Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det är väl inget sug efter vare sig GPX600 eller GPX750. Inte snygga, särskilt inte jämfört med de första GPz600 och 750. :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är väl inget sug efter vare sig GPX600 eller GPX750. Inte snygga, särskilt inte jämfört med de första GPz600 och 750. :tummenupp

Håller med, även om jag körde 750:n under ett par år så gillade jag aldrig nosen på den. En annars mycket duglig hoj som funkade till allt.

Det osnyggaste med GPX 600 är de där knäkuddarna eller vad det ska likna för nåt.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
https://www.blocket.se/vi/83603986.htm
Roligt hitta en sån som varit bortställd i 40år

”Tömmer ett dödsbo i GBG där finns denna hoj helt otrolig 77a stått avställd sen 79 endast 300 mil DFP796 ge ett bud”
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jo, vet vem som köpte den med, det var en Honda XL 250 som stått i ett förråd i 40år


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är sånt alla vi motorintresserade drömmer om, vare sig det gäller bilar eller mc. Att hitta en nästan oanvänd pärla som nån ställde undan i en lada för 40-50 år sedan. Finns nån vandringssägen om en gubbe som köpte en ny bil och sedan dog han strax därefter. Hans gumma ställde in den i en lada där den sedan glömdes bort och hittades ett halvsekel senare av nån granne eller bekant, som fick köpa den av en struntsumma. Dags att börja åka runt och leta i gamla lador kanske.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Jag vet var det står en brun
Ford Taunus -78 med originaldäcken på och kanske 2000 mil på mätaren.

Vet inte om man kan säga att det är ett fynd men det är en ganska häftig tidskapsel.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, men det tar jag inte här


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ska vi gissa? Nånstans mellan 20-30000 bör den ha hamnat på, om det inte var nån väldigt rik och excentrisk samlare som köpte den. Hojen har ju inte direkt någon kultstatus, och är knappast sällsynt eller spännande på annat sätt. En småtrist 250 från 1977, men å andra sidan praktiskt taget oanvänd.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ska vi gissa? Nånstans mellan 20-30000 bör den ha hamnat på, om det inte var nån väldigt rik och excentrisk samlare som köpte den. Hojen har ju inte direkt någon kultstatus, och är knappast sällsynt eller spännande på annat sätt. En småtrist 250 från 1977, men å andra sidan praktiskt taget oanvänd.

Troligare max 15.000:- om man inte vill berätta :)
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
https://www.blocket.se/vi/83689329.htm

Jaha, hur var det här då... Inte har väl dessa nått denna statusnivå prismässigt ännu?

Är han HELT ute och cyklar eller vad tycker ni?
Det är nog en person som egentligen inte vill sälja hojen, men om någon mot förmodan skulle betala ens i närheten av begärt pris så kan han alltid köpa sig ett par RC45:eek:r nere i Europa för att ersätta denna... Jag har sett priser på upp emot 30.000€ för dessa, så chansen att hitta en köpare för 795.000 SEK är nog inte så stor.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top