Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Skärmdump från SJPs länk ovan.

Visserligen har han valt TKC80 men jag tror att säljaren överdriver i annonstexten. Jag tror att hojen gör sig bäst i Huddinge centrum.
c1087802e9f215f42702a68606e4301f.jpg

5bc5fd96c6bc22da1d64db16f07b2853.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk

Grym på enduro spår cross... Det vore kul att se när han ska komma loss ur spåren...

P
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Men, det är ingen caféracer.

Det är den moderna hipstertolkningen, där det mesta blir fel.

Hur är den trimmad? På vilket sätt är bromsarna förbättrade? Inte det, nä...

Bara yta, alltså.

Tändningslåset till höger under tanken...?

På en caféracer så rensade man sidorna för att få fram bättre nedläggningsfrigång.
"Bakflyttade fotpinnar" var inte bara till för att få harmoni i körställningen med ett lägre styre, det handlade lika mycket om att få upp den första punkten som annars högg i marken när det började gå undan.

Att flytta ner nummerskylten till "farozonen" är alltså bottenlöst dumt ur ett körperspektiv, och därtill historielöst.

Eller kanske snarare sammanblandat - ja, sena sjuttiotalschoppers flyttade ner sin skylt, när sissybaren gick ur modet.
Anledningen var enkel. Man ville visa upp sitt breda bilbakdäck, och då skymde skylten.

Men på en caféracer?
Aldrig att någon skulle sabba vägegenskaperna så, då på den tiden.

Varför nu?

Det verkar som alla av dagens byggherrar tittar på varandra, istället för ursprunget.

Jag menar inte att alla måste bygga tidstrogna replikor, inte alls - men där finns så mycket inspiration att hämta, och kanske tweaka till något som faktiskt leder någonstans.

Hellre det än att titta på varandra, där någon gjorde fel från början, blev Guru och fick en fårskock som följare. Fuck!

Kolla här:

View attachment 450731

Jag har alltid misstrott motorcyklar där man kan trampa ner sig mellan fotpinne och bromspedal.
En del customhojar är åt det hållet från start, men här har byggherren lagt sten till börda genom att rotera ner fotpinnefästet(?)

Resultat? Det krävs storlek 85 i skor, och en bruten fotled för att nå bromsen.
Sportigt? Cafémässigt ..?
Någon som är sugen på att utforska trailbraking på denna hojen?

...och vad fan liknar dragningen av gasvajrarna?

View attachment 450732

Cykeln är "besiktigad för sista gången pga ålder" och fotot är uppenbarligen taget just på Bilprovningen.

Japp, jag skriver "Bilprovningen" för det sitter ett collage med bilder på balla bilar på väggen som dom besiktigat på stationen genom åren.
Och, bilar borde dom hålla sig till!

Vi ser hur besiktningsreformen vittrar sönder framför våra ögon. Tanken med den var att förenkla för veteranfordonsägare, inte ge carte blanche åt klåpare att bygga om fordon för daglig trafik precis som dom känner, ad infinitum, utan att myndigheten kan säga flaska.

Eller - som i just detta fallet: dyka upp på en inkompetent station, med en ramförändring som kräver SFRO-besiktning - men få den godkänd för all framtid, utan hållfasthetsberäkningar, utan kontroll av material och svetsfogar - utan någonting alls.

Dags att revidera 40-års regeln, snabbt! innan den skrotas helt - genom klåpare som inte har susning kring vad dom håller på med.

Minns ni Hondan?
Nu har annonsören ändrat status på annonsen.
8eea24111cf3761656e75c70c6394519.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Minns ni Hondan?
Nu har annonsören ändrat status på annonsen.
8eea24111cf3761656e75c70c6394519.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk

Hur var det nu med den sista idioten?
Var han född redan, eller är det fler på väg...?

Troligen det senare.

Oh well, vi vet inte till vilket pris svartbygget såldes, men hela den här scenen förvånar mig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur var det nu med den sista idioten?
Var han född redan, eller är det fler på väg...?

Troligen det senare.

Oh well, vi vet inte till vilket pris svartbygget såldes, men hela den här scenen förvånar mig.

Son jag brukar säga; idioter föds inte, de växer på träd.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Hur var det nu med den sista idioten?
Var han född redan, eller är det fler på väg...?

Troligen det senare.

Oh well, vi vet inte till vilket pris svartbygget såldes, men hela den här scenen förvånar mig.

Även om han "misslyckades" och bara sålde för "förti" så är han en försäljare som skulle kunna sälja värmehandtag i öknen. Om det är så att han fick sålt den. Anställ om ni behöver försäljare...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Även om han "misslyckades" och bara sålde för "förti" så är han en försäljare som skulle kunna sälja värmehandtag i öknen. Om det är så att han fick sålt den. Anställ om ni behöver försäljare...

Det är nog bättre att kolla upp köparen! Om han har en bra ekonomi så kan han ju köpa vad skit som helst till överpris. :fakta
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
37 papp, någon? :va

Skärmbild (25).png
Kom igen nu, det är ju höstpris! :hihi
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Lär inte köpa men ser så fantastiskt minimalistisk ut :)

Ja, och Qvarnorna från den tiden ser så gamla ut, såg alla crosshojar lika gamla ut? Hade en 125 -79 eller -80 och det var helt tomt under tanken, säkert 25 cm ned till toppen. Inte vackert, men så blir det när de bara har en ram till alla motorstorlekar.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ja, och Qvarnorna från den tiden ser så gamla ut, såg alla crosshojar lika gamla ut? Hade en 125 -79 eller -80 och det var helt tomt under tanken, säkert 25 cm ned till toppen. Inte vackert, men så blir det när de bara har en ram till alla motorstorlekar.
Ser väldigt modern ut jämfört med den 250 Bultaco från -75 som jag hadde
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker inte Qvarnorna från den tiden ser så fula ut då... Men tekniskt så har utvecklingen på cross å enduro fjädringen gått klart mycke framåt..
Har ju själv haft en WR 400 från -75 å en WR 250 från -79 samt en WR 240 från -84..
Bara mellan dom modellerna har de hänt mycke..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top