Sidan 367 av 371 FörstaFörsta ... 267317342361362363364365366367368369370371 SistaSista
Resultat 7 321 till 7 340 av 7407
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Hur kan man göra en sådan resa och inte ha en återberättad reseberättelse någonstan...
    Jag har gjort massor av resor utan att skicka vykort eller sms om saken, precis som miljoner andra

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Jag har gjort massor av resor utan att skicka vykort eller sms om saken, precis som miljoner andra
    Tunnelbanan mellan centralen och Gullmarsplan skiljer sig lite från att åka mc från andra sidan världen till Sverige. Så dina resor räknas inte
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Tunnelbanan mellan centralen och Gullmarsplan skiljer sig lite från att åka mc från andra sidan världen till Sverige. Så dina resor räknas inte
    Vafan, jag körde ju Mälaren Runt nyss utan ett enda blogginlägg

Avdankad murvel Tomas Lofteruds avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Honda CB 750 Super Sport -76, Suzuki GT 250 -80
    Jag berättar inte om alla sköna upplevelser under mina resor för att jag är egoist och vill behålla dom för mig själv...

Om jag inte blir full och tvunget måste dra historien om när jag vurpade en lånad hoj på ringen, drack för mkt sprit och åkte hem bakis och blåslagen genom regn och mörker med mörkt visir.

Men vem vet, det kanske inte är sant...

Medlem Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    -Jaja, ännu en scrambler.. Nu börjar jag bli förvirrad.. Vad är en scrambler ??

https://www.blocket.se/stockholm/Yam....htm?ca=11&w=3

Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    Diverse gammalt Yamaha
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg

Typ... Om jag ska vara snäll, folk tänker mindre klart i motsvarande takt som sociala media växer.

Scrambler = allterränghoj. Eller?

Vad kan vara mer allterräng än en Super Tenere tänker jag. Så hur kan det bli en "Scrambler" om man nästan monterar gatgrejer?

Fast egentligen tycker jag att folk bara blir dummare i huvudet...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Senast redigerat av jpe70 den 2019-08-24 klockan 20:36.
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    ....och bantar en rörram från 90-talet.

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er

Scrambler är motocross...

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!

Ja jävlar så dumt.

Scramble var det engelska ursprungsnamnet på det vi idag känner som motocross.

Konsonantföljden passade sannerligen inte i andra språk, så man jämkade och antog redan för typ 60 år sedan det konstruerade "motocross" och fick resten av världen med sig.

Därav följer att en scrambler inte kan ha fjädring.
    Kan.
    Inte.

Jo alltså, visst - fjädring kan den ha. Dåtidens 10 - 12 cm funkar, men lagda bakdämpare eller centralfjädring, länkar och modernt chassi är bara så fel.
    Att bygga på något sådant är som att försöka rycka upp en dörr som går inåt.

On-offroadhojar är en kompromiss som dom är, och ofta får man höra att det är just fjädringsvägen som brister. "Om den bara hade lite längre fjädring."

Nå, vilken taxbent on-offroadare som helst blir en grotesk giraff när man försöker bygga scrambler av den. Herrejösses så långbenta dom ser ut.
    Jag minns speciellt en DR 800 som valsade runt i denna tråden för ett par år sedan, som "påbörjat scramblerbygge". Bilden av missfostret har etsat sig in på näthinnan - den var hööööög!

Nå, STn i annonsen har ett värde!
    Det är plasten som ligger bredvid. Är den oskadad och med intakta fästen så är den värd nästan hur mycket som helst.
    I 10 år har försäkringsbolagen skickat milt lagda STs till skrot för att det inte finns plast att uppbringa från Yamaha.

Köp hojen. Den går att pruta till 15'.
    Göm plasten. Den är enkel att lagra hemma.
    Sälj hojen till våren. Är du samvetslös får du säkert 20' av en hipster.

Troligen även 30' om du annonserar ut den under ett fejkat företagsnamn som slutar på -"werks".

Voila! Pengar i hand och det mest svårfunna till en begagnad offroadhoj hemma på hyllan - oskadad plast!

Nu kan du hålla ögonen öppna efter rätt objekt att renovera som du själv vill - till stor del finansierat av folk som inte har en susning.

Just det sista ger lite extra krydda, eller hur...?

Edit:

Nå, om huggsexan ovan inte är en " scrambler", vad är den då...?

Jag skulle vilja säga att den är "Mad-maxxad".

Ni vet, utstyrd och omändrad för att se häftig ut på avstånd, vid en snabb panorering - men varje enskild åtgärd som är gjord är helt meningslös när man skärskådar den.

Inget som gör hojen snabbare, bättre eller ens snyggare. Det är ändringar till det sämre för ändringarnas egen skull - men utan helhet och sammanhang.

Varför?

Är det individualismen som peakar i att alla ur en viss generation skall förverkliga sig själva genom att bygga sin egen motorcykel...?

Well, låt mig berätta något.
    ALLA barn ritar på dagis. INGEN, mer än möjligen mamma tycker att teckningarna är något att ha.

Nej, dagens café / scramblerscen handlar inte om individualism. Snarare ängslig masspsykos.

Alla bygger i samma korridor, sneglar på varandra, köper samma instrument från samma webshop och alla tittar sedan frågande på varandra kring hur man skall koppla in den. Man lindar avgasrör - för att det skall vara så och för att andra gör det, och om den man kikat på lindar från fel håll, ja då gör 10 andra samma sak - eftersom man ingår i ett lämmeltåg där man är mångdubbelt fler följare än ledare.

Ja ja.
    Det finns inga köpare till alla gamla hojar ändå. Demografin och ändrade intressen gör att hojar torkar bort under devisen ”får jag inte det jag gav för den så får den stå. Den äter inget bröd...”

Kanske skulle man vara glad över varje hoj dom sågar sönder.
    Tyvärr skaver det lika mycket i mig som i de amputerade delarna från alldeles utmärkt fungerande hojar som styckas upp utan ens en servettskiss som plan.

Men - jag veet, det är mig det är fel på.
    Jag får försöka leva med det.
    Senast redigerat av notrightrider den 2019-08-25 klockan 08:58.
    IBA #40701

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Det är väl ingen jättestor skillnad på skramlar-trenden och tidigare suspekta hemmabyggetrender. Hur många apfula "streetfighter" har det inte valsats förbi på blocket. Byggda på något så passande som en CB1000 exempelvis.
    Eller bobbers, choppers och fan vet allt folk satt kapen i.

Medlem Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    -Ja inte verkar estetik vara den starka sidan hos alla hojbyggare Jag trodde ett tag att alla som slaktade sin hoj sönder och samman kallade den för scrambler (eller något annat modernt uttryck). Taskigt mot dom som verkligen kan bygga om en hoj..
    Senast redigerat av Jonte H den 2019-08-25 klockan 09:34.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Ja jävlar så dumt.

Scramble var det engelska ursprungsnamnet på det vi idag känner som motocross.

Konsonantföljden passade sannerligen inte i andra språk, så man jämkade och antog redan för typ 60 år sedan det konstruerade "motocross" och fick resten av världen med sig.

Därav följer att en scrambler inte kan ha fjädring.
    Kan.
    Inte.

Jo alltså, visst - fjädring kan den ha. Dåtidens 10 - 12 cm funkar, men lagda bakdämpare eller centralfjädring, länkar och modernt chassi är bara så fel.
    Att bygga på något sådant är som att försöka rycka upp en dörr som går inåt.

On-offroadhojar är en kompromiss som dom är, och ofta får man höra att det är just fjädringsvägen som brister. "Om den bara hade lite längre fjädring."

Nå, vilken taxbent on-offroadare som helst blir en grotesk giraff när man försöker bygga scrambler av den. Herrejösses så långbenta dom ser ut.
    Jag minns speciellt en DR 800 som valsade runt i denna tråden för ett par år sedan, som "påbörjat scramblerbygge". Bilden av missfostret har etsat sig in på näthinnan - den var hööööög!

Nå, STn i annonsen har ett värde!
    Det är plasten som ligger bredvid. Är den oskadad och med intakta fästen så är den värd nästan hur mycket som helst.
    I 10 år har försäkringsbolagen skickat milt lagda STs till skrot för att det inte finns plast att uppbringa från Yamaha.

Köp hojen. Den går att pruta till 15'.
    Göm plasten. Den är enkel att lagra hemma.
    Sälj hojen till våren. Är du samvetslös får du säkert 20' av en hipster.

Troligen även 30' om du annonserar ut den under ett fejkat företagsnamn som slutar på -"werks".

Voila! Pengar i hand och det mest svårfunna till en begagnad offroadhoj hemma på hyllan - oskadad plast!

Nu kan du hålla ögonen öppna efter rätt objekt att renovera som du själv vill - till stor del finansierat av folk som inte har en susning.

Just det sista ger lite extra krydda, eller hur...?

Edit:

Nå, om huggsexan ovan inte är en " scrambler", vad är den då...?

Jag skulle vilja säga att den är "Mad-maxxad".

Ni vet, utstyrd och omändrad för att se häftig ut på avstånd, vid en snabb panorering - men varje enskild åtgärd som är gjord är helt meningslös när man skärskådar den.

Inget som gör hojen snabbare, bättre eller ens snyggare. Det är ändringar till det sämre för ändringarnas egen skull - men utan helhet och sammanhang.

Varför?

Är det individualismen som peakar i att alla ur en viss generation skall förverkliga sig själva genom att bygga sin egen motorcykel...?

Well, låt mig berätta något.
    ALLA barn ritar på dagis. INGEN, mer än möjligen mamma tycker att teckningarna är något att ha.

Nej, dagens café / scramblerscen handlar inte om individualism. Snarare ängslig masspsykos.

Alla bygger i samma korridor, sneglar på varandra, köper samma instrument från samma webshop och alla tittar sedan frågande på varandra kring hur man skall koppla in den. Man lindar avgasrör - för att det skall vara så och för att andra gör det, och om den man kikat på lindar från fel håll, ja då gör 10 andra samma sak - eftersom man ingår i ett lämmeltåg där man är mångdubbelt fler följare än ledare.

Ja ja.
    Det finns inga köpare till alla gamla hojar ändå. Demografin och ändrade intressen gör att hojar torkar bort under devisen ”får jag inte det jag gav för den så får den stå. Den äter inget bröd...”

Kanske skulle man vara glad över varje hoj dom sågar sönder.
    Tyvärr skaver det lika mycket i mig som i de amputerade delarna från alldeles utmärkt fungerande hojar som styckas upp utan ens en servettskiss som plan.

Mycket text blir det. Det jag tar med mig är uttrycket ”Mad-maxxad”. Det känns som en målbild jag kan förverkliga nästa gång jag sätter kapen i en gammal ”klassiker”.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Ja jävlar så dumt.

Klart du har fel!
    Men du är inte ensam om att ha fel, vi är några stycken som inte tycker man måste ändra allt till det sämre...

Dagens arkitekter ritade hus på dagis. Nu har de gått ut Arkitekturskolan men ritar samma hus i skala 1:1...

Vi som tycker att hus ska se ut som hus har naturligtvis fel, ju mer de inte ser ut som hus desto bättre arkitektur...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    Honda cb400n -81
    Är inte en scrambler en landsvägshoj med terrängdäck helt enkelt? Man råkar ha en gammal sur landsvägs 400cc från 80-talet och vill hellre ha den att köra grusväg med = scrambler.

Medlem Adlers avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    1984, Suzuki, GSX 400 FWS
    Citat Ursprungligen postat av jpe70 Visa inlägg
    Fast egentligen tycker jag att folk bara blir dummare i huvudet...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Du är alldeles för snäll och naiv...

Medlem Adlers avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Sussi.jpg
Visningar:	119
Storlek:	1,50 MB
Id:	450405

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Citat Ursprungligen postat av Adler Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Sussi.jpg
Visningar:	119
Storlek:	1,50 MB
Id:	450405
    Sådan började jag min mc-karriär med (tung mc dårå) en gång för 100 år sedan...

Medlem IQs avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Street Triple

Hu så ohyggligt ful
    Bättre att bli frånåkt på slö hoj, än frånåkt av slö hoj

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar

Ett bevis på att folk är dumma i huvudet. Man tager en av få hojar som VERKLIGEN håller sitt bruksvärde trots åldern och tar bort allt som är bra. Scrambla sönder någon av de värdelösa kinahojarna på 125/250 cc som finns istället.
    Buy quality, cry once.

Medlem Adlers avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Sådan började jag min mc-karriär med (tung mc dårå) en gång för 100 år sedan...
    Ganska mycket hoj att starta på för en nybörjare. Vassare än en R3. 60 hästar och 0-100 på 4,5 sek är mer än de flesta skulle erkänna att de klarar av att hantera på annat än raksträckor även med ett par år i sadeln...

Köpte du din ny? Vet du vad en sån kostade ungefär?

Medlem Adlers avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Ett bevis på att folk är dumma i huvudet. Man tager en av få hojar som VERKLIGEN håller sitt bruksvärde trots åldern och tar bort allt som är bra. Scrambla sönder någon av de värdelösa kinahojarna på 125/250 cc som finns istället.
    Det råder epidemier av idioti lite överallt. Förr satte man masonit över spegeldörrar och eternitplattor över timmerfasad. Idag gör folk vad som helst för att skrapa fram dem och ta bra betalt.
    Staten tog en fungerande ekonomi som skapat välstånd och välfärd genom kapitalism och så tog kontrollen över både produktionen och medlen och sen sprack hela skiten som en ballong.
    Cyklar tar man bort både växlar och bromsar på för att göra en fixie och det är väl samma hipsters som scramblar fullt fungerande hojar. Scrambled äggs heter ju äggröra på svenska och en passande svensk översättning för scrambler är väl hojröra.

Sidan 367 av 371 FörstaFörsta ... 267317342361362363364365366367368369370371 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Att tänka på: tidigare var den lampan felbyggd/felkopplad från fabrik. Den hade då en halvljusreflektor med H7-lampa och en helljusreflektor med H4-lampa. Dock var [...]

Coola Ola
Vill du annonsera ovan? Klicka här