Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Hur kul är en hoj som rullat 40 mil per år?

Jag vet svaret: det roliga med KLR är att den fungerar. Några få modellolater måste åtgärdas, men sedan är det fritt fram till 10.000 mil med bara enkel service.

Skulle jag till Vladivostok så är en KLR ett utmärkt val. För 13.000 spänn!

För 33' finns det många roligare hojar.

När hämtar du denna då? :D:D
http://https://www.blocket.se/dalarna/Kawasaki_kle500_85152890.htm?aw=1

/A
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

My bad.

Vilken tur att jag inte såg den.
...och var i närheten, hade hjälm i bagen och ingen riktig hemresa bokad och betald.

Nä, men det är den billigaste KLEn jag sett utannonserad.
Risigaste också.

Jag vet att ingen gillar KLE. Kanske därför jag gillar den?
Eller för konceptet? Ingen annan stoppade en surrig 500-twin i ett on/off road-chassi vid den tidpunkten.
Dom var först! Och sist.
Jag inbillar mig att en KLE skulle vara en utmärkt pendlarhoj.
TACK! Reinfeld för att du vill pusha pensionen till sjuttiofem!
Det ger mig chans att hinna köpa och köra alla potentiella pendlarhojar jag har på min lista medans jag fortfarande har ett jobb att pendla till.
Att ligga och torrpendla till ett arbete man inte längre behöver åka till känns lite inrutat, om jag skall vara ärlig.

Vintertouring! Jag tror ärligt talat att en KLE skulle vara en bra hoj för vintertouring.
21’/17’ upprätt körställning, liten kåpa som styr undan något av slasket - den skulle kunna stå dubbad och klar i vedboden, i fall det blev vinter.
Kolla bara igår! Då var det fanimig vinter!
7 maj, direkt vid kusten. Brrr!

Jag har redan skissat på en Primusdriven motorvärmare som skall kunna hookas upp på kylsystemet och cirkulera kylvätskan sifoniskt. Sifonistiskt...? Sifoniärt?
Enligt sifonprincipen, Goddamnit!

Borde täppa till truten på norrmännen.
Dessutom tryggare än att elda direkt under tråget.
...på en nittiotals plastkaross.

Speciellt nyfiken är jag på de gulliga, fejkade och helt malplacerade Ram Air-slangarna uppe i instrumenteringen.
Drömmen vore att aktivera dessa, och istället leda uppvärmd luft in i handtagsmuffarna.
Inte för att det behövs, utan för att det vore... eh... ...coolt att göra det.

Som ni ser: det finns massa anledningar att köpa en KLE. Ingen av dem speciellt frisk, but Heeeey...!

Tack Tomsta för skärmdumpen. NU är den dock verkligen borta från Blocket.
Tack Ucklahoma för grundtipset! Du vet vad jag går igång på.


Främsta anledningen att ha ägt en KLE är dock de bisarra färgscheman hojen kläddes i under vissa år.
Hojen i annonsen ser ut att vara ett av de mer modesta, tyvärr.
...och tyvärr ser man de galnaste allt mer sällan. Sådana brukar lackas om i källaren med Servalack och sådant därnt dammsugarkit som var populärt på schuttiotalet. Resultatet blir förjävvligt, men ägarna andas ut ändå.

När den kom så var KLE en färgkarta på alla färger som var populära vid tiden.
Tänk alla nittiotalet galnaste designer och färger nedkokade på en enda stackars hoj.
Det var mintgrön sadel, med cerise som accentfärg, kornblå streck och turkos trianglar, ihop med färger jag inte länge minns modenamnet på.

Den mest vettlösa färgschemat man kunde beställa såg ut att heta ”Gay Explosion”.

En sådan vill jag ha!
Perfekt att köra till Talvirally med i Januari.
Det skulle skapa lagom tryckt tystnad hos finnarna, och troligen få Ryssen 100 meter bort att gå i ställning för att vara redo att mota bort hotet om det kommer närmre.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är alltid tryckt tystnad hos finnarna, KLE eller ej...

Men såg ni den här?

https://www.blocket.se/vi/85201476.htm

125f4f1e139bf09e86d3da82ebd6563b.jpg


Café Tracker minsann. En till oigenkännlighet skändad stackars hoj vars ”design” uppvisar alla till idag kända stilbrott och säkerligen några till.

Att våga skriva sitt namn i annonsen antyder svensexa, svårare psykisk ohälsa och/eller total omedvetenhet om omvärlden.

Tar du den där till de finska träffarna kommer KLE i pastellkombination att framstå som höjden av social kompetens.


Buy quality, cry once
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


Känns legit!

Speciellt ihop med påståendet:
Motor är en Honda produktion...

Mmmm, precis....

Finns ytterligare en annons ute nu på en CF Moto (några år nyare, typ halva priset utan ”HD-styling”) där säljaren hävdar att motorn är en ”Honda-klon”.

Visst, sådant kan man påstå när motorn ligger inbäddad bakom sjok av plast och tarvar en dags demontering för att kunna identifieras.

Folk som säljer sådan här hojar är påfallande ofta dumma i huvudet.
Inte för att dom säljer dom, utan för att dom en gång köpte dom - och trodde att dom var något att ha.
Jo visst, dom är idioter när dom säljer också - om inte annat för att dom hoppas ”få igen sina pengar”.

Den troligen störste idioten råkade jag på för några år sedan.
Han hävdade på allvar att motorn var en V3 - precis som det stod på sidokåpan.
Det var ”gott bottendrag” eftersom det var en V3.

Jag visst ärligt talat inte hur jag skulle tackla stollen, så jag frågade hur den var servad.
”Nyservad” berättade han. Alldeles nyservad sade han, dröjde lite och lutade sig in över instrumenten för att tjuvkika: ”vid 300 mil, alldeles nyss, joråsåatte...”

Okay, bytte du stiften också?

”Allt - allting, stora servicen!”

Okay, ursäkta jag frågar - men hur många stift bytte du?
Jag har hört att det ena stiftet är svårt att komma åt på dessa...?

”Alla tre!” Lite irriterat, så klart.

Ah! Men då missade du! Det sitter ju dubbeltändning på dessa.
Ett stift på sidan som är lätt att se, och sedan ett mitt uppe på ventilkåpan.
Du skulle bytt alla 6 stiften.



Det blev ingen affär, som ni kanske kan lista ut.
Vem vill köpa en hoj som inte är ordentligt servad...?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är alltid tryckt tystnad hos finnarna, KLE eller ej...

Men såg ni den här?

https://www.blocket.se/vi/85201476.htm

125f4f1e139bf09e86d3da82ebd6563b.jpg


Café Tracker minsann. En till oigenkännlighet skändad stackars hoj vars ”design” uppvisar alla till idag kända stilbrott och säkerligen några till.

Att våga skriva sitt namn i annonsen antyder svensexa, svårare psykisk ohälsa och/eller total omedvetenhet om omvärlden.

Tar du den där till de finska träffarna kommer KLE i pastellkombination att framstå som höjden av social kompetens.


Buy quality, cry once


Tryckt stämning i Finland?
Då måste jag kört fel. Massa gånger!


Skall man tolka sista bilden på Stuntcafebobberfightern som att den varit utställd...?
I en skyddsrumskorridor dessutom?

E71FEB9D-446F-4043-9BC7-19DB983E1076.png

Konstigt blev just underligare.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
My bad.

Vilken tur att jag inte såg den.
...och var i närheten, hade hjälm i bagen och ingen riktig hemresa bokad och betald.

Nä, men det är den billigaste KLEn jag sett utannonserad.
Risigaste också.

Jag vet att ingen gillar KLE. Kanske därför jag gillar den?
Eller för konceptet? Ingen annan stoppade en surrig 500-twin i ett on/off road-chassi vid den tidpunkten.
Dom var först! Och sist.
Jag inbillar mig att en KLE skulle vara en utmärkt pendlarhoj.
TACK! Reinfeld för att du vill pusha pensionen till sjuttiofem!
Det ger mig chans att hinna köpa och köra alla potentiella pendlarhojar jag har på min lista medans jag fortfarande har ett jobb att pendla till.
Att ligga och torrpendla till ett arbete man inte längre behöver åka till känns lite inrutat, om jag skall vara ärlig.

Vintertouring! Jag tror ärligt talat att en KLE skulle vara en bra hoj för vintertouring.
21’/17’ upprätt körställning, liten kåpa som styr undan något av slasket - den skulle kunna stå dubbad och klar i vedboden, i fall det blev vinter.
Kolla bara igår! Då var det fanimig vinter!
7 maj, direkt vid kusten. Brrr!

Jag har redan skissat på en Primusdriven motorvärmare som skall kunna hookas upp på kylsystemet och cirkulera kylvätskan sifoniskt. Sifonistiskt...? Sifoniärt?
Enligt sifonprincipen, Goddamnit!

Borde täppa till truten på norrmännen.
Dessutom tryggare än att elda direkt under tråget.
...på en nittiotals plastkaross.

Speciellt nyfiken är jag på de gulliga, fejkade och helt malplacerade Ram Air-slangarna uppe i instrumenteringen.
Drömmen vore att aktivera dessa, och istället leda uppvärmd luft in i handtagsmuffarna.
Inte för att det behövs, utan för att det vore... eh... ...coolt att göra det.

Som ni ser: det finns massa anledningar att köpa en KLE. Ingen av dem speciellt frisk, but Heeeey...!

Tack Tomsta för skärmdumpen. NU är den dock verkligen borta från Blocket.
Tack Ucklahoma för grundtipset! Du vet vad jag går igång på.


Främsta anledningen att ha ägt en KLE är dock de bisarra färgscheman hojen kläddes i under vissa år.
Hojen i annonsen ser ut att vara ett av de mer modesta, tyvärr.
...och tyvärr ser man de galnaste allt mer sällan. Sådana brukar lackas om i källaren med Servalack och sådant därnt dammsugarkit som var populärt på schuttiotalet. Resultatet blir förjävvligt, men ägarna andas ut ändå.

När den kom så var KLE en färgkarta på alla färger som var populära vid tiden.
Tänk alla nittiotalet galnaste designer och färger nedkokade på en enda stackars hoj.
Det var mintgrön sadel, med cerise som accentfärg, kornblå streck och turkos trianglar, ihop med färger jag inte länge minns modenamnet på.

Den mest vettlösa färgschemat man kunde beställa såg ut att heta ”Gay Explosion”.

En sådan vill jag ha!
Perfekt att köra till Talvirally med i Januari.
Det skulle skapa lagom tryckt tystnad hos finnarna, och troligen få Ryssen 100 meter bort att gå i ställning för att vara redo att mota bort hotet om det kommer närmre.

Värsta med klr är att den delar mycket med hämska er-5.
Den var inte sist heller, kawa håller fortfarande på med versys x 300. :crash
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är alltid tryckt tystnad hos finnarna, KLE eller ej...

Men såg ni den här?

https://www.blocket.se/vi/85201476.htm

125f4f1e139bf09e86d3da82ebd6563b.jpg


Café Tracker minsann. En till oigenkännlighet skändad stackars hoj vars ”design” uppvisar alla till idag kända stilbrott och säkerligen några till.

Att våga skriva sitt namn i annonsen antyder svensexa, svårare psykisk ohälsa och/eller total omedvetenhet om omvärlden.

Tar du den där till de finska träffarna kommer KLE i pastellkombination att framstå som höjden av social kompetens.


Buy quality, cry once

:hojharley
 

Bifogat

  • Apa.jpg
    Apa.jpg
    78 KB · Visningar: 103

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den här borde väl räddas?
Om inte annat kan man ju ha den istället för blommor eller ett akvarium i vardagsrummet!
Yamaha YZF R1 https://www.blocket.se/vi/85254280.htm
Hhmmm....Man kanske skulle återuppleva sin ungdom och singeltid när man hade hjojen i vardagsrummet :D

R1_vinterförvaring_1.jpg R1_vinterförvaring_2.jpg
R1_vinterförvaring_3.jpg R1_vinterförvaring_4.jpg


Men den där är lite för dyr för att motivera att bara ställas in i vardagsrummet. Även om jag tror att den inom något år faktiskt kan börja klättra i värde.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Hhmmm....Man kanske skulle återuppleva sin ungdom och singeltid när man hade hjojen i vardagsrummet :D

Hojen i vardagsrummet...då kommer man garanterat snart att vara singel igen. Frugan har mycket litet förståelse för att man vill förvara sin ögonsten i vardagsrummet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top