Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
https://www.blocket.se/vi/83239435.htm

Njut av detaljer som den lindade ljuddämparen, gummislangarna som ersätter den tråkiga luftburken och för att inte tala om det vettiga priset.........

Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.

Det finns ju massor av tråkiga gamla hojar, med låg effekt och tveksamma köregenskaper. Men värdefulla. Det är ju givetvis inte något som påverkar priset på en veteran. Höga priser på gamla 125 är fullt verkliga ( nä inte alla ) och beror till 99% på att köparna nu har pengarna, utflugna barn och en dröm om att få uppleva sin ungdom igen, då de bekymmerslöst for runt på en ny sjuttiotals 125cc. Mc försäljningen tog fart på ett sätt som aldrig återkommer i början av 80 talet.

En gummisnoddsramförsedd CB 750 kommer alltid vara dyrare än en Hayabusa.

Även denna blir nog rätt dyr, men man måste ju bara håna någon som ersätter luftfilter med en böjd stump gummislang och döljer sin rostiga ljuddämpare med Biltemaavgasbandage
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nja . det är rätt bra tryck i dem. 70 hk orginal tror jag. Iaf 80 hk är rimligt
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det finns ju massor av tråkiga gamla hojar, med låg effekt och tveksamma köregenskaper. Men värdefulla. Det är ju givetvis inte något som påverkar priset på en veteran. Höga priser på gamla 125 är fullt verkliga ( nä inte alla ) och beror till 99% på att köparna nu har pengarna, utflugna barn och en dröm om att få uppleva sin ungdom igen, då de bekymmerslöst for runt på en ny sjuttiotals 125cc. Mc försäljningen tog fart på ett sätt som aldrig återkommer i början av 80 talet.
Det är förvisso sant, jag hör själv till dem som ser tillbaka på dessa hojar med ljuva minnen. Men första kravet för att man ska var intresserad ö h t är ju att hojen är original. Så fort den är ombyggt är den värdelös ur nostalgisynpunkt. Nu kanske ägaren i detta fall hade kvar originaldelarna, och då går det säkert lättare att sälja. Men 25000:-..?

Jag har också en känsla av att den som köper en sån hoj inte kommer använda den, utöver den första provturen, därefter den lär hamna längst in i garaget till förmån för en 1000cc av modernare snitt. Sen är 70-tals 125an snart ute på marknaden igen, kanske till ett mer sansat pris?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Men 25000:-..?

Jag har också en känsla av att den som köper en sån hoj inte kommer använda den, utöver den första provturen, därefter den lär hamna längst in i garaget till förmån för en 1000cc av modernare snitt. Sen är 70-tals 125an snart ute på marknaden igen, kanske till ett mer sansat pris?

Om vi bortser från hans pris, varför skulle valfri fiktiv populär veteran bli billigare med tiden menar du? Eller ens hans?
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
----OFF TOPIC----
Inte mc relaterat, men ändå blocket :krama
https://www.blocket.se/Alvsborg/Datorpaket_Acer_Predator_83246185.htm

Den är dels inte värd ens hälften av begärt pris, OCH HUR ÄCKLIG ÄR DEN?! Ligger fanimig en nagel på datorn, och ett *unk(?)papper ihopknöglad :zpy Dessutom, och jag citerar ''Som ni ser så är allt i bra skick och funkar bra, så jag svarar inte ens ifall ni försöker pruta då jag hellre behåller sakerna annars.'' :Bugar:Bugar
https://gyazo.com/2d5ab023855d291ecc75f8ec78e8498e
https://gyazo.com/eb6bb9d7178f225d2550541612a699d3
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Om vi bortser från hans pris, varför skulle valfri fiktiv populär veteran bli billigare med tiden menar du? Eller ens hans?
Det priserna som de förhoppningsfulla säljarna till dylika cyklar vill få ut förutsätter att en välbärgad, nostalgisk herre, totalt okänslig för överpriser, lockas av annonsen och slår till utan prut. Händer inte detta återstår bara "vanliga hojåkare" som spekulanter, och dessa lägger förmodligen heller pengarna på ett mer användbart objekt.
Om man vill få sålt då, återstår bara att sänka priset till de 6-7000 kr som en sådan cykel egentligen är värd.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Honda CB 125 va å är inte direkt en raket då... Va nog de slöaste 125 av sin tid då...

Hade en kompis som hade en sån, å han vart ifrån åkt av trimmade moppar på den tiden...

Tror inte en sån Honda 125 från den tiden är någe alla gamla ägare suktar direkt efter..
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Honda CB 125 va å är inte direkt en raket då... Va nog de slöaste 125 av sin tid då...

Hade en kompis som hade en sån, å han vart ifrån åkt av trimmade moppar på den tiden...

Tror inte en sån Honda 125 från den tiden är någe alla gamla ägare suktar direkt efter..

Frånkörd av trimmade moppar yeah right. CB125 var effektkung på 15 hk tills Zündapp tog över med sina fruktade 16 hk. De andra japanerna blev ju inte starkare förrän de fick vattenkylning. Trots tvåtakt och två cylindrar...

Däremot måste ju en liten fjuttig fyrtaktare varvas innan man fick någon effekt, och det tålde den ju. Jag har sett nålen passera 14.000 rpm på en CB 125, måste ha varit typ 1982 och årsmodellen var 1977 minns jag bestämt. Dock var det inte högsta växeln...


Buy quality, cry once
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Frånkörd av trimmade moppar yeah right. CB125 var effektkung på 15 hk tills Zündapp tog över med sina fruktade 16 hk. De andra japanerna blev ju inte starkare förrän de fick vattenkylning. Trots tvåtakt och två cylindrar...

Däremot måste ju en liten fjuttig fyrtaktare varvas innan man fick någon effekt, och det tålde den ju. Jag har sett nålen passera 14.000 rpm på en CB 125, måste ha varit typ 1982 och årsmodellen var 1977 minns jag bestämt. Dock var det inte högsta växeln...


Buy quality, cry once

Både min Zündapp å hans Honda va från -71 å båda på 15hk, men hans Honda rörde ju knappt på sig.. -73 kom Zündapp me 17,6 hk å den va de mer tryck i då..
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Både min Zündapp å hans Honda va från -71 å båda på 15hk, men hans Honda rörde ju knappt på sig.. -73 kom Zündapp me 17,6 hk å den va de mer tryck i då..
Hadde med en kompis men nån Honda 125a tidigt 70 tal som fick rast av flera trimmade moppar .Men den gick nog inte som den skulle .
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hadde med en kompis men nån Honda 125a tidigt 70 tal som fick rast av flera trimmade moppar .Men den gick nog inte som den skulle .

Va nog flera som gick dåligt då... :D

Me andra ord så gick dom inte bättre än så...
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top