Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Äh, jag hade 2 st samtidigt. Sålde dem ihop också. Man måste ha två för reservdelar till den dåliga eftermonterade startmotoranordningen. Finns inget att köpa, och ingen kick!!
Ok, tack för det. Var annars lite sugen på dessa, efter att ha letat XL500 i flera år utan resultat. Så dessa hojar är inget att ha då?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

Det verkar vara helt andra priser och en helt annan marknad ute på landsbygden än i Stockholm. Den hojen hade lätt kostat 15.000:- om det varit i Stockholmstrakten. Såg en MZ 125 i Piteå för 4000:- nyligen , hade lätt kostat det tredubbla i stan. Sjukt. Allt är tre gånger dyrare här av nån anledning.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det verkar vara helt andra priser och en helt annan marknad ute på landsbygden än i Stockholm. Den hojen hade lätt kostat 15.000:- om det varit i Stockholmstrakten. Såg en MZ 125 i Piteå för 4000:- nyligen , hade lätt kostat det tredubbla i stan. Sjukt. Allt är tre gånger dyrare här av nån anledning.

Åt båda hållen skulle jag vilja säga, det är väl en följd av dålig omsättning. Få säljare och få köpare, så när man vill sälja får man dumpa priset ordentligt för att hitta köpare och när man verkligen vill köpa finns inget till salu så man får nästan betala ockerpriser.

Men just den här hojen tror jag handlar om brist på kunskap och den kunde nog ha dykt upp var som helst i landet.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det verkar vara helt andra priser och en helt annan marknad ute på landsbygden än i Stockholm. Den hojen hade lätt kostat 15.000:- om det varit i Stockholmstrakten. Såg en MZ 125 i Piteå för 4000:- nyligen , hade lätt kostat det tredubbla i stan. Sjukt. Allt är tre gånger dyrare här av nån anledning.

Det bor mycket mera människor som inte är fullt 100 i stockholm ute på landet måste man vara intelligentare annars e man rökt:krama
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den här har legat ute ett tag och säljaren verkar vara medveten om vad han säljer.

Eller är han det...? Om "originalskick" verkligen är originalskick så ligger den någonstans runt 120-200 tusen beroende på skick, i alla fall om man följer prisutvecklingen på kontinenten. Och då ligger annonsen inte ute ett tag, så han annonserar uppenbarligen på fel ställe.

Blocket må vara fantastiskt för snabba affärer med alldagliga varor, men lite trögt för de riktiga entusiastfordonen.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Eller är han det...? Om "originalskick" verkligen är originalskick så ligger den någonstans runt 120-200 tusen beroende på skick, i alla fall om man följer prisutvecklingen på kontinenten. Och då ligger annonsen inte ute ett tag, så han annonserar uppenbarligen på fel ställe.

Blocket må vara fantastiskt för snabba affärer med alldagliga varor, men lite trögt för de riktiga entusiastfordonen.
Om inte annat så är det konstigt annonsen fortf ligger kvar två v senare
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Togs den in i Sverige? Hade vart kul att ha oavsett vilket och speciellt till det priset. 6V elsystem hade man fått stå ut med. Jag tröstar mig med att jag hade inte orkat åka så långt för att hämta den.

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_ts250 85.htm

Ja, jag har haft en 88a, och jag undrar om inte din länk ljuger för jag kan inte minnas att det skulle ha varit 6 volt på den.

En med 2000 mil på mätaren till det priset skulle som sagt var inte varit fel.

EDIT: Flera källor verkar säga 6 volt så jag är nog bara lite senil.
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lätt, håll min öl. Kapa bakom sadeln, skicka upp gaffelbenen 20 cm, måla sadeln brun, linda avgasröret med bandage och montera bakdäcket felvänt fram.

Fn, då kan det juh bli klart dessutom, en blocketvältare :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top