Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du verkar ju bo i krokarna så åk dit och lek däcksparkare :dummer en del skulle tas ifrån både verktyg och armar händer/garage ,sällan jag sett så många förstörda klassiker som i vinter så dålig smak i kombination med för mycket pengar verkar som det finns många ”byggherrar” som har :D
När man önskar att blocket hade kommentarsfält
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Låter ju bara så sjukt fel med en surrande radfyra i en chopper..
Den är åtminstone genomförd, till skillnad mot det mesta skrot som kapas sönder och läggs ut på blocket av folk som tror vinkelkap och en helg räcker för att "bygga" hoj...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Äää
Det är ju ett relativt nytt påfund att gjutjärnspråmarna ska ha V2, de fanns ju i alla möjliga suspekta motorkonfigurationer förr.
Ja chopperscenen är jag uppväxt i.. själv tycker jag P2 är den vinnande kombinationen. Gärna nån hopplös sörjig engelsk motor!
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Det är ju ett relativt nytt påfund att gjutjärnspråmarna ska ha V2, de fanns ju i alla möjliga suspekta motorkonfigurationer förr.

Fick provköra Sveriges så vitt jag vet första gatlagliga chopper. Det var i alla fall den första i Stockholm.
Byggd på en Sportster.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
ÄääJa chopperscenen är jag uppväxt i.. själv tycker jag P2 är den vinnande kombinationen. Gärna nån hopplös sörjig engelsk motor!

- Där beskrev du min gamla tuffiga trotjänare.
En Bonneville stelben med Morgo-kit. Det som inte läckte ut, vibrerade loss : )
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det märks så väl när den som säljer inte har en en aning om vad han snackar om.
Akrapovic som egentligen är ett yoshi som även varit i backen och "racing frambroms" som är en isr-bromspump.
Sen stör det mig att han har två akrapovic klistermärken men ändå inte kan stava till det OCH att han skriver krasch på engelska men sen puck på svenska :brinnerup
Annars är hojen ett klipp som jag är sugen på.

Namnlös6.png
 
Last edited:

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag gillar den här. Och det är märkligt för det är en hd.
Tror det är tanken som gör det. Får lite Norton Manx vibes, som ju egentligen är det jag gillar.
hd.png
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Jag gillar den här. Och det är märkligt för det är en hd.
Tror det är tanken som gör det. Får lite Norton Manx vibes, som ju egentligen är det jag gillar.
View attachment 447918

Delar dina åsikter gällande Manx och även att denna HD har ett trevligt stuk (för att vara en HD:tungan). Lite tveksam dock över körställningen med tanke på fotpinnarnas placering. Känns inte som att byggaren orkat fullfölja riktigt hela vägen där...
/BG
 

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FJR1300
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_GTS_1000_83986993.htm?aw=1

Satan vilken cool hoj, som relativt ny i mc-världen hade jag aldrig tidigare hörtalas om denna. ABS, insprutning och katalysator redan 1993! Och vilken hjulupphängning fram! Svinsnygg också.

Man blir ju jättesugen men antar att de också är svindyra i drift, speciellt om man får problem med framdämpningen.
Hur mycket klassas dessa som rariteter? Tycker 21.000 verkar billigt med tanke på hur ovanliga dem verkar vara.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_GTS_1000_83986993.htm?aw=1

Satan vilken cool hoj, som relativt ny i mc-världen hade jag aldrig tidigare hörtalas om denna. ABS, insprutning och katalysator redan 1993! Och vilken hjulupphängning fram! Svinsnygg också.

Man blir ju jättesugen men antar att de också är svindyra i drift, speciellt om man får problem med framdämpningen.
Hur mycket klassas dessa som rariteter? Tycker 21.000 verkar billigt med tanke på hur ovanliga dem verkar vara.

Ny i mc-världen men reggad sen 2013?

Du behöver nog inte oroa dig för driftkostnader om du inte tänkt pressa den. Det är en gammal fyrtakt från japan som är tänkt som sporttourer och kommer hålla säkert lika många mil. Sen ska du nog inte stirra dig blind på abs då det fortfarande är en 280kilos hoj med 100hk och singelskiva...
Reservdelar till just framfjädring och liknande kan kanske vara ett problem men det är lätt kollat innan.

Sen snygg vete tusan men smaken är ju som baken.

Skulle jag vara lika tänd på en hoj som du verkar på denna och den bara kostade 21kkr skulle den stå i mitt garage efter helgen.
 

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FJR1300
Ny i mc-världen men reggad sen 2013?

Du behöver nog inte oroa dig för driftkostnader om du inte tänkt pressa den. Det är en gammal fyrtakt från japan som är tänkt som sporttourer och kommer hålla säkert lika många mil. Sen ska du nog inte stirra dig blind på abs då det fortfarande är en 280kilos hoj med 100hk och singelskiva...
Reservdelar till just framfjädring och liknande kan kanske vara ett problem men det är lätt kollat innan.

Sen snygg vete tusan men smaken är ju som baken.

Skulle jag vara lika tänd på en hoj som du verkar på denna och den bara kostade 21kkr skulle den stå i mitt garage efter helgen.

Hehe jag har en förkärlek för 90-talet :)
Må vara reggad 2013 men jag var bara 18 år då och skulle börja övningköra för A2. Lade projektet på hyllan och tog A-körkort först nu i oktober :)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top