Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Well, finns ju lite höjd att gå på med Monkeyn! John Lennons gamla Z50 från 1969 toppar väl än så länge listan med sina £57.500 på auktion häromåret...

https://auto.ndtv.com/news/john-lennons-honda-monkey-bike-sells-at-auction-for-record-amount-1820260

Det priset kommer sig nog av att det är Lennon som ägt den, och inte Monkeyn i sig. En Monkey är en leksak, den kan inte jämföras med klassiker som Zündapp KS 125 eller ens Yamaha SR400. Det är riktiga motorcyklar som väcker beundran och nostalgi hos äldre motorcyklister, vilken ingen Monkey gör. En övervärderad leksak, inget annat. Undrar om säljarna får ut de priser de begär, och vem köper dem i så fall?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En Monkey är inte, och kommer aldrig att bli, en klassiker. Det är ingen riktig mc, det är något man plockar fram på grillfesten för att låta kompisarna ha kul i trädgården. Och då funkar det lika bra med en Crescent Compact som alla förstår, och prisbilden bör förstås ligga på den nivån. Tiotusen, allt annat är bara drömmerier.

Bara för att du har en åsikt betyder inte att du har rätt. Jag har sett flera byta ägare för 25 tusen PLUS. Och det stiger....
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Det här är ju en raritet, men det måste vara original. Det är nog ingen risk för "sista-priset-kompisar" här, det klientelet förstår inte att uppskatta denna hoj. Hundratusen ska inte vara någon orimlighet att få ut för en sån cykel.

Nä hundratusen är ingen orimlighet för en sådan hoj i"samlarskick", men samlarskick = original.
Förstår inte alls planen med den hojen. Den är ju vackert byggd men ifall jag ville ha en vacker hoj med 130 bakhjulshästar och GSXR-framgaffel finns det billigare och bättre.
Att värdet ökar på ett samlarfordon genom att modda det till modernt stuk har då jag aldrig sett något exempel på.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Egentligen ingen konstig annons, förutom.... "Rostskyddsbehandlad i April"
Jag visste inte att FZ6 brukade rosta sådär jättemycket att den behövde rostskyddsbehandlas :va
Jag får bilden framför mig att någon bilfirma har borrat hål i balkar och sprutat in Tectyl i alla hålutrymmen

https://www.blocket.se/malmo/Yamaha_FZ6_N_85631612.htm
FZ6.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Gick inte ta körkurt? Fick han inte köpa det eller ballade han ur på uppkörningen och hotade folk och blev portad från att nånsin köra upp igen? Många frågetecken.

Från Landskrona och

A: försöker ta körkort

B: säljer cykeln när det inte lyckas.


Kudos!
Håller pendeln på att vända tillbaka...?
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Nä hundratusen är ingen orimlighet för en sådan hoj i"samlarskick", men samlarskick = original.
Förstår inte alls planen med den hojen. Den är ju vackert byggd men ifall jag ville ha en vacker hoj med 130 bakhjulshästar och GSXR-framgaffel finns det billigare och bättre.
Att värdet ökar på ett samlarfordon genom att modda det till modernt stuk har då jag aldrig sett något exempel på.

har du kollat prisbilden på hot rods bland bil annonserna? det är väl närmast en hoj hot rod
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top