Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Dags för ett besök hos veterinären!

https://www.blocket.se/stockholm/Hisun_PIT_KING_200___THE_SWAMP_BIKE_85357932.htm?ca=11&w=1


3229509319.jpg
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


Skall importeländet av värdelösa lekfordon börja igen?

Snygg teardrop... ...dummy, eftersom bensintanken redan sitter på motorn.

Notera gärna det okonventionella skärmstagslamphållararrangemanget...

Men framförallt:

Om - OM detta verkligen skall användas som en swampbike, hur bra funkar då set-uppen med frambromsen?

...men okay. Bromskölden saknar troligen all sorts tätning, så efter första doppet är det väl lika mycket träsk inne i navet som utanför, så tjyvbromsningarna lär väl inte märkas ens.

Men ändå! Hur faaaan kan man släppa ifrån sig något sådant här?

Hur kan man gå på en mässa i Kina och beställa sådant här? En hel jävla container?
Hur kan man sälja det? Med något sorts samvete?

Hur kan man ta alldeles utmärkta råvaror ur jorden, mödosamt, kanske i en klassisk sweatshop, förvandla dom till - värdelös skit!

Nej, man behöver inte heta Greta för att inse att detta är höjden av resursslöseri!
Tillverka skit med en förväntad livslängd på ett år eller så - till ingen nytta alls.

Varken 12,900 eller ens 9,900.- som sägs vara "introduktionspris" är speciellt billigt. Det är svindyrt!
På så många olika plan.


Ja ja ja - det finns så många skitprodukter som bränner naturresurser i produktion, skeppning och hantering, bara för att användas några få gånger innan dom hamnar på soptippen.

Det är konsumtionssamhällets förbannelse och andra får bry sig om dom.

Jag ser en swampbikepastisch som - om den verkligen används som avsett kommer skicka föraren över styret (nåja) med sin autobromsfunktion.

Du har rätt Sukkaha!
Till veterinären med krypet. Let's put him out of his misory!
 
Last edited:

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Skall importeländet av värdelösa lekfordon börja igen?

Snygg teardrop... ...dummy, eftersom bensintanken redan sitter på motorn.

Notera gärna det okonventionella skärmstagslamphållararrangemanget...

Men framförallt:

Om - OM detta verkligen skall användas som en swampbike, hur bra funkar då set-uppen med frambromsen?

...men okay. Bromskölden saknar troligen all sorts tätning, så efter första doppet är det väl lika mycket träsk inne i navet som utanför, så tjyvbromsningarna lär väl inte märkas ens.

Men ändå! Hur faaaan kan man släppa ifrån sig något sådant här?

Hur kan man gå på en mässa i Kina och beställa sådant här? En hel jävla container?
Hur kan man sälja det? Med något sorts samvete?

Hur kan man ta alldeles utmärkta råvaror ur jorden, mödosamt, kanske i en klassisk sweatshop, förvandla dom till - värdelös skit!

Nej, man behöver inte heta Greta för att inse att detta är höjden av resursslöseri!
Tillverka skit med en förväntad livslängd på ett år eller så - till ingen nytta alls.

Varken 12,900 eller ens 9,900.- som sägs vara "introduktionspris" är speciellt billigt. Det är svindyrt!
På så många olika plan.


Ja ja ja - det finns så många skitprodukter som bränner naturresurser i produktion, skeppning och hantering, bara för att användas några få gånger innan dom hamnar på soptippen.

Det är konsumtionssamhällets förbannelse och andra får bry sig om dom.

Jag ser en swampbikepastisch som - om den verkligen används som avsett kommer skicka föraren över styret (nåja) med sin autobromsfunktion.

Du har rätt Sukkaha!
Till veterinären med krypet. Let's put him out of his misory!

Ja asså vill man köpa swampbiken kan det väl vara läge att bestämma tid hos en psykolog men ägarna av butiken bör nog uppsöka en veterinär iaf om man kollar in väggen.:banana
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Skall importeländet av värdelösa lekfordon börja igen?



Jag ser en swampbikepastisch som - om den verkligen används som avsett kommer skicka föraren över styret (nåja) med sin autobromsfunktion.

Du har rätt Sukkaha!
Till veterinären med krypet. Let's put him out of his misory!

När kinaskiten började välla in -02 tänkte jag att iaf så får vi fler billiga hojar som kanske främjar återväxten en smula...

Jaja, bromsarmen på swampbiken är bara horribel, se så fint Hondas ingenjörer löste det på XL500, lite kass bild men bromsarmens infästning är alltså OVANFÖR hjulaxeln, väl skyddad bakom gaffelben och med uppgående bromsrörelse. Genialt!sköld.jpg
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
......tillsammans med ett par matkassar, weekendbagen och en platta långburk.

Som nybliven ironisk GW ägare lever jag i ett slags purgatory där jag kan skratta åt alla hån ( många ) samtidigt som jag tar illa upp av påhoppen. Det ÄR en fantastisk motorcykel.....
Jag var och hämtade en gl 1500 i sthlm förra helgen. Faktiskt förvånad över hur lätt den upplevs när den väl rullar!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag var och hämtade en gl 1500 i sthlm förra helgen. Faktiskt förvånad över hur lätt den upplevs när den väl rullar!

Kul! Ja de 390 kilona försvinner litegrann så fort man börjar rulla.

Jag hyrde en splirrans ny -90 och åkte till Köpenhamn med en kompis ( som till skillnad från mig hade lappen ) så det är lite nostalgi att ha en igen!

Dessutom har de blivit vansinnigt billiga, tillsammans med motorbåtar från samma årtionde!!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vad var det vi bestämde att en monkey är värd?

https://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_Z50_Monkey_Bike_85869288.htm?ca=2#xtor=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]--[]-[][/QUOTE]

Jag hade nog kunnat tänka mig att lägga runt 25k för en originalare från 70-talet, om det nu var så att jag ville ha en Monkey i garaget.

Med tanke på att brorsan precis betalat 10k för en risig kinamoppe till grabben känns det som om pengar inte längre är värda vad de en gång var.

[ATTACH=CONFIG]449573._xfImport[/ATTACH]
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Värdet är väl va var å en är villig att betala för en...

Jag skulle inte köpa en om priset va 1000 kr..

Gillade inte dom äns när dom kom..

Värdet är ganska så fastställt skulle jag säga. Du skulle inte köpa en för 1000,- för att sälja och tjäna 24.000,-?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Värdet är ganska så fastställt skulle jag säga. Du skulle inte köpa en för 1000,- för att sälja och tjäna 24.000,-?

Skulle man kunna göra en sån affär utan att behöva ha med folk att göra skulle jag kunna tänka mig ett sånt upplägg.
Mitt minne påstår att annonserna för Hondas småcyklar här i landet lydde "Nu är det DAX för en Monkeybike!". Verkar det rimligt?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top