Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tydligen betyder fullkittad helsystem, pc3 och drevning...
I det helt vansinniga priset ingår självklart inte en reg.besiktning :brinnerup
Namnlös7.png
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Men finns det tvåtaktare för gatbruk att köpa då? Det finns ju uppenbarligen en marknad för dessa, att döma av alla entusiastiska kommentarer här. Tror inte det finns nån tillverkare som har en tvåtaktare i sitt sortiment, utom nån enstaka 125a då.
Några entusiastiska kommentarer på ett forum innebär inte att det finns en marknad.Tvåtakt sporthojar dog ut för 35år sedan och där kan man inte skylla på avgaskrav ens...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tydligen betyder fullkittad helsystem, pc3 och drevning...
I det helt vansinniga priset ingår självklart inte en reg.besiktning :brinnerup
View attachment 448331

Ja det var allt dyrt för en med utländska papper. Betalade knappt 40 för min ett år äldre i höstas, å då brukar hojar vara goda 20% dyrare på den här sidan.
Överlag är blocketpriserna skyhöga just nu.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Några entusiastiska kommentarer på ett forum innebär inte att det finns en marknad.Tvåtakt sporthojar dog ut för 35år sedan och där kan man inte skylla på avgaskrav ens...

Nä det är ju det, jag tycker gamla 2-takts räsers är coola, men inte fan skulle jag äga en.
Inte som ända hoj åtminstone.
125'or är väl en annan sak när man kunde ha 33hk istf 15 (olagligt givetvis), men nu när körkortet tillåter så krämar man gärna på med kubik istf tätare tändningscykler.

Kompressormatat med övertrycksevakuering a la fartygsdiesel med separat smörjning kunde ju eventuellt vara skoj dock. :crash Osäkert hur man gör det euro 5.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Ja det var allt dyrt för en med utländska papper. Betalade knappt 40 för min ett år äldre i höstas, å då brukar hojar vara goda 20% dyrare på den här sidan.
Överlag är blocketpriserna skyhöga just nu.

”Tanken var att bygga en banhoj av den”... jo eller hur.
Hur många gixxerbanhojar finns det inte redan? Han kom väl på hur dyrt det skulle bli och att han aldrig skulle få igen pengarna.
Fattas bara att papperna inte är i ordning på den oxo, då är den verkligen ett fynd.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Om priserna är högre i tyskland, varför köpa den då ????


Killen har köpt hoj i Tyskland för att han hörde någon på 90-talet sade att man kunde göra klipp.

När verkligheten kommer ikapp och han ser vad samma hoj säljs för här hemma så kickar rationaliseringarna in.

"Tänkte bygga banhoj" är ett typiskt exempel på detta.
Under en period fungerade de billiga bordershopölen som ursäkt för resan, men nu finns bara huvudvärken kvar.

Det kommer bli en lååångsam försäljning, där slutpriset stannar på mindre än hälften av det begärda, och långt under inköpspris.


Nästa steg lär bli bortträngning som i sin tur kommer att ge ångest inför alla framtida fordonsaffärer.

Slutet lär bli skilsmässa, eftersom säljaren lever i förnekelse kring sina problem. Han kommer för evigt att skylla sin dåliga affär på de "ändrade familjeförhållandena" som sabbade hans fina affär(enter förskjutning), bli en dålig far och en ändå sämre make och sluta sina dagar på torget, som en bitter, lallande gubbe.


Det var precis det här MRF och McRF varnade för under importvågen!
...fast i andra ordalag, kanske.




PMa för personlig internetdiagnos. Billigt!
Jag ställer även ditt horoskop och har ny, revolutionerande kunskap om Chemtrails att dela med mig av.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Killen har köpt hoj i Tyskland för att han hörde någon på 90-talet sade att man kunde göra klipp.

När verkligheten kommer ikapp och han ser vad samma hoj säljs för här hemma så kickar rationaliseringarna in.

"Tänkte bygga banhoj" är ett typiskt exempel på detta.
Under en period fungerade de billiga bordershopölen som ursäkt för resan, men nu finns bara huvudvärken kvar.

Det kommer bli en lååångsam försäljning, där slutpriset stannar på mindre än hälften av det begärda, och långt under inköpspris.


Nästa steg lär bli bortträngning som i sin tur kommer att ge ångest inför alla framtida fordonsaffärer.

Slutet lär bli skilsmässa, eftersom säljaren lever i förnekelse kring sina problem. Han kommer för evigt att skylla sin dåliga affär på de "ändrade familjeförhållandena" som sabbade hans fina affär(enter förskjutning), bli en dålig far och en ändå sämre make och sluta sina dagar på torget, som en bitter, lallande gubbe.


Det var precis det här MRF och McRF varnade för under importvågen!
...fast i andra ordalag, kanske.




PMa för personlig internetdiagnos. Billigt!
Jag ställer även ditt horoskop och har ny, revolutionerande kunskap om Chemtrails att dela med mig av.

Som vanligt är din analys helt komplett och utan brister. :D
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
TZ750? Det var ju en ren racehoj. Eller menar du någon annan modell?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nädå, menar den! Gjordes väl nåt symboliskt hundratal för racing, men hade inte du velat ha en 140hästars tvåtakts radfyra?

Självklart! :tummenupp
Har drömt om en sån lääääänge, men de är väl i stort sätt oöverkomliga?:(
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_rs125_84336980.htm?ca=11&w=3

Det här är en rätt ovanlig hoj i Sverige, vi blev i större utsträckning utsatta för twin modellen här i sverige. Jag hade en sån här för inte allt för många år sedan, som jag bytte till mig mot en ölback och en flaska finsprit. Den hade stått i en fjärdedels mansålder, dock torrt.

Jag fick bud från Norge på över tio lax, ja tusenlappar ska jag jag väl förtydliga när det gäller Norge.

Så.....snabba stålar om man vill köpa denna och bränna över till Norge DIRECKKTT
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top