Dagens Blocket! (mc-relaterat)

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Gerts cykel och motor i Ängelholm har en BMW HP 2 Sport med 0 mil på mätaren, prissatt till 350.000:- som kostade 214.900:- i butik 2009 :va
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gerts cykel och motor i Ängelholm har en BMW H2 Sport med 0 mil på mätaren, prissatt till 350.000:- som kostade 214.900:- i butik 2009 :va

Hojarna som körts med har ju gått upp i pris de senaste åren, så det har väl blivit en raritetshoj så en med 0 mil kan säkert sälja för mer än originalpris. Nästan så det bara är inflationskorrigering ju. :hihi
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Känns lite tragiskt när man läser mellan raderna.

Absolut. Tänk dig alla år och mumlande besked till fru & vänner " snart klar"

Never the less. Ingen jävla kapad åttiotalsram, äkta ombyggd.

Jag köpte ju en XL som änkan sålde, efter två decennium av mekande från makens sida. Det låg ett illa dolt förakt i hennes tonfall "jag har aldrig hört den gå"
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Var inte en orsak till det smeknamnet den lite helt värdelösa bakdämparen? Den där hojen har ju fått en öhlinare bak som förhoppningsvis är bättre än original.

Framförallt var det styrfladdret som var problemet. Förmodligen en kombo av usel dämpare bak, kort sving med väldigt brant vinkel och ganska aggressiva chassimått. Den vobblande nåt kopiöst och fick en recall -97 där de monterade en ganska sunkig styrdämpare plus att de bytte ECU så den fick mindre effekt och mindre aggressiv mappning.
Sjukt rolig hoj att köra innan de kastrerade den...en av mina all time favoriter :):yoparty:yoparty
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Framförallt var det styrfladdret som var problemet. Förmodligen en kombo av usel dämpare bak, kort sving med väldigt brant vinkel och ganska aggressiva chassimått. Den vobblande nåt kopiöst och fick en recall -97 där de monterade en ganska sunkig styrdämpare plus att de bytte ECU så den fick mindre effekt och mindre aggressiv mappning.
Sjukt rolig hoj att köra innan de kastrerade den...en av mina all time favoriter :):yoparty:yoparty

Trivdes väldigt bra med min också... ända tills jag parkerade den i röven på en Volvo 240. :näsblod
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är dessa hojar tillverkade av guld?? Verkar ligga runt 60-70 papp. Iof ligger de kvar på blocket också..

https://www.blocket.se/stockholm/Honda_cbx_1000_85042473.htm?aw=1


Vill man ha en 6-cyl MC så finns det inte så många att välja bland. CBXen är dessutom en teknikonani utöver det vanliga, så priserna på dessa nådde botten för länge sedan och kommer fortsätta klättra.

125' känns kanske lite mastigt just nu, men ge det några år så kommer det vara ett fynd.

Ta gärna en skärmdump på annonsen, så kan vi om 10 år sukta över vilka fynd man kunde göra A.D. 2019.

Ta gärna en dump på annonstexten också.
Den är späckad med trams och rena felaktigheter dessutom. Typisk en sådan säljare som åtminstone jag skulle tröttna på och bara gå ifrån, om han framhärdade med sina dumheter.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vill man ha en 6-cyl MC så finns det inte så många att välja bland. CBXen är dessutom en teknikonani utöver det vanliga, så priserna på dessa nådde botten för länge sedan och kommer fortsätta klättra.

125' känns kanske lite mastigt just nu, men ge det några år så kommer det vara ett fynd.

Ta gärna en skärmdump på annonsen, så kan vi om 10 år sukta över vilka fynd man kunde göra A.D. 2019.

Ta gärna en dump på annonstexten också.
Den är späckad med trams och rena felaktigheter dessutom. Typisk en sådan säljare som åtminstone jag skulle tröttna på och bara gå ifrån, om han framhärdade med sina dumheter.

Vad ör fel i annonsen? Blev sugen även om priset är högt...

Vore kul att köpa och ställa undan i 25 år för att sedan dyka upp med den på Isle of Man...
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Vet inget om faktafel men tjata om besiktningspapper sen hojen var ny är väl ointressant, sen är det ju några år sen -04 då allt gjordes iordning...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top