Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Enligt ratsit har Berry Johansson 21 motorcyklar kvar i sin ägo att sälja. Dvs en helt vanlig prylbög som oss alla andra. Jag, fyra hojar och tre bilar.

Mja, tror han köper & säljer i ett högre tempo än den vanliga prylbögen faktiskt. Vore kul att veta var alla hojar kommer i från, det finns ingen som helst röd tråd, väldigt spretigt så att säga. Men genomgående dåligt med info, dåliga bilder och förvisso bra priser
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Mja, tror han köper & säljer i ett högre tempo än den vanliga prylbögen faktiskt. Vore kul att veta var alla hojar kommer i från, det finns ingen som helst röd tråd, väldigt spretigt så att säga. Men genomgående dåligt med info, dåliga bilder och förvisso bra priser

Importhojar?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
https://www.blocket.se/vi/82442230.htm

Är det någon som vet vem denna Berry i Tyresö är? Han har konstant massor av blocketannonser. Alltid japanska äldre hojar, ofta bra pris och de har inte funnits på blocket innan. Var kommer de ifrån?

- - - Updated - - -

https://www.blocket.se/vi/82442230.htm

Är det någon som vet vem denna Berry i Tyresö är? Han har konstant massor av blocketannonser. Alltid japanska äldre hojar, ofta bra pris och de har inte funnits på blocket innan. Var kommer de ifrån?

Jag har köpt en hoj av honom, inga konstigheter alls med vare sig han eller hans hojar, han gillar bara att köpa och sälja :)
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Herregud... Fixa bromsarna för 28.000 kr på en hoj som är värd knappt 40.000 kr.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2018-11-22 kl. 01.01.46.jpg
    Skärmavbild 2018-11-22 kl. 01.01.46.jpg
    64.4 KB · Visningar: 269

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Herregud... Fixa bromsarna för 28.000 kr på en hoj som är värd knappt 40.000 kr.

Säljaren valde av okunskap att köpa ett fabriksnytt ABS-block och låta verkstaden byta det á 1.180kr/timmen. Bara av- och påklädningen av kåpa och tank kostade nog 5-6.000.

Ett utbytesblock från Tyskland kostar 3.700kr, sedan är själva jobbet en baggis förutom lite tidskrävande förstås med att skruva bort plast och tank.

Efter det har man sjukt bra bromsar igen. Vissa andra har ju inte det fastän de lägger 120.000 på en hoj...


Buy quality, cry once
 

jamterik

Medlem
Gick med
7 Dec 2011
Ort
Halmstad
Hoj
2002 BMW K1200RS
Herregud... Fixa bromsarna för 28.000 kr på en hoj som är värd knappt 40.000 kr.

Denna är rent allmänt lite intressant, jag hade oxå fixat min ABS servo om den hade rasat, inte för 28t, men 5-7t hade nog gått åt. Det finns en logik i det du skriver att det är riktigt dumt att lägga stora pengar på en gammal MC, MEN så finns känslan oxå...den är INTE logisk! Jag uppgraderade mina bromsar i augusti, stålomspunnet osv för närmre 15t på en mc som är värd runt 40t. Smart?? Förmodligen inte! MEN det känns bra! Så summa sumarum, döm inte ut oss nötter som lägger "för mycket" på en gammal MC, vi är inte logiska! Särskilt inte om vi kör BMW....
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Denna är rent allmänt lite intressant, jag hade oxå fixat min ABS servo om den hade rasat, inte för 28t, men 5-7t hade nog gått åt. Det finns en logik i det du skriver att det är riktigt dumt att lägga stora pengar på en gammal MC, MEN så finns känslan oxå...den är INTE logisk! Jag uppgraderade mina bromsar i augusti, stålomspunnet osv för närmre 15t på en mc som är värd runt 40t. Smart?? Förmodligen inte! MEN det känns bra! Så summa sumarum, döm inte ut oss nötter som lägger "för mycket" på en gammal MC, vi är inte logiska! Särskilt inte om vi kör BMW....
Klart att problemet behöver lösas. Bromsarna måste fungera. Men som Brooklyn skriver finns det massor av alternativ och den här personen valde det mest extrema. Ett hade varit att byta ut det ovanliga/dyra elservo-systemet och montera en begagnad uppsättning med traditionell bromsteknik, för en spottstyver av 28K. Men saknar man både handlag och kunskap, då är man ett lätt byte så fort teknik krånglar det minsta lilla.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Klart att problemet behöver lösas. Bromsarna måste fungera. Men som Brooklyn skriver finns det massor av alternativ och den här personen valde det mest extrema. Ett hade varit att byta ut det ovanliga/dyra elservo-systemet och montera en begagnad uppsättning med traditionell bromsteknik, för en spottstyver av 28K. Men saknar man både handlag och kunskap, då är man ett lätt byte så fort teknik krånglar det minsta lilla.

Dock har jag förståelse för att om man vant sig vid det bromssystemet så är det lätt värt att bibehålla det. Har haft den lite mer utvecklade versionen på en -05 och det är faktiskt helt magiska bromsar...


När man vant sig. :kär
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Klart att problemet behöver lösas. Bromsarna måste fungera. Men som Brooklyn skriver finns det massor av alternativ och den här personen valde det mest extrema. Ett hade varit att byta ut det ovanliga/dyra elservo-systemet och montera en begagnad uppsättning med traditionell bromsteknik, för en spottstyver av 28K. Men saknar man både handlag och kunskap, då är man ett lätt byte så fort teknik krånglar det minsta lilla.

Nix, funkar inte. Helfordonsgodkännandet kickar in, du får inte göra avsteg från det som är monterat från start.
Just när det gäller BMW är stationerna ofta extra uppmärksamma eftersom det är så mycket strul med deras bromsar - och dessutom så orimligt dyrt att repa att många försöker sig på att ta genvägar.


Tusan, jag har nog en sådan 1150 RT ståendes någonstans.
Inte mycket mil alls, trevlig hoj - och idiotservon fungerar.
Det som inte fungerar är ABSen.
Jag är glad om jag får 15’ för den. Några 40’ är INTE en 15 år gammal RT värd ens om den går.
...att besiktiga.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är på sin plats att påpeka att en mycket stor del av krånglande ABS-system beror på dåligt batteri (i sin tur delvis beroende på jobbig placering). Batteriet sitter nämligen alldeles bakom ABS-blocket, under tanken... :)
Nu räcker det iofs med att vicka upp tanken för att få ut batteriet men det är ganska mycket som skall bort ändå.




Buy quality, cry once
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Som jag fattade det så var det 6500 kr för allt! Inte konstigt att annonsen är borta:hihi

Ja det var lite svårt att veta vad som kostade vad. Men var det 6500 för rubbet så var det ju jävligt billigt. Jag hade en Elsinore 125cc tidigare i år, delarna på eBay kostade skjortan och halva kostymen. När jag sålde den hade jag fått dubbla om jag pallat sälja delarna internationellt.

Gamla Hondagrejer är dyyrt i USA. Jag hade 2 st NOS framhjul till gammelHonda offroad som jag sålde till Miami för åtta tusen spänn!!
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ja, inte min grej,:fakta men tänkte att här kommer nån att göra ett klipp
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top