Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Man skall nog inte betrakta den som "iordninggjord" eller renoverad" utan snarare "ombyggd". Då faller bitarna på plats lite bättre (i skallen och för ögat). Jag tycker att den är rätt läcker i den senare kategorin, ombyggd.

Synd att inte originalrenovera? Ja, kanske. Men vi vet inte hur fin/vrakig den var innan.

Miniblinkers? Mja... Originalblinkers 1969 var groteskt stora som så många på den tiden, och sabbade lite av hojens linjeföring. Så jag förstår (nästan) det valet, när man väl bestämt sig för att betrakta den som ombyggd. Hade kanske föredragit vanliga blinkare, fast små sådana. Men det är ju jag det.

Limpan. Mja... Jag velar fram och tillbaka. Ungefär som C + L i stadsministerfrågan.
Lite tuff? Eller känns avkapad? Måste fundera lite till.


Pre -74

Behöver inga blinkers, bromsljus eller ens hastighetsmätare - om man nu är ute efter en clean look.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Man skall nog inte betrakta den som "iordninggjord" eller renoverad" utan snarare "ombyggd". Då faller bitarna på plats lite bättre (i skallen och för ögat). Jag tycker att den är rätt läcker i den senare kategorin, ombyggd.

Synd att inte originalrenovera? Ja, kanske. Men vi vet inte hur fin/vrakig den var innan.

Miniblinkers? Mja... Originalblinkers 1969 var groteskt stora som så många på den tiden, och sabbade lite av hojens linjeföring. Så jag förstår (nästan) det valet, när man väl bestämt sig för att betrakta den som ombyggd. Hade kanske föredragit vanliga blinkare, fast små sådana. Men det är ju jag det.

Limpan. Mja... Jag velar fram och tillbaka. Ungefär som C + L i stadsministerfrågan.
Lite tuff? Eller känns avkapad? Måste fundera lite till.

Jag har själv köpt den limpan, gillar den. Tycker däremot att den stör känslan på en fin gammal Honda. Vi kan säga att den limpan är ok på hojar upp till 15.000:- haha
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Pre -74

Behöver inga blinkers, bromsljus eller ens hastighetsmätare - om man nu är ute efter en clean look.

Förvisso. Men jag är en fegis som gillar saker som blinkers, bromsljus och hastighetsmätare. Så jag personligen hade gjort det tillvalet alla dagar i veckan. Det ökar mina chanser att inte bli påkörd en bil samt att inte köra alldeles för fort i en poliskontroll.

EDIT 1: Om det nu går att hitta en poliskontroll 2019 - med riktiga poliser, alltså - inte plåtpoliser.
EDIT 2: Pepppar, peppar ta i trä! Nu står det säkert någon lurig radargubbe på vägen till helgen bara för att jag skrev så kaxigt... Sk*t också!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är nog jag som är för gammal, men de här hojarna väcker inget habegär hos mig. Nåt är fel med linjerna och plasten under sadel och tank.

Jo, så är det ju. Antingen är man för gammal eller för ung för målgruppen. Jag blir däremot träffad stenhårt mitt i prick, medan 70- och 90-talare inte rör mig alls. Nästan. :)
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
1568835059.jpg

https://www.blocket.se/goteborg/Unik_Sportster_1200__konv_883__83400718.htm?sa=1

En sak har han rätt i!
Nog är den "Unik" alltid...
Om man inte initialt kan se hur resultatet kommer att bli så måste man väl ändå backa ett steg och titta på verket när man är klar?

"Alla utbyta delar är valda med omsorg och kvalitet från bra märken" :va
Det må väl vara hänt att det är så, men är verkligen delarna avsedda för denna modell kan man ju fråga sig.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
View attachment 447480

https://www.blocket.se/goteborg/Unik_Sportster_1200__konv_883__83400718.htm?sa=1

En sak har han rätt i!
Nog är den "Unik" alltid...
Om man inte initialt kan se hur resultatet kommer att bli så måste man väl ändå backa ett steg och titta på verket när man är klar?

"Alla utbyta delar är valda med omsorg och kvalitet från bra märken" :va
Det må väl vara hänt att det är så, men är verkligen delarna avsedda för denna modell kan man ju fråga sig.

skitball ju. älskar club style på sportster och dyna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Nej en Harley i full galopp halkar man aldrig av..
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top