Dagens Blocket! (mc-relaterat)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Språkproblem är rätt vanligt bland folk som inte är födda här... ja eller hos en hel del infödda med när jag tänker efter.
Men denna kille verkar ju vara ryss.

Hur som helst är det en jättemärklig text :confused:https://www.blocket.se/stockholm/Annonsen_kommer_att_tas_bort_for_forsaljning_87534149.htm?ca=11&w=1

Som jag brukar säga när jag tittar på Blocket. Finns det ingen i deras närhet som kan hjälpa dessa som inte pratar ren svenska med en annonstext? :)

Kanske borde lägga ut att jag hjälper med annonstexten för en viss procent av köpeskillingen? Kanske kan bli rik på det :D
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Som jag brukar säga när jag tittar på Blocket. Finns det ingen i deras närhet som kan hjälpa dessa som inte pratar ren svenska med en annonstext? :)

Kanske borde lägga ut att jag hjälper med annonstexten för en viss procent av köpeskillingen? Kanske kan bli rik på det :D

Jag tror tyvärr inte du blir jätterik på det, för när du ska säga till dom hur mycket du vill ha i ersättning så får du nog till svar
-Vad är ditt sista pris kompis ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Här var en ful fan, med Biltemalysena och en originell cuts, gjort hur & av vad?


https://www.blocket.se/lund/Caferacer_Bmw_88008362.htm?ca=11&w=3

Citat:

Ombyggd BMW k 100 Lt.
I min ägo sedan 2015.
Har nu stått i 2 år så lite småfix behövs. Pyspunka, startmotor, har en extra, en blinkers diod ala biltema. Bra objekt om man vill påbörja nåt nytt projekt eller bara låt den vara.

Citat slut:

Jag väljer att låta den vara. Kvar hemma hos Magnus
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Här var en ful fan, med Biltemalysena och en originell cuts, gjort hur & av vad?


https://www.blocket.se/lund/Caferacer_Bmw_88008362.htm?ca=11&w=3

Citat:

Ombyggd BMW k 100 Lt.
I min ägo sedan 2015.
Har nu stått i 2 år så lite småfix behövs. Pyspunka, startmotor, har en extra, en blinkers diod ala biltema. Bra objekt om man vill påbörja nåt nytt projekt eller bara låt den vara.

Citat slut:

Jag väljer att låta den vara. Kvar hemma hos Magnus


Mmmmmm - dom linjerna harmonierar verkligen. Det är något poetiskt över en sådan skönhet.
Vogonskt poetiskt...


K100 LT. En jävligt kompetent tourer, med en makalöst bra helkåpa. Den som någonsin parkerat knäna i den urgröpningen i nederdelen av kåpan som är avsedd för just knän, och känt hur bitarna bara ffaalllleerr på plats kommer att jämföra alla andra kåphojar med denna.
Rulla fram en LT, och jag är beredd att sätta en ironbutt vilken dag som helst.
Märkligt utgångsmaterial att ha isär och förstöra.




...å andra sidan är jag lika beredd att sätta 1000 miles på ett dygn med denna lilla sötnosen.
Och ryka ner innerstaden med. Efter det att jag tonat ner den världsomspännande sadeln något, möjligen...


10 papp kan låta mycket - men då är det bara att köpa en annan DT 80 på Blocket. Inga problem... :D
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Alltså, är kraschade skyddsställ en grej??? https://www.blocket.se/alvsborg/Kraschat_stall_samt_stovlar_86950359.htm?aw=1
Vem med lite vett i pannan skulle få för sig att köpa skyddsutrustning som redan varit i backen?

Tanken är alltså att man åka runt och spänna sig i ställ som andra vart omkull i...?

Hmmm....
Tanken svindlar. Om det finns stålar att hämta här kan jag se unga och kommande roadracingstjärnor som finansierar de tunga åren innan kontrakt med att åka runt och "vurpa in" andras ställ, eller rent av köpa på sig en pall skinnställ på spekulation och krascha sönder dem på löpande band.

Låter det bisarrt?
Jo, men att köpa fabriksslitna jeans dyrare än vad nya, hela kostar - det är ju redan big business, så atte...
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hahaha.
Vem vågar spekulera i bitcoin, ädelmetaller eller oljan liksom. Skinställ är den nya tulpanbubblan. All in, häng med på resan du också!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Mmmmmm - dom linjerna harmonierar verkligen. Det är något poetiskt över en sådan skönhet.
Vogonskt poetiskt...


K100 LT. En jävligt kompetent tourer, med en makalöst bra helkåpa. Den som någonsin parkerat knäna i den urgröpningen i nederdelen av kåpan som är avsedd för just knän, och känt hur bitarna bara ffaalllleerr på plats kommer att jämföra alla andra kåphojar med denna.
Rulla fram en LT, och jag är beredd att sätta en ironbutt vilken dag som helst.
Märkligt utgångsmaterial att ha isär och förstöra.





...å andra sidan är jag lika beredd att sätta 1000 miles på ett dygn med denna lilla sötnosen.
Och ryka ner innerstaden med. Efter det att jag tonat ner den världsomspännande sadeln något, möjligen...


10 papp kan låta mycket - men då är det bara att köpa en annan DT 80 på Blocket. Inga problem... :D

Gillar referensen till Liftarens guide till galaxen. :D Spot on dessutom!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alltså, är kraschade skyddsställ en grej??? https://www.blocket.se/alvsborg/Kraschat_stall_samt_stovlar_86950359.htm?aw=1
Vem med lite vett i pannan skulle få för sig att köpa skyddsutrustning som redan varit i backen?

Jag träffade på en tomte när jag var ny på hojåkat som köpte ett kraschat ställ för att ha när han körde med folk. Han köpte färdigslitna knäpuckar med.
Köra kunde han inte heller.

Hur vanligt det är vet jag däremot inte.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Jag träffade på en tomte när jag var ny på hojåkat som köpte ett kraschat ställ för att ha när han körde med folk. Han köpte färdigslitna knäpuckar med.
Köra kunde han inte heller.

Hur vanligt det är vet jag däremot inte.

Posörer...
Finns det gott om, tur att jag sparat mina gamla ställ, finns visst en marknad för dom med slita puckar, utan blir det halva priset...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top