Dagens Blocket! (mc-relaterat)

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Två Valetino Rossi edtition motorcyklar https://www.blocket.se/vi/86260616.htm

Och 12 st Rossi-hjälmar!! Hur tänker man då?? "Oj, jag har ju bara 10 Rossi-hjälmar, lika bra att få dussinet fullt" och nästa steg är kanske ett tjog Rossi-hjälmar.
själv är jag ju som många ett Vale-fan, men har inte en enda Rossi-hjälm. Försöker först o främst att hitta en riktigt tyst hjälm, dekoren är ju en andrahandsfråga
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag tolkar fakturan som att det handlar om 3 timmar arbetstid. Även om de monterat en ny förgasare istället för att rengöra den gamla så hade de säkert tagit betalt för lika många timmar.
Att det är rediga Stockholmspriser på timpenningen kan man såklart ha åsikter om, men ingen jobbar gratis och kan man inte skruva själv får man öppna plånboken.

Jag blir mer irriterad över 25 kr litern för bensin. Jag räknar med att det inte är racesoppa, utan att dom bara kör en mark up för dom kan.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag blir mer irriterad över 25 kr litern för bensin. Jag räknar med att det inte är racesoppa, utan att dom bara kör en mark up för dom kan.
Tycker man att en pimpad thaimoppe är det fränaste man kan åka runt på, OCH tycker att den faktiskt låter som en harley.. då har man nog inte många fungerande hjärnceller?
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ha i åtanke att det finns betydligt färre 850R än exempelvis BMW M3. Och vi vet alla vad en schysst M3'a av tidig modell kostar, till och med i jämförelse med senare 330...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ha i åtanke att det finns betydligt färre 850R än exempelvis BMW M3. Och vi vet alla vad en schysst M3'a av tidig modell kostar, till och med i jämförelse med senare 330...

En tidig M3 är ju något HELT annat än en 850R dock... #endastsvenskakrusbär


Buy quality, cry once
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nja, ur ett rent prestandaperspektiv är det ju inte så. Den ursprungliga M3'an är ju faktiskt inte väldans speciell jämfört med den nästan tio år senare 850R (ej att förväxla med T5-R). Senare M3'or har ju lite mer imponerande prestandasiffror, men inte alls samma charm och alldeles för mycket pizzastatus jämfört med det ursprungliga konceptet.

Men visst, #boycottsweden...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ha i åtanke att det finns betydligt färre 850R än exempelvis BMW M3. Och vi vet alla vad en schysst M3'a av tidig modell kostar, till och med i jämförelse med senare 330...


Det där med priser på gamla fordon är många gånger väldigt ologiskt.

Kan förstå att första generationen E30 M3 är högt värderad men E36 finns ju fortfarande 13 på dussinet. Där är jag mer fascinerad över att de allihop som säljs har gått under 20000 mil, det hade alla gått även när jag sålde min E36 för 15 år sedan.

Det finns betydlig färre Saab Sonett än Corvette också, man får ändå flera Sonetter för en Corvette av samma årsmodell. Om man mot förmodan hittar så många Sonetter till salu.

Eller priser på veteranmopeder idag är ju högre än motsvarande motorcyklar trots att de tillverkades mångfalt fler mopeder. Dock är det färre köpare till fordon som kräver körkort.

Nick Burn är nog inne på stor del av svaret, 850R var mytomspunna när de var nya och Volvo-raggarna som då körde Volvo 240 och drömde om om en 850 R kan idag lätt låna dessa pengar och köpa sin gamla drömbil.

Ingen har någonsin drömt om att äga en Saab Sonett... :D
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Tack för tipset, bra komplement till R30:an


Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top