Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Nja. Den som äger ett försäkringspliktigt fordon har skyldighet att ha det minst trafikförsäkrat. I annat fall träder TFF in och då kostar det kulor för ägaren.
Det går inte att ha två trafikförsäkringar på ett fordon. Därav kan du faktiskt inte tekna försäkring på annans fordon. Speciellt inte som en fordonsförsäkring skall tecknas av den huvudsaklige brukaren som det så fint heter.

Dvs vid prodkörning så är det ägarens försäkring som gäller.

Nu när jag tänker efter så kan det vara så att vi kollade på alternativet att teckna ett tillägg i försäkringen som tillät andra förare.

Det var ett par år sedan och minnet var bättre förr...om jag minns rätt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Jag har sett den där tidigare när jag scannat marknaden efter en donatorhoj, den ser ju ut att ligga lågt i pris tills man ser den kryssade ramen och 7000mil.

Men det där helsystemet från Remus som ökar effekten från 140 vevaxelhästar till 190 bakhjulshästar kanske bara det är värt 15000kr.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu när jag tänker efter så kan det vara så att vi kollade på alternativet att teckna ett tillägg i försäkringen som tillät andra förare.

Det var ett par år sedan och minnet var bättre förr...om jag minns rätt.

Ja. Det kan ju vara så att man har en försäkring som inte tillåter andra att köra hojen och då kan man i visssa fall teckna ett tillägg som gör att man kan låta någon provköra den. Men i många fall så tror jag att dom tillåter det om man bara meddelat dom.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja. Det kan ju vara så att man har en försäkring som inte tillåter andra att köra hojen och då kan man i visssa fall teckna ett tillägg som gör att man kan låta någon provköra den. Men i många fall så tror jag att dom tillåter det om man bara meddelat dom.

Så är det säkert.
I mitt fall handlade det dock som sagt om en längre tur på ca 250 mil, så det tror jag inte de hade godkänt som ”provkörning”.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Så är det säkert.
I mitt fall handlade det dock som sagt om en längre tur på ca 250 mil, så det tror jag inte de hade godkänt som ”provkörning”.

Nej. 250 mil är ju något över vad som brukar anses som en genomsnittlig provkörning. Det är ju vad många tydligen kör på ett helt år.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har sett den där tidigare när jag scannat marknaden efter en donatorhoj, den ser ju ut att ligga lågt i pris tills man ser den kryssade ramen och 7000mil.

Men det där helsystemet från Remus som ökar effekten från 140 vevaxelhästar till 190 bakhjulshästar kanske bara det är värt 15000kr.

Ja någon stans från början till slut måste där ju sitta en turbo åtminstone. :va
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
[QUOTE

Skämt åsido, det är tramsigt hela det här provkörningsnojandet med hojar. Är man så harig så kanske man ska gå och sälja hojen till en handlare. Det räcker med en skopa sunt förnuft, och nuförtiden ett jävla sållande av Blocketspekulanter, men de trevliga vettiga köparna finns där, gäller bara att hitta dem i "sista-pris-kompis"-bruset.[/QUOTE]

Eller så köper man en hoj som har en initierad målgrupp. Jag vill inte dissa de som äger en MT09, men så spännade är den inte (för mig)...:)

P
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
190 hästar ur en tjugo år gammal ZX9 med 7000 mil på mätaren...? Tror idioten på vad han själv skriver...?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fan vilken affärsidé! Han låter någon provköra sin hoj för 1000 kr. Sen får han tillbaka den. Det påminner om något? Hyra? Äh jag vet inte. Men om han gör det 55 gånger så har han ju både pengarna och hojen!! :D

Skämt åsido, det är tramsigt hela det här provkörningsnojandet med hojar. Är man så harig så kanske man ska gå och sälja hojen till en handlare. Det räcker med en skopa sunt förnuft, och nuförtiden ett jävla sållande av Blocketspekulanter, men de trevliga vettiga köparna finns där, gäller bara att hitta dem i "sista-pris-kompis"-bruset.

Men hann har jue läst på spåttåj att de är svintufft att skriva på de vise!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top