Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Skarpögt att identifiera sidvagnsdäcket notrightrider! Håller med dig, hur kan bygga något helt utan ta hänsyn till att skiten går att åka på.


Ja, jag umgås ju med sådan här Dneprdepravados, så man känner igen det.

Ni skall veta att Heidenau i detta däcket verkligen lyckats återskapa den där 60-tals Warszawablockskänslan av lågpris syntetgummi; stelt, hårt och halt.

Absolut olämpligt att montera fram på vilken MC som helst.

Utom kanske, möjligen, eventuellt på en:

https://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/halftracks/kettenkrad/nsu-kettenkrad-1/
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu grät jag nästan en skvätt.
https://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_Rd_350_83722115.htm?ca=1_7&w=2

Att folk vill renovera är väl fint men varför plocka isär allting på en gång istället för en del i taget? Vem ska någonsin plocka ihop en hoj av de här igen?

Ska jag renovera vill jag plocka isär själv och placera alla delar systematiskt så att man lätt kan plocka ihop sakerna igen. Några lådor med lösa delar tar ju en evighet att få ihop om man inte fått plocka isär själv.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu grät jag nästan en skvätt.
https://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_Rd_350_83722115.htm?ca=1_7&w=2

Att folk vill renovera är väl fint men varför plocka isär allting på en gång istället för en del i taget? Vem ska någonsin plocka ihop en hoj av de här igen?

Ska jag renovera vill jag plocka isär själv och placera alla delar systematiskt så att man lätt kan plocka ihop sakerna igen. Några lådor med lösa delar tar ju en evighet att få ihop om man inte fått plocka isär själv.
Alltså det där hade ju vart nåt för mig, sist hoj från lådor tog ju bara tre år nånting och kostade nästan som en ny!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu grät jag nästan en skvätt.
https://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_Rd_350_83722115.htm?ca=1_7&w=2

Att folk vill renovera är väl fint men varför plocka isär allting på en gång istället för en del i taget? Vem ska någonsin plocka ihop en hoj av de här igen?

Ska jag renovera vill jag plocka isär själv och placera alla delar systematiskt så att man lätt kan plocka ihop sakerna igen. Några lådor med lösa delar tar ju en evighet att få ihop om man inte fått plocka isär själv.

95% komplett...
Alla dyra delar fattas då antar jag.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Alltså det där hade ju vart nåt för mig, sist hoj från lådor tog ju bara tre år nånting och kostade nästan som en ny!

Jag är också så dum att jag kan köpa på mig såna där objekt men för det där priset får man ju ett hopmonterat renoveringsobjekt som man kan plocka isär själv.
Jag har suttit med spränskisser och byggt ihop motorer men det tar ju en jävla tid.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
95% komplett...
Alla dyra delar fattas då antar jag.

Om de ens går att köpa, hojen byggdes ju inte igår. Och andra sidan brukar man kunna tillverka sånt som inte kan köpas.

Sen vet jag av erfarenhet att 100% komplett betyder ungefär 95% komplett så om den här säljaren är ovanligt ärlig eller om hojen bara är 90% komplett blir väl en överraskning för köparen.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Nu grät jag nästan en skvätt.
https://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_Rd_350_83722115.htm?ca=1_7&w=2

Att folk vill renovera är väl fint men varför plocka isär allting på en gång istället för en del i taget? Vem ska någonsin plocka ihop en hoj av de här igen?

Ska jag renovera vill jag plocka isär själv och placera alla delar systematiskt så att man lätt kan plocka ihop sakerna igen. Några lådor med lösa delar tar ju en evighet att få ihop om man inte fått plocka isär själv.

Så jävla rostig att den måste legat i havet efter demontering????
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
https://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_sr_400_83881102.htm?ca=11&w=3
69c5e3a6e1e7d685188a6722de6309ef.jpg
13e516cd8829a2abdbf04093257be35a.jpg


En hel och fin SR 400. Köp nu!


Skickat från min iPad med Tapatalk

Absolut. Den har vi budat på nu! Bara att hoppas på det bästa, brukar vara många rika gamla gubbar som slåss om dessa.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Yes, den åkte ut på annons det här året.
Lika bra att själv lägga in den i tråden, då den ändå kommer att hamna här liksom :tungan

Jag gillar den, men jag kör ju den inte. Känns synd att bara ha den och ståendes. Det eviga problemet när man har andra hojar man gillar lika mycket och inte har så mycket tid till hojkörning som tidigare.
Dyrt...tja, alla vårpriserna på hojar är dyra och är man inte desperat på att bli av med den så kan man ju börja på den nivån.

SH_1.jpg
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Yes, den åkte ut på annons det här året.
Lika bra att själv lägga in den i tråden, då den ändå kommer att hamna här liksom :tungan

Jag gillar den, men jag kör ju den inte. Känns synd att bara ha den och ståendes. Det eviga problemet när man har andra hojar man gillar lika mycket och inte har så mycket tid till hojkörning som tidigare.
Dyrt...tja, alla vårpriserna på hojar är dyra och är man inte desperat på att bli av med den så kan man ju börja på den nivån.

View attachment 447884

Typiskt fulsnygg , det lilla runda lyset gör att den påminner lite om min XT550


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Yes, den åkte ut på annons det här året.
Lika bra att själv lägga in den i tråden, då den ändå kommer att hamna här liksom :tungan

Jag gillar den, men jag kör ju den inte. Känns synd att bara ha den och ståendes. Det eviga problemet när man har andra hojar man gillar lika mycket och inte har så mycket tid till hojkörning som tidigare.
Dyrt...tja, alla vårpriserna på hojar är dyra och är man inte desperat på att bli av med den så kan man ju börja på den nivån.

View attachment 447884

Ja, bättre att förekomma än att förekommas.

Blir så dålig stämning när någon stormar in och idiotförklarar en annonsör - som är moderator här inne... :glömdet
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Absolut. Den har vi budat på nu! Bara att hoppas på det bästa, brukar vara många rika gamla gubbar som slåss om dessa.

Fick du köpa den ? Eller vad är budet uppe på ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/83900704.htm

Man kan riktigt höra hur vinkelkaparna varvar upp i gård och stuga, Viiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhh haha


Precis!



Dat ryggstöd, alltså. Som en recliner i hemmabion, komplett med massage om man bara varvar lite.
Den passagerare som verkligen får för sig att sitta så, att luta sig bakåt för att nyttja detta tillbehör lär kunna välta hela hojen.

”Deluxe” såldes aldrig i Sverige, väl?
Import från... ?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Precis!



Dat ryggstöd, alltså. Som en recliner i hemmabion, komplett med massage om man bara varvar lite.
Den passagerare som verkligen får för sig att sitta så, att luta sig bakåt för att nyttja detta tillbehör lär kunna välta hela hojen.

”Deluxe” såldes aldrig i Sverige, väl?
Import från... ?
Den där modellen gick väl under benämningen stålsvinet:hej
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top