Dagens Blocket! (mc-relaterat)

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Du den där såg fin ut... :tungan

Jo det var lite tvärtom på den tiden. Skogshojen DT hade elstart och den samtida RD:n hade kick. Och fyrkantrör till svingen fick MX:n först -80 eller -81. Fakk, nu vill jag ha en DT med elstart! :huvet

Hmmmm, stämmer det verkligen...
Min DT 125 från -83 hade väldigt mycket kickstart och väldigt lite elstart. Polarns -82 var identiskt förutom att hans inte hade varvräknare... stackarn..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hmmmm, stämmer det verkligen...
Min DT 125 från -83 hade väldigt mycket kickstart och väldigt lite elstart. Polarns -82 var identiskt förutom att hans inte hade varvräknare... stackarn..

Jo, är osäker på vilka år den tillverkades, men tror det var 73-77. Fanns med kick också. Däremot när MX:en kom 1978 så var det slut med elstartandet, efter det hade alla DT kick.


Så du har haft en -83:a? Och just -83:an med varvräknare känns viktigt och mer rätt än utan. De får mig att smälta, skulle gärna ha en på finhyllan. :tungan
 
Last edited:

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Jo, är osäker på vilka år den tillverkades, men tror det var 73-77. Fanns utan elstart också. Däremot när MX:en kom 1978 så var det slut med elstartandet, efter det hade alla DT kick.


Så du har haft en -83:a? Och just -83:an med varvräknare känns viktigt och mer rätt än utan. De får mig att smälta, skulle gärna ha en på finhyllan. :tungan

Jag vet...
Idiotiskt att sälja den, hade varit grym att finåka på...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Tror den var på Blocket för ett tag sen. MX:en ser lite medtagen ut, men vekar vara ett perfekt objekt om man vill göra nåt fint av den. Ser ju ut att vara komplett med ljuddämparen, lysen, t.o.m. blinkersarna finns kvar. Köp för tusan, de blir bara dyrare! :)


Lustigt nog har min -83 likadan pakethållare, undrar om det var nåt MX:en såldes med?

031.jpg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag hade en DT 250 -79, där kan vi snacka ovanlig. Gick riktigt mysigt sådär som gamla tvåtaktare gör, med ok bottendrag och ingen knuff på topp.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag vet...
Idiotiskt att sälja den, hade varit grym att finåka på...

Men du kan väl leta rätt på den och köpa tillbaks den? Tänk om den bara stått sen du sålde den, kan ju vara i samma skick som då? Var det länge sen du ägde den? Fram med bilder!
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Men du kan väl leta rätt på den och köpa tillbaks den? Tänk om den bara stått sen du sålde den, kan ju vara i samma skick som då? Var det länge sen du ägde den? Fram med bilder!

Är juh skitlänge sen, det sjuka är att jag kommer ihåg regnumret... kanske för att det var mitt första.
Ska ta ett varv på transportstyrelsens app o kolla.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Är juh skitlänge sen, det sjuka är att jag kommer ihåg regnumret... kanske för att det var mitt första.
Ska ta ett varv på transportstyrelsens app o kolla.

Avställd sen -96 men inte skrotad... frågan är hur mycket som finns kvar av hojen.
Ägaren bor bara 3 mil från mig, är rätt sugen på att dra iväg ett sms. Men svarar han kan jag väl inte låta bli att köpa tillbaka den...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Är juh skitlänge sen, det sjuka är att jag kommer ihåg regnumret... kanske för att det var mitt första.
Ska ta ett varv på transportstyrelsens app o kolla.

Avställd sen -96 men inte skrotad... frågan är hur mycket som finns kvar av hojen.
Ägaren bor bara 3 mil från mig, är rätt sugen på att dra iväg ett sms. Men svarar han kan jag väl inte låta bli att köpa tillbaka den...

Ja gör det, tänk om den kanske bara stått sen du sålde? Den kanske är ett kanonobjekt att snygga upp med ny plast, blästra o lacka ram och avgassystem, ny dynklädsel, osv. Gört så fort du kan! :banana
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Är du hojlös, så vill jag tipsa om en
militärgrön yfz 750 ? från 1993 i Halland,
med lite smak av tyskland för 15 000 kr.
Finns dock lite att fixa.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
https://www.blocket.se/vi/82169246.htm

Har jag sagt hur mycket jag hatar uppstickande överben? Varför denna beröringsskräck? Man kan såga av en bakram och sätta dit dyra kinalysen, m-unit osv men inte stoppa in ett jävla distansrör i gaffenbenen.

Har ngn dessutom sprayat hela hojen i svart utan att ta isär den? Målar man på emblem är man mångo
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
https://www.blocket.se/vi/82169246.htm

Har jag sagt hur mycket jag hatar uppstickande överben? Varför denna beröringsskräck? Man kan såga av en bakram och sätta dit dyra kinalysen, m-unit osv men inte stoppa in ett jävla distansrör i gaffenbenen.

Har ngn dessutom sprayat hela hojen i svart utan att ta isär den? Målar man på emblem är man mångo

Uppsticket me gaffelbenen är väl för att man inte ska flyga över styret typ....:D
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
https://www.blocket.se/vi/82169246.htm

Har jag sagt hur mycket jag hatar uppstickande överben? Varför denna beröringsskräck? Man kan såga av en bakram och sätta dit dyra kinalysen, m-unit osv men inte stoppa in ett jävla distansrör i gaffenbenen.

Har ngn dessutom sprayat hela hojen i svart utan att ta isär den? Målar man på emblem är man mångo

Knyckte han fotbromspedalen som ett minne, eller ska den monteras på nästa projekt.:va
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top