Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Halv fyra idag dök en Honda XL 250 -74 i Falkenberg upp på blocket, för 3.500:-!!!!!!!!!!

Då satt jag i möte i Oslo, och nu är den såld. Han lär sluppit pruta....
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Halv fyra idag dök en Honda XL 250 -74 i Falkenberg upp på blocket, för 3.500:-!!!!!!!!!!

Då satt jag i möte i Oslo, och nu är den såld. Han lär sluppit pruta....

Det där har jag också noterat, det är galna prisskillnader mellan Stockholm och resten av landet. En precis likadan fanns på Blocket i Stockholm för några veckor sedan, fast den kostade 17.000:-. Såldes på några timmar.
Det kan väl inte vara så att stockholmare är så otroligt mycket rikare än resten av befolkningen, snarare har man här vant sig vid en annan prisbild. Pruta är det inte tal om, det är snarare "först till kvarn..." som det brukar stå i annonserna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har du chansen, prissänkt med 8000:-! Prisnivån börjar närma sig det rätta värdet, en förstörd Silverpil utan praktiskt användningsområde är väl värd runt 5000:-?

https://www.blocket.se/lund/Husqvarna_Silverpil_i_miniformat__49_85642138.htm
Jag såg det, är bra sugen men har inte riktigt de pengarna att lägga på en leksak ändå... Försöker tvärtom sälja av en del av det jag redan har, känns dumt att genast gå och handla på sig nytt :näsblod
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför monterar man ett kasslernät över tanken? :va

För att gängorna till skruvarna som ska hålla fast tanken är sönderdragna. så för att tanken inte ska slå en i ansiktet när man uiiillar så spänner man ett grovmaskigt nät över den? :hihi
 
Last edited:

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Det var allt en liten söt ljuddämpare den hade. och inte visste jag det fanns kasslernät till hojar. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top