Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Go annons.jpg

Detta är ju en moped, men tyckte ändå den platsade in.... En av de sämre annonserna jag sett... Ingenting stämmer liksom.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Haha ja jävlar!
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Vilka linjer,härligt flow liksom..ubercool.....:zpy::smasha

adacec7234866d64236cfeace429d22f.jpg

2e80e9fd39a21a71855734c08e978d8a.jpg
[/QUOTE]
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kommer ni ihåg denna?
VTR1000F glidaren

View attachment 448527

https://www.blocket.se/stockholm/MCM_Kaminari_Harley_killer_VTR_84084520.htm

Gått 100 mil under alla år :jisses
Trodde hojar var till för att köras...

Det är inget halvhjärtat hemmabygge! Här platsar faktiskt "helt unik" även om denna inte är min favorit. Norrsken och Bustrajan gillar jag och de har inte kort sadel! :tummenupp

Vi har byggt engelskt, japanskt och amerikanskt. Allt från långgafflar till racinghojar har engagerat byggarna på MCM. Vår ambition har alltid varit att försöka ”pröva något nytt”, helst något som ingen annat tidigare har gett sig på. Därför hittar du en del rätt spejsade hojar i listan nedan. Den helsvenska Norrsken är ett bygge många fortfarande talar om. Den utfraktade och kompressortryckta Trajatrippeln likaså. En av de allra första riktigt genomarbetade japscustoms som byggdes i Sverige var MCM:s Kaminari som också känns som lite av en milstolpe. Spana in projektbilderna, säkert hittar du någon som du gillar.

http://www.mcm.se/projekt.htm
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kränger sina Fake-acrapovic direkt från wish för 2600:- när man kan beställa skiten direkt därifrån för en knapp femhundring. Mailade säljaren och frågade om dom är äkta (bara för att se vad han svarade), han hävdar att dom är äkta:gnissla

https://www.blocket.se/vi/84566063.htm
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kränger sina Fake-acrapovic direkt från wish för 2600:- när man kan beställa skiten direkt därifrån för en knapp femhundring. Mailade säljaren och frågade om dom är äkta (bara för att se vad han svarade) men han hävdar att dom är äkta:gnissla

https://www.blocket.se/vi/84566063.htm
Det finns gott om folk som inte vet att det där är från Wish snarare än från Akra.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det finns gott om folk som inte vet att det där är från Wish snarare än från Akra.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Så kan det säkert vara och han lackade ur när jag på ett snällt sätt försökte att förklara för honom hur det tyvärr ligger till i hans fall:D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Ursäkta dum fråga! Hur ser man skillnaden?
Obs ska inte köpa till BMW:n. Nöjer mig med original:)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Verkar som att annonsen är borta?
Jag kan inte öppna länken iaf..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag anmälde det till blocket och fick svar från deras kundtjänst och gav de en lektion i hur man känner igen ett wishkrapovic
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Helt rätt, sätt dit han. Men jag blir också lite lack på att man får pröjsa fem lax för en metallburk som man kan köpa för några hundringar i kina. Har ni sett hur perfekta svetsarna är på de där? Rena konstverken.

Försök övertyga mig att en "öppet rakt igenom" burk skulle vara ett teknologiskt underverk värt tusentals kronor.

Sågar man upp en originalburk däremot, så kan det vara 3-5 st bafflar förbundna med lika många rör av olika diameter fram och tillbaka i hela burken. Där är nog slumpen längre bort. Men de kostar ist ingenting begagnade:va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Var det någon som han med att ta skärmdump på annonsen från Umeå med rubrik Maico 490 1983?

Det var eg en 1971 Maico 400 som skulle passat bra i mitt framtida MC-museum. Dessutom lite extrautrustad... :gråta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top