Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hehe jag har en förkärlek för 90-talet :)
Må vara reggad 2013 men jag var bara 18 år då och skulle börja övningköra för A2. Lade projektet på hyllan och tog A-körkort först nu i oktober :)


Man får såklart gilla vad man vill och jag tror att det är större chans att man ser 90-talarna som snygga retrohojar om man inte var med i svängen och fick en överdos av plastkåpor när det begav sig.

Personligen har jag varit lite småsugen på en GTS, men i så fall med planerna att strippa och bygga om den. Målbilden hade varit något som bilden nedan:

yamaha-gts-custom-1-625x417.jpg


Det är något med den här typen av Mad Max-byggen som tilltalar mig, och enkelgafflen och fjädringen fram gör att den ser helt sjuk ut.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ang GTS'en- hårt bantad och rejält övertittad var den ett rejält vasst vapen på bana, fanns nån engelsk snubbe/firma som tittade seriöst på den och fick fram en racer under all plast o bröte o annan skit- potential finnes mao:yoparty.

//jj
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_GTS_1000_83986993.htm?aw=1

Satan vilken cool hoj, som relativt ny i mc-världen hade jag aldrig tidigare hörtalas om denna. ABS, insprutning och katalysator redan 1993! Och vilken hjulupphängning fram! Svinsnygg också.

Man blir ju jättesugen men antar att de också är svindyra i drift, speciellt om man får problem med framdämpningen.
Hur mycket klassas dessa som rariteter? Tycker 21.000 verkar billigt med tanke på hur ovanliga dem verkar vara.

Det är en uddafågel ja, men brukar dyka upp i listor över udda hojar. HAr för mig att det där var den första serieproducerade hojen med navstyrning, och att den började som en ren sportmaskin, men under projektets gång blev alldeles för tjock så den blev en sporttourer som ingen köpte.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hade GTS:en varit en sporthoj så hade den varit en hett eftertraktad samlarhoj och kostat mer än tio gånger upp.
Konstigt att Yamaha inte tog chansen och fullföljde, hade ju blivit deras NR 750! :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
OMG!!!:)
Vilken hoj! Vilket pris!

Finns väl inte så många kvar av denna skönhet?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Finns även en H2 72:a för 145,000 och en Gpz 1100 82:a för 75,000 samt en Z1300 83:a för 78,000. Hu vilka priser.
Alla av märket Kawasaki, om någon undrar.

Den där H2:an! :krama:3freak
Nästan så man skulle kunna sälja 500:an, bara för att ha ägt en sån klassiker och skönhet. :gnissla
Men priset.......
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Precis som någon ovan skriver, om man tittar sig omkring så är det tyvärr den prisnivån som gäller för en fräsch RG. Och jag kan inte klaga för jag är mer sugen på en sådan än en ny GSX-R 1000...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

Unik.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

View attachment 448077

Gillar meningen. ”Sparsamt körd, men ändå mycket pigg”. :fyllisar
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

View attachment 448077

Framförallt är den ju unik!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
En halvsliten och uppskriven ZX-9R för fyrtio papp...? Tja, om man inte ser vitsen med ungefär samma årsmodell GSX-R 1000, R1:a, Fireblade eller GSX-R 750 till ungefär samma pris så kanske man kan sänka sig till den prestandanivån...? Kanske.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

View attachment 448077

Är det bara jag som inte förstår det där återkommande säljargumentet "samlarhoj"? Hur många är det som samlar på hojar? Och om nån gör det så samlar man väl inte på halvgamla sporthojar som gått 5000 mil?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top