Dagens Blocket! (mc-relaterat)

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Varför envisas folk med att sätta på grovmönstrade däck och kalla det caféracer? Med whitewalls?
Finns det större blinkers?
https://www.blocket.se/vi/85560421.htm

Bortsett från att vara vansinnigt ful så blir man ju fascinerad av blandningarna. Spara åttiotalsbelysning och blinkers och sen fullständigt vomera kinesiska tillbehör som ser ut som hemmoröjder känns under Tour De France, sista etappen
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
https://www.blocket.se/vi/85593396.htm

Så vad tror ni? Har han fel på 100" pga allt klyddandet med andra delar. Är den i själva verket förstörd? Får han ens över sextio papp?
CBX-motorn är väl känd för sin ömtålighet? Tror inte den blir bättre med andra stakar:gnissla
Även om original CBX inte är ett under av körglädje så är en sådan kanske värd ca 100 papp
 
Last edited:

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
CBX-motorn är väl känd för sin ömtålighet? Tror inte den blir bättre med andra stakar:gnissla
Även om original CBX inte är ett under av körglädje så är en sådan kanske värd ca 100 papp

nu har jag ingen pejl på vad som är klent i cbx 1000 motorn men det verkar vara som ett seriöst bygge med fina bitar så i min ögon så hade jag hellre lagt 100 papp på den än på en orginal hoj :fakta
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/85593396.htm

Så vad tror ni? Har han fel på 100" pga allt klyddandet med andra delar. Är den i själva verket förstörd? Får han ens över sextio papp?


Mycket arbete, tankeverksamhet och kärlek nedlagd på den hojen.
Bitarna hänger ihop och det finns ett snyggt flow i hojen.
Notera att han ”byggt tillbaka” till -79ans optik, med en av originalfärgsättningarna.
Smakfullt!

Men får han 100 papp för den?
Vill han ens sälja den för dom pengarna?

När det är så mycket kärlek investerat i en hoj kan ibland den slutgiltiga köpesumman stanna på en lägre nivå - om köpare och säljare respekterar varandra.

Btw: framlampan är ett par nummer för stor.
Lok-looken dog med NOHAB.

Trevlig hoj annars.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mycket arbete, tankeverksamhet och kärlek nedlagd på den hojen.
Bitarna hänger ihop och det finns ett snyggt flow i hojen.
Notera att han ”byggt tillbaka” till -79ans optik, med en av originalfärgsättningarna.
Smakfullt!

Men får han 100 papp för den?
Vill han ens sälja den för dom pengarna?

När det är så mycket kärlek investerat i en hoj kan ibland den slutgiltiga köpesumman stanna på en lägre nivå - om köpare och säljare respekterar varandra.

Btw: framlampan är ett par nummer för stor.
Lok-looken dog med NOHAB.

Trevlig hoj annars.

Jättetrevlig! Håller med. Kommer samlare uppskatta inblandningen av massa udda delar? Kommer motorintresserade som "förstår" hosta upp hundrasjuttiofem tusen spänn?

Framtida renoveringar kommer att kräva mycket av ägaren " aha vafan ventilstyrningarna är visst utbytta mot en cb650 åttiotrea"

Gillar för övrigt texten nedan från en blocketannons... vagt, väldigt vagt:)

Aldrig startad av mig men förra ägaren sa att gick bra. Vissa delar ligger vid sidan av i en kartong. Saknar batteri, så går ej att provstarta.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
https://www.blocket.se/vi/85593396.htm

Så vad tror ni? Har han fel på 100" pga allt klyddandet med andra delar. Är den i själva verket förstörd? Får han ens över sextio papp?

Det här är ju en raritet, men det måste vara original. Det är nog ingen risk för "sista-priset-kompisar" här, det klientelet förstår inte att uppskatta denna hoj. Hundratusen ska inte vara någon orimlighet att få ut för en sån cykel.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det BÖRJAR på 20 papp om man vill ha en Monkey.

En Monkey är inte, och kommer aldrig att bli, en klassiker. Det är ingen riktig mc, det är något man plockar fram på grillfesten för att låta kompisarna ha kul i trädgården. Och då funkar det lika bra med en Crescent Compact som alla förstår, och prisbilden bör förstås ligga på den nivån. Tiotusen, allt annat är bara drömmerier.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
En Monkey är inte, och kommer aldrig att bli, en klassiker. Det är ingen riktig mc, det är något man plockar fram på grillfesten för att låta kompisarna ha kul i trädgården. Och då funkar det lika bra med en Crescent Compact som alla förstår, och prisbilden bör förstås ligga på den nivån. Tiotusen, allt annat är bara drömmerier.

Vänd på det.

Om jag hade en Monkey i det skicket, så vore nog 43 papp summan som behövdes för att jag skulle börja fundera över att skiljas från den.

Men okay - då annonserar jag inte.


Jag skulle vilja driva upp priset lite till på originalmonkeysarna lite till, med detta lilla tankebränsle:

Husbilarna blir som alla ser ute på vägarna bara större och större.
Det vi inte lägger märke till är att dom samtidigt blir mindre och mindre.
”Plåtisar” skenar i populäritet.

Dom stoora skeppen kan husera en Guldvinge i sin buk.
Vad skall dom små husbilarna ta med för någonting att lösa dagstripper eller inhandling på?

Cyklar måste hänga utanpå, skramlar, ser skräpigt ut, innebär en stöldrisk och spränger ofta den viktiga 6-metersgränsen.

En originalmonkey, med sitt fällstyre och förseglingsbara tankventilation tar mindre plats än en cykel, och går enkelt att få undan i stuvutrymmen som finns på husbilarna snäppet ovanför plåtisklassen.
I en plåtis får den stå under sängen bak - där det ofta är rätt mycket grejer ändå.
Nå, utemöblerna kan åka takbox. Apmoppen skall med!

Så nej, en frisk originalmonkey har inte nått sitt rätta pris ännu.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vänd på det.

Om jag hade en Monkey i det skicket, så vore nog 43 papp summan som behövdes för att jag skulle börja fundera över att skiljas från den.

Men okay - då annonserar jag inte.


Jag skulle vilja driva upp priset lite till på originalmonkeysarna lite till, med detta lilla tankebränsle:

Husbilarna blir som alla ser ute på vägarna bara större och större.
Det vi inte lägger märke till är att dom samtidigt blir mindre och mindre.
”Plåtisar” skenar i populäritet.

Dom stoora skeppen kan husera en Guldvinge i sin buk.
Vad skall dom små husbilarna ta med för någonting att lösa dagstripper eller inhandling på?

Cyklar måste hänga utanpå, skramlar, ser skräpigt ut, innebär en stöldrisk och spränger ofta den viktiga 6-metersgränsen.

En originalmonkey, med sitt fällstyre och förseglingsbara tankventilation tar mindre plats än en cykel, och går enkelt att få undan i stuvutrymmen som finns på husbilarna snäppet ovanför plåtisklassen.
I en plåtis får den stå under sängen bak - där det ofta är rätt mycket grejer ändå.
Nå, utemöblerna kan åka takbox. Apmoppen skall med!

Så nej, en frisk originalmonkey har inte nått sitt rätta pris ännu.

:va
https://www.biltema.se/fritid/cyklar/elcyklar/hopfallbar-elcykel-20-7-vaxlar-2000042371
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det BÖRJAR på 20 papp om man vill ha en Monkey.

Du menar att vansinnet ska stegras? :skrämd

Förutsätter vi att en RC30 kostar 150 papp och väger 220kg, så rakar kilopriset iväg ordentligt:
681.8181818181819:-/kg

Detta är förstås inget mot Z50J 43 långsjalar och 60kg:
716,6666666666:-/kg :dummer



Hoppas jag har räknat rätt nu bara...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top