tur(synd!) är är fordonsköp sällanköp för mig. Jag säljer på diverse forum och Tradera istället. Blocket är typ fönstershopping på nätet numera (Windows shopping?:)).
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag har heller inget annat direkt alternativ. Mycket av privatförsäljningen har säkert flyttat till Facebook Marketplace, men för mig som ytterst ogärna använder Facebook hjälper det föga. Så jag fortsätter vara Blocket-turist. Som tur(synd!) är är fordonsköp sällanköp för mig. Jag säljer på diverse forum och Tradera istället. Blocket är typ fönstershopping på nätet numera (Windows shopping?:)).

Nja!
Blocket är väl ändå den största platsen fortfarande?
Jag har iaf inte hittat någon annonssida som är i närheten.
Facebook marketplace är ju riktigt kass fortfarande.

Sålde lite garageprylar nyligen och en del av grejerna gick på lokal försäljningssida på FB, men det mesta försvann via blocket.

Men jag kanske har fel.. i så fall tar jag gärna emot tips på bra sidor.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Bifogat

  • 2xRD350_cart.jpg
    2xRD350_cart.jpg
    103.4 KB · Visningar: 169

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Från att ha hittat den "billigaste nya" R1an (några inlägg tillbaka) till den dyraste.

Minst 599 900kr, och då får man inte ens köra på gatan med den.... :rodnar

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/yamaha_yzf_r1_gytr_nr_12_av_20_i_varlden/88048991

View attachment 452405

Dom 20 lyckliga som yamaha valde ut efter att ansökningstiden gått ut och då fick möjligheten att köpa denna hoj fick åka till fabriken och fick hjälp av yamahas rejsteam under en vecka att justera in hojens alla parametrar inklusive fjädring. Så alla 20 hojarna är unika i sig själva.

Likar yamahas satelithojar i utrustning med rejs ecu yamahas rejs anti res spin sladd abs launch kontroll osv osv brembos värsting bromsar Öhlins värsting fjadring

Just denna är justerad efter jerkers körförmåga o med tanke på att han är svensk mästare i tunga RR klassen så duger den långt.

Inget konstigt pris alls dock har han lagt på 100000+ mot vad den kostade. Men unik är den.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top