Dagens Blocket! (mc-relaterat)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ånä, klämdag kan ni inte få det till när den är alldeles i slutet av veckan.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ånä, klämdag kan ni inte få det till när den är alldeles i slutet av veckan.


Huh?

Heter det inte klämdag, sådana där dagar innan helg när ingen är på jobbet som dom skall?

Jag har ingen aning. Jag jobbar jämt.
När jag jobbade på kontor kom vakten, rasslade med nyckelknippan och undrade om jag snart var klar...?
"Va? Vaddå...?" :va

"Det är halvdag. Alla har gått hem. Jag vill låsa och gå hem jag med."

Fasen - arbetsmoral är nog den enda moral jag har.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nä, klämdag är det när en torsdag är röd och fredagen blir klämd mellan den röda dagen och helgen.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ojojojoj.... den blir svårsåld. Eller rättare sagt, de två blir svårsålda. För vem vill ha:
- En svulstigt formgiven kinahoj som helt saknar harmoni och proportioner? Skärmarna är t ex dubbelt så stora som tanken. Och en del annat, se själv.
- En hoj som heter "500" men som i verkligen är på 125 cc?
- En 14 år gammal hoj som rullat 35(!) mil på 10 år. Det antyder rimligen något om hur himla kul den är att köra om man lyckas klämma 35 mil på 10 år.
- Det rör sig inte om en hoj, utan två. Till paketpris. Vem, säger vem, vill ha två av den sorten? Två kinahojar på 125 cc med misslyckad formgivning?

Kalla mig snobbig den som vill :) men jag tror att det blir svårt att finna en köpare.
Svårsålt, som sagt.


Skärmklipp lifan.PNG
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ojojojoj.... den blir svårsåld. Eller rättare sagt, de två blir svårsålda. För vem vill ha:
- En svulstigt formgiven kinahoj som helt saknar harmoni och proportioner? Skärmarna är t ex dubbelt så stora som tanken. Och en del annat, se själv.
- En hoj som heter "500" men som i verkligen är på 125 cc?
- En 14 år gammal hoj som rullat 35(!) mil på 10 år. Det antyder rimligen något om hur himla kul den är att köra om man lyckas klämma 35 mil på 10 år.
- Det rör sig inte om en hoj, utan två. Till paketpris. Vem, säger vem, vill ha två av den sorten? Två kinahojar på 125 cc med misslyckad formgivning?

Kalla mig snobbig den som vill :) men jag tror att det blir svårt att finna en köpare.
Svårsålt, som sagt.


View attachment 451225

Attraktivt! Borde det inte stått "Framtida samlarobjekt" också? Som det brukar göra på riktiga citroner? Dessutom är bilden lite konstig tycker jag... ser det inte ut som om det är en bild av en byggmodell i skala 1:8? Allting är liksom lite för tjockt? Men det är kanske så den ser ut; lite för tjock överallt....:va
Någonting säger mig att det finns prutmån!!!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Ojojojoj.... den blir svårsåld. Eller rättare sagt, de två blir svårsålda. För vem vill ha:
- En svulstigt formgiven kinahoj som helt saknar harmoni och proportioner? Skärmarna är t ex dubbelt så stora som tanken. Och en del annat, se själv.
- En hoj som heter "500" men som i verkligen är på 125 cc?
- En 14 år gammal hoj som rullat 35(!) mil på 10 år. Det antyder rimligen något om hur himla kul den är att köra om man lyckas klämma 35 mil på 10 år.
- Det rör sig inte om en hoj, utan två. Till paketpris. Vem, säger vem, vill ha två av den sorten? Två kinahojar på 125 cc med misslyckad formgivning?

Kalla mig snobbig den som vill :) men jag tror att det blir svårt att finna en köpare.
Svårsålt, som sagt.


View attachment 451225


Farsgubben 87år, fick inte knät över limpan på sin Norton 500 -52. Så köpte honom en VN800 (eller vad det nu var för cc) men den saknade själ, tyckte han. Sen såg han en Lifan 250cc på blocket med 15mil på mätaren, och insisterade jag skulle köra dit honom.

Hans kommentar efter provkörning:
Den saknar själ, men har nått annat..... Å för 6000:- skiter jag i det. Bara jag får komma ut å köra med gubbarna ;o)
5:e året med den nu, och det blir 100-150mil varje år för honom.

Ser mig själv om 30+år, på en gammal Polkaretta :banana svärandes hur djävla hög sadeln är:hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag skulle aldrig köpen den! :fakta
Men det finns många andra fordon jag heller aldrig skulle köpa som andra köper, och gillar! :fakta
Jag försöker vara vidsynt och ha överseende! :tungan
Jag försöker också vara vidsynt. Har kört både engelskt och japanskt, kör både caféhoj, halvsportig touringhoj och scooter (både Japan, Italien och Taiwan). Saknar ännu en grushoj.... Men det kanske kommer det med? Skulle t o m kunna tänka mig något glidaraktigt också - men då måste det nog vara en Guzzi.... :) )

Men tror likväl att två kinesiska 125:eek:r med klumpig formgivning är svårsålt. Endast 35 mil på 10 år säger kanske en del om hur pass kul och hur pass användbara de är. 3,5 mil per år.

Något av en uppförsbacke för säljaren. Trots RR:Bennys vittnesmål om hans pappas 250. RR:Benny har självklart en poäng, bättre köra en billig kina-hoj än ingen hoj.
 
Last edited:

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Något av en uppförsbacke för säljaren. Trots RR:Bennys vittnesmål om hans pappas 250. RR:Benny har självklart en poäng, bättre köra en billig kina-hoj än ingen hoj.

-Njae, jag kör hellre ingenting än en billig kina-moppe faktiskt.. Då har jag viktigare saker att göra, men kul att nån träffar rätt ;)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det bara jag som tycker 7000 är ganska dyrt för ett kinesiskt 125cc bojsänke om man tänker sig vad man kan köpa på begmarknaden istället.

För 10kkr får man en TDM 850 eller en XJ600 som fungerar och är besiktigad. Och de är riktigt trevliga och tillförlitliga japanhojar där finns reservdelar till. 90-tals japancyklar är otroligt prisvärda. Ofta förbaskat bra cyklar för kaffepengar och när man väl behöver något så finns det i drivor på ebay.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Marknaden har satt priset, som är nästan korrekt. Över tjugo får han lätt.

Ja, det får han.
Det är märkligt att bjuda upp till prut genom att inte orka rulla iväg hojen till besiktning, men en tidig 500 med trådekerhjul kan mycket väl kosta sådana pengar. Obesiktigad. I det eländiga skicket.

Den lär inte ligga ute länge på Blocket.
Weird, men så är det.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ja, det får han.
Det är märkligt att bjuda upp till prut genom att inte orka rulla iväg hojen till besiktning, men en tidig 500 med trådekerhjul kan mycket väl kosta sådana pengar. Obesiktigad. I det eländiga skicket.

Den lär inte ligga ute länge på Blocket.
Weird, men så är det.

Lite förvirrande text, att ekerfälgarna är från en 81, som inte hade ekerfälgar. Fanns väl bara första året -78?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top