Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Om de klarar Akrapovics interna utbildning och efterföljande prov - ja.

Nej det krävs varken utbildning eller prov för barnarbete, och det är inte ovanligt! Senast hörde jag på radion att barnarbete förekommer vid tillverkning av elcykelbatterier och tillverkarna "vet" inte hur de tillverkas.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=7199065

Billigt - Inga frågor! :huvet

Det betyder väl att elcyklister stödjer barnarbete? :va
Vad gör MP åt det? :va
Får ändamålen helga medlen? :va
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Det förväntade, extremt stora, ökade behovet av litium är ju inte heller helt problemfritt. T ex kan den unika saltöknen i Bolivia ligga i farozonen då storföretag vill exploatera. Kobolt är ett annat stort problem. Kongo-Kinshasa är i dagsläget den i särklass största producenten. Problemen där med barnarbete, miljökonflikter och korruption är väl knappast någon hemlighet. Sen om elen kanske understundom kommer från ett kolkraftverk, så ger det vid handen att det inte är alldeles enkelt att vara etisk, moralisk och miljömedveten.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jösses för att sälja gamla 125or, det finns nog inget som drar till sig så mycket fjunisar.

Igår fick jag frågan om YZ125 var tvåtakt eller fyrtakt, och efter att jag svarat kom svaret: Ok, då får jag söka vidare. :va
Hallå, det är ingen Fiddy!

Idag fick jag frågan, om vilken åldersklass den passar...

En annan frågade om man kunde köra den ifall , man var 170 cm, jag svarade att det var Jeff Wards längd och han blev flerfaldig mästare, Ricky Carmichel var 168 cm och tog också flera titlar.
Då frågade han om den var lika hög som en 250... Jag svarade att alla hojar över 125 är lika höga.
-Svaret: Ok, jag kanske hör av mig senare.

Borde kanske skriva i annonsen att är du under 18 så be din pappa ringa eller skriva.

Det enda som varit värre är att sälja BMW-bilar, då tillkommer även nysvenskar som ringer 140 mil bortifrån om sista priset ifall jag hämtar nu direkt. Ungefär som att dom tar sig 140 mil på en kvart...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jo, jag har själv råkat ut för sista priset kompisar när jag gjorde misstaget att annonsera ut en gathoj för några år sedan...så jag förstår varför var och varannan annons numera innehåller provokativa undertexter som antyder att man inte tänker prata med någon som inte är än svensk medelålders man uppfostrad med någorlunda folkvett.

En starkt bidragande orsak till att jag numera skiter i att annonsera ut fordon på Blocket, oavsett om det handlar om hojar eller snöskotrar. Jag byter hellre in. Den lilla ekonomiska förlust man gör är lindrig jämfört med den telefonterror som annars kan uppstå.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jo, jag har själv råkat ut för sista priset kompisar när jag gjorde misstaget att annonsera ut en gathoj för några år sedan...så jag förstår varför var och varannan annons numera innehåller provokativa undertexter som antyder att man inte tänker prata med någon som inte är än svensk medelålders man uppfostrad med någorlunda folkvett.

En starkt bidragande orsak till att jag numera skiter i att annonsera ut fordon på Blocket, oavsett om det handlar om hojar eller snöskotrar. Jag byter hellre in. Den lilla ekonomiska förlust man gör är lindrig jämfört med den telefonterror som annars kan uppstå.

Motorcyklar har ändå varit ganska befriade från idioter, körkortskraven filtrerar bort de värsta avarterna men en 125-cross ligger ju tyvärr på fel sida om det filtret och dessutom i gränszonen mellan dröm och verklighet för diverse fjunisar.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Om man kollar hur tätlindad kröken till den bakre cylindern är, och jämför med den främre så har man svaret.

Jobbet är lika väl planerat och förberett som när ett barn skall skriva ett plakat...
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Antar att jag skall tolka din kommentar "massiva intresset" med ironi :tungan
Intresset var helt ok i början, nu är det slöare minst sagt. Har själv mailat några om byte, men inget napp där ännu.
Priser är till för att förhandlas ned. Har alltid haft möjlighet för det, även om jag inte släpper den för 20 papp. Då är den värd mera att behållas själv.
Har även passat på att slänga in en ny hårdare koppling (skivor/lameller/fjädrar) i den då jag haft en på restorder som dök upp.

Resultat hittills:
1 som varit och kollat på den men hade inte pengar ännu (varför kollar man ens då?)
1 som velat byta sin riktiga traktor mot den (rolig affär som jag nästan nappade på)
1 som velat byta allt möjligt mot den (planslip, svets, borrmaskin, osv.)
3 som sagt att de skulle dyka upp, men inte gjort det (nytt rekord för mig. Brukar väl ha typ 1 som gör så på affärer man gör. Lite tröttsamt med att vänta på folk som inte dyker upp)
2 som visat intresse för fälgarna (säljer dock ej dessa separat då fälgarna är en stor den av hojen som den är)
1 som velat köpa originaljuddämparen (säljer inte den heller separat då hojen faktiskt behöver den vid besiktningen)

Men annars är den fortfarande till salu :fyllisar

Var tvungen att leta upp denna tråden igen när jag såg annonsen på Blocket.
Hur var det nu E-types gamla dänga gick? Here I go ag.... :krama
https://www.blocket.se/vi/84782811.htm
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top