Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
View attachment 449616

En hoj från 98, med nabbarna kvar på originaldäcken? Ja jävlar.


Jag skulle inte fästa så stort avseende vid just det. Bilden där bakdäcket syns (bild 6) är ett Conti TKC 70.
Låååångt från vad som monterades original (i Italien...?) för 20 år sedan.

Framdäcket skulle kunna vara något småknottrigt Heidenau avsett för vinterkörning, men där är jag inte säker.
Hur som helst - att injektorfjunen sitter kvar på nybytta däck är inte så himla underligt efter all...

Vidare: vad som menas med att "skyddsplasten sitter kvar på svingen" är inte lätt att säga, men klart är att...

Jag lägger nu ut min Honda Dominator som du snart kommer se är i det skick som den var när den lämnade fabriken

...är en överdrift. Är det inte en eftermarknadsruta som sitter där? Borrad och skruvad rakt i kåpplasten... :fyllisar


Visst - märkligt välbevarat exemplar av en en inte speciellt attraktiv Hondamodell.
Kanske är de låga milen en exponent för hur trist hojen är att köra...?

Jag skall ge 3 exempel på samtida Hondamodeller som hade gått mer eller mindre direCkt till det priset, om dom varit i samma skick:


XR 600 R 1985 - 2000
XR 650 R 2000 - 2008
XRV750 RD04 1993 - 2003


...men Dominator för förti papp? I dont think so .
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Veijo vem???
Lite som att jag skulle yrat om Carl Fogarty när jag sålde min 916... Men det kanske är en kändis jag totalmissat...

Han är medlem på forumet och han har gjort en del legendariska resor på två hjul. Här är en liten sekvens från när han åkte moped ner till Alperna: https://youtu.be/68o4KHU_wpY
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki 450 81 . café objekt https://www.blocket.se/vi/85944198.htm tycker lite synd om mongot som betalat 6000 för blinkers och lampa..

Ja jävlar! Det måste vara någon limited special edition av båda lampa och blinkare för de pengarna.

Det är lite intressant hur många hemmabyggen som "bara har elen kvar" också. Hade byggherren haft lite koll på vilka kablar som sitter ihop innan han gått lös med avbitaren så hade han kanske haft åtminstone en liten chans att få ihop det igen.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki 450 81 . café objekt https://www.blocket.se/vi/85944198.htm tycker lite synd om mongot som betalat 6000 för blinkers och lampa..
Hela Blocket är fullt av annonser om "påbörjade projekt", "avstannat projekt" osv. Varför fullföljer man inte dessa och får betydligt bättre betalt? För vem vill ta vid vad någon annan påbörjat?


https://www.blocket.se/uppsala/Yamaha_XS_400_Cafe_Racer___Scrambler_projekt_85932291.htm?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/vastmanland/Cb450_ombyggd__projekt_85924597.htm?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/halland/Gsx_1100_E_avstannat_projekt__85765650.htm?ca=11&w=3
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Jag skulle inte fästa så stort avseende vid just det. Bilden där bakdäcket syns (bild 6) är ett Conti TKC 70.
Låååångt från vad som monterades original (i Italien...?) för 20 år sedan.

Framdäcket skulle kunna vara något småknottrigt Heidenau avsett för vinterkörning, men där är jag inte säker.
Hur som helst - att injektorfjunen sitter kvar på nybytta däck är inte så himla underligt efter all...

Vidare: vad som menas med att "skyddsplasten sitter kvar på svingen" är inte lätt att säga, men klart är att...



...är en överdrift. Är det inte en eftermarknadsruta som sitter där? Borrad och skruvad rakt i kåpplasten... :fyllisar


Visst - märkligt välbevarat exemplar av en en inte speciellt attraktiv Hondamodell.
Kanske är de låga milen en exponent för hur trist hojen är att köra...?

Jag skall ge 3 exempel på samtida Hondamodeller som hade gått mer eller mindre direCkt till det priset, om dom varit i samma skick:


XR 600 R 1985 - 2000
XR 650 R 2000 - 2008
XRV750 RD04 1993 - 2003


...men Dominator för förti papp? I dont think so .

Sern har den rullat 3 557 mil enl. senaste besiktningen så det är ingen lågmilare heller.. Säljaren har haft den ngn månad och vill väl göra en hacka! :D
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hela Blocket är fullt av annonser om "påbörjade projekt", "avstannat projekt" osv. Varför fullföljer man inte dessa och får betydligt bättre betalt? För vem vill ta vid vad någon annan påbörjat?
https://www.blocket.se/halland/Gsx_1100_E_avstannat_projekt__85765650.htm?ca=11&w=3

Sloppy seconds-syndromet...?
Ja, det är lite läbbigt att komma tvåa. I tvåan. Om någon annan redan...

Äsch, vi släpper det.

Gamm-1100an du länkar till säljs med "exportkammar".

Mycket nya delar som aldrig varit monterade bla exportkammar, ny renoverad förgasarbrygga, nytt batteri, styre luftfilter osv.


Jag tror jag förstår vad säljaren famlar efter, men jag måste ändå kommentera att den absoluta huvuddelen av de GSX 1100 E som byggdes faktiskt rullade av bandet med just "exportkammar" monterade. :mattias
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror jag förstår vad säljaren famlar efter, men jag måste ändå kommentera att den absoluta huvuddelen av de GSX 1100 E som byggdes faktiskt rullade av bandet med just "exportkammar" monterade. :mattias

Men KLANGEN, hur det låter. Exportkammar Mmh, en vag förnimmelse av okända uppväckta hästkrafter. Nästan mytiskt.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Men KLANGEN, hur det låter. Exportkammar Mmh, en vag förnimmelse av okända uppväckta hästkrafter. Nästan mytiskt.

Ja, och det lite bittra att alla andra marknader får mer hästkrafter än man själv får.
Det är grannbarnen som kommer utklädda till påskkärringar, och mamma plockar fram något man aldrig sett ur ett skåp man aldrig letat i. Grannungarna hoppar glada iväg, själv erbjuds man ett Mariekex "eftersom det snart är mat."

Det är rader av uppställda 140s med färgade rutor eftersom dom skall till en annan marknad och har AC.
AC går att beställa här hemma, för en arm och ett ben - men färgade rutor hör inte till paketet.
Men andra får det tydligen!

"Exportkammar" är tydligen ett etablerat ord: en handfull träffar på Google, alla kopplade till just GSX 1100 E tidigt -80 tal.
De flesta träffarna leder till Sporthoj.
Så klart.

Exportkammar är alltså värt att vårda och behålla. Ordet, alltså.
Med sina underliggande toner av att vara vanlottad och förbisedd...




https://www.blocket.se/vi/85944230.htm


Det här var ju lite udda, en kinafiddy med äkta Hondamotor!

Motorn är lätt värd mer än hela hojen. Hade det varit närmare hade jag köpt den och ritualkastat bort allt utom motorn hehe

"Ritualkastat"
Ännu ett ord som borde fram mer i samhället. Undrar om inte jag använt det någon gång redan...?

Vi borde använda ordet mer, och givetvis göra handlingen också.


Tjöör upp och kolla på fiddyn!
Det är en "Liam" som säljer, så det finns en liten chans att motordonatorn ligger i några lådor eftersom hans generation tyckte att en fiddy var så mycket coolare än en gammal sur minimoppe.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top