Sidan 383 av 385 FörstaFörsta ... 283333358377378379380381382383384385 SistaSista
Resultat 7 641 till 7 660 av 7687
  1. #7641
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    25
    https://www.blocket.se/annons/orebro...00_79/87089044
    Om det nu är så lätt att besiktiga den, varför inte gör det och kanske få den såld?
    .
    .
    .
    Om priset halveras

  2. #7642
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 651
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    https://www.blocket.se/annons/orebro...00_79/87089044
    Om det nu är så lätt att besiktiga den, varför inte gör det och kanske få den såld?
    .
    .
    .
    Om priset halveras
    Marknaden har satt priset, som är nästan korrekt. Över tjugo får han lätt.

  3. #7643
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    3 528
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Marknaden har satt priset, som är nästan korrekt. Över tjugo får han lätt.
    Ja, det får han.
    Det är märkligt att bjuda upp till prut genom att inte orka rulla iväg hojen till besiktning, men en tidig 500 med trådekerhjul kan mycket väl kosta sådana pengar. Obesiktigad. I det eländiga skicket.

    Den lär inte ligga ute länge på Blocket.
    Weird, men så är det.
    IBA #40701

  4. 2019-11-06, 20:26

  5. #7644
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    2002 BMW K1200RS
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av nighttrain Visa inlägg
    https://mobil.blocket.se/annons/gavl...xv750/87029961

    fullt fungerande innan ombyggnad, 25000kr
    jag tar 2st!
    ffs!!!

  6. #7645
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 651
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Ja, det får han.
    Det är märkligt att bjuda upp till prut genom att inte orka rulla iväg hojen till besiktning, men en tidig 500 med trådekerhjul kan mycket väl kosta sådana pengar. Obesiktigad. I det eländiga skicket.

    Den lär inte ligga ute länge på Blocket.
    Weird, men så är det.
    Lite förvirrande text, att ekerfälgarna är från en 81, som inte hade ekerfälgar. Fanns väl bara första året -78?

  7. #7646
    Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerbotten
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Lite förvirrande text, att ekerfälgarna är från en 81, som inte hade ekerfälgar. Fanns väl bara första året -78?
    Ja inte helt solklart hur han menar , det var på -78 som du säger, men även en del -79 hade ekrade fälgar , -81 tror jag dock aldrig hade det


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #7647
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Ja, det får han.
    Det är märkligt att bjuda upp till prut genom att inte orka rulla iväg hojen till besiktning, men en tidig 500 med trådekerhjul kan mycket väl kosta sådana pengar. Obesiktigad. I det eländiga skicket.

    Den lär inte ligga ute länge på Blocket.
    Weird, men så är det.
    https://www.blocket.se/annons/uppsal...rslag/86460336

    Egentligen borde den här hojen vara lika eftertraktad, men det är den av någon anledning inte. Samma årgång, samma skick, obes, men den kostar en tredjedel av stånkan.

  9. #7648
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 651
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    https://www.blocket.se/annons/uppsal...rslag/86460336

    Egentligen borde den här hojen vara lika eftertraktad, men det är den av någon anledning inte. Samma årgång, samma skick, obes, men den kostar en tredjedel av stånkan.
    Enkelheten med 1-cyl spelar in. Och att SR är en ikon som tillverkats oförändrad i decennier.

    Och den är snygg, XS är det inte.

  10. #7649
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    3 528
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    https://www.blocket.se/annons/uppsal...rslag/86460336

    Egentligen borde den här hojen vara lika eftertraktad, men det är den av någon anledning inte. Samma årgång, samma skick, obes, men den kostar en tredjedel av stånkan.
    Å ändå är det XS 500an som är överprisad.
    Modellen var svårsåld redan när den kom. Vi har pratat om den tidigare här - den var designad långt ute på kanten, och skulle egentligen givits 750-prestanda: lite lägre effekt än dåtida 750or, men lägre vikt och därigenom skulle den kunna hänga på rakt fram och rent av runda 750or på yttern i kurvor.

    Så var planen, men debaclet med TX 750 gjorde att man fick kalla fötter och släppte hojen med mellanmjölkseffekt.
    Därmed var hojens öde beseglat. Den vart bara konstig, och fick reas undan.

    Tänk vilken ikon den hade varit med 65 eller så hästkrafter, högt uppe i effektbandet.
    En 750-killer, och alla ifrånkörda skulle hatat bakdelen ännu mer.

    Nu är den egentligen bara en kuriositet, med värde endast för den som känner historian bakom modellen.

    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Enkelheten med 1-cyl spelar in. Och att SR är en ikon som tillverkats oförändrad i decennier.

    Och den är snygg, XS är det inte.
    Märkligt snygg - och egentligen 10 år förtidig. Vem kunde ana att en hommage till urstånkan skulle sälja som smör i solsken redan medans det fortfarande stod nya, osålda originalstånkor i diverse lagerlokaler i England - inte sällan under förvaltning av diverse konkursförvaltare och arbetarkollektiv?

    En fantastisk succé, XT och SR 500 - på alla marknader den släppts.
    IBA #40701

  11. #7650
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 651
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Å ändå är det XS 500an som är överprisad.
    Modellen var svårsåld redan när den kom. Vi har pratat om den tidigare här - den var designad långt ute på kanten, och skulle egentligen givits 750-prestanda: lite lägre effekt än dåtida 750or, men lägre vikt och därigenom skulle den kunna hänga på rakt fram och rent av runda 750or på yttern i kurvor.

    Så var planen, men debaclet med TX 750 gjorde att man fick kalla fötter och släppte hojen med mellanmjölkseffekt.
    Därmed var hojens öde beseglat. Den vart bara konstig, och fick reas undan.

    Tänk vilken ikon den hade varit med 65 eller så hästkrafter, högt uppe i effektbandet.
    En 750-killer, och alla ifrånkörda skulle hatat bakdelen ännu mer.

    Nu är den egentligen bara en kuriositet, med värde endast för den som känner historian bakom modellen.



    Märkligt snygg - och egentligen 10 år förtidig. Vem kunde ana att en hommage till urstånkan skulle sälja som smör i solsken redan medans det fortfarande stod nya, osålda originalstånkor i diverse lagerlokaler i England - inte sällan under förvaltning av diverse konkursförvaltare och arbetarkollektiv?

    En fantastisk succé, XT och SR 500 - på alla marknader den släppts.


    Ja det var lite märkligt att folk ville ha en motorcykel som såg ut som en motorcykel redan då, då motorcyklar fortfarande faktiskt såg ut som motorcyklar

    Och angående TX, shit den lär ha kostat stålar för Yamaha, att laga för alla ägare som den föll i bitar för, under garantitiden.

    Den XZ550 som jag har och fixar med just nu i garaget, ingen kassako det heller hahaha

    Men förgasarnas vacumslangbonanza uppvägs av andra saker, som 18 tum både fram & bak, hur fräckt är inte det??

  12. #7651
    M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Ort
    Hbg
    Hoj
    VFR800X 2017
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    https://www.blocket.se/annons/orebro...00_79/87089044
    Om det nu är så lätt att besiktiga den, varför inte gör det och kanske få den såld?
    .
    .
    .
    Om priset halveras
    Jo, jag har alltid undrat vad som är så speciellt med dessa Yamaha SR ? Han vill sälja en överprisad skrothög som knappt duger till nånting..

  13. #7652
    M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Ort
    Hbg
    Hoj
    VFR800X 2017
    Inlägg
    137
    Och här har vi denna igen, med ny text..

    https://www.blocket.se/annons/skane/..._eler/87049486

  14. #7653
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Enkelheten med 1-cyl spelar in. Och att SR är en ikon som tillverkats oförändrad i decennier.

    Och den är snygg, XS är det inte.
    Nej, XS ser för jävlig ut, speciellt med denna sadeln. Men den är ändå en relik, utdöende, och borde betinga samlarvärde bland entusiaster. Ungefär som DeLorean från "Tillbaka till Framtiden"- filmerna.

  15. #7654
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Inlägg
    163
    Priserna på Yamaha SR från sent 70-tal och tidigt 80-tal har för länge sedan tappat alla proportioner. Jämför med 2-och 4-cylindriga hojar från samma period som är närmast iskalla och säljs för en bråkdel av de priserna. Fast de är mycket bättre och mer användbara. Samma gäller encylindriga hojar, såväl 125:or som större, från sent 70-tal och framåt. Märkligt fenomen.

  16. #7655
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Limhamn
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Inlägg
    842
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    Och här har vi denna igen, med ny text..

    https://www.blocket.se/annons/skane/..._eler/87049486
    Privatimport, i trafik i Sverige först 2017, redan sju! ägare. Ägarbyttes för två veckor sedan sist. Annonsen, hojen, historiken skriker problemhoj långa vägar. Det behöver inte vara så - men jag blir himla skeptisk.
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

    Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

  17. #7656
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Inlägg
    163
    Bara språket är ju avskräckande, sååå dålig på svenska kan ju ingen vara. Eller så måste man ju ha nån som kan hjälpa en med annonsen, det ger ju jävligt dåligt intryck med denna Rinkebysvenska. Halva köpgruppen är ju borta i och med detta.

  18. #7657
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Örsundsbro
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Inlägg
    1 135
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Ungefär som DeLorean från "Tillbaka till Framtiden"- filmerna.
    Det står en DeLorean här i byn på en gräsmatta med presenning över sig. Så hade inte jag ställt den.

  19. #7658
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Inlägg
    1 144
    Apropå den fula XS 500:an. Har bilden på föregångaren varit uppe här nyligen?
    Den hette TX 500 tidigare och var riktigt snygg med ett klassiskt utseende med kromad bakskärm och vanlig sadel, tank och sidokåpor. Notera lamphus i samma färg. Såg en med dubbla skivor också. Även TX 750 var snygg.

    Det är något konstigt med utseendet på 500:ans topp men annars funkar hojen tycker jag. De som såldes i Sverige däremot var inte så snygga nej.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Senast redigerat av Björn F den 2019-11-09 klockan 00:14.

  20. #7659
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    3 528
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Det står en DeLorean här i byn på en gräsmatta med presenning över sig. Så hade inte jag ställt den.

    Inte...?
    Hur skulle du långtidsparkerat din DeLorean om du skulle iväg på en resa...?
    IBA #40701

  21. #7660
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    3 528
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Apropå den fula XS 500:an. Har bilden på föregångaren varit uppe här nyligen?
    Den hette TX 500 tidigare och var riktigt snygg med ett klassiskt utseende med kromad bakskärm och vanlig sadel, tank och sidokåpor. Notera lamphus i samma färg. Såg en med dubbla skivor också. Även TX 750 var snygg.

    Det är något konstigt med utseendet på 500:ans topp men annars funkar hojen tycker jag. De som såldes i Sverige däremot var inte så snygga nej.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    En verkligt snygg hoj!

    Man var verkligt angelägen att trycka på 4-ventilskonceptet, med stor "eight-valve"-blaffa på sidokåporna.

    Det är lätt att tro att toppen designades för att de tekniska underverket inuti skall synas, men det döljer sig en hel del på insidan.
    Kammarna jobbar faktiskt via en sorts vippor (!) och justeringen är enkel skruv och mutter. Surprice!

    Ungefär lika stor surprice får man när balansaxelkedjan skall sträckas för första gången.
    Bakom rotorn. Bakom startmotor drevet. På ett av hjälphjulen. Som sitter på en excenter...

    En absolut obegriplig konstruktion ur ett underhållsperspektiv.

    Men snygg är den, TX 500. Den plåtas ofta från höger sida. På vänster sitter kamaxeldrivningen...

    Det sägs att redesignen till XS 500 D var en önskan att nå ett " italienskt formspråk ".

    På det kan man bara säga;

    IBA #40701

Sidan 383 av 385 FörstaFörsta ... 283333358377378379380381382383384385 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det ser ju ut som en vanlig elhoj!

Old Badger
Vill du annonsera ovan? Klicka här